דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקציב 2024

"מענה לצרכים בעקבות המלחמה": משרד הרווחה יקבל תוספת של מיליארד ש"ח בתקציב 2024

בין היתר יוגדלו התקציבים לשיקום קהילות שנפגעו במלחמה, מענים לאלימות במשפחה, לטיפול בנפגעי תקיפה מינית | שר הרווחה יעקב מרגי: "הממשלה קיבלה את עמדתנו ששירותי רווחה חשובים גם הם לחוסן ולביטחון של האוכלוסייה" | למרות זאת ניצב בפני המשרד קיצוץ של עד 100 מיליון שקלים

שר הרווחה יעקב מרגי (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
שר הרווחה יעקב מרגי (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
הדס יום טוב

משרד הרווחה הודיע היום (רביעי) שאושרה תוספת מיוחדת של כמיליארד שקלים לתקציב המשרד, זאת בעקבות סיכומים בין שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי ומנכ"ל המשרד ינון אהרוני עם משרד האוצר בנוגע לתקציב לשנת 2024. על פי הסיכומים, המשרד יקבל תוספת תקציב של יותר ממיליארד שקלים שיתווספו לצרכי שיקום הקהילות שנפגעו במלחמה, הגדלת התמיכה במשפחות בעוני, לטיפול בנפגעי ונפגעות תקיפה מינית ובאלימות במשפחה.

התוספת הוסכמה בעקבות בקשת המשרד לתוספת תקציבית של כמיליארד וחצי שקלים לצרכים הייחודיים שנוספו מאז אירועי השבעה באוקטובר ופרוץ המלחמה, זאת בנפרד מה"תכנית המאזנת" שהציג האוצר לתקציב של 2024.

על פי ההסכמות, מינהל שירותים חברתיים ואישיים יזכה לתוספת של 125 מיליון שקלים לשיקום קהילות שנפגעו במלחמה, לחיזוק המענים לאלימות במשפחה, לטיפול בנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, חוסן קהילתי והגדלת התמיכה במשפחות בעוני. מינהל של"ם (שיקום, ליווי ומניעה) יקבל תוספת של 30 מיליון שקלים לטיפול בצעירים ונוער בסיכון ובהתמכרויות. כמו כן, תקבל התכנית הבין משרדית לטיפול בילדים ובבני נוער בסיכון בהובלת משרד הרווחה תוספת של 10 מיליון שקלים נוספים. רשויות מקומיות, בדגש על רשויות העוטף ורשויות שקלטו מפונים, יזכו לתוספת תקציב לצורך תוספת תקני עובדים סוציאליים.

בנוסף, מינהל אזרחים ותיקים יקבל תוספת של 45 מיליון שקלים להגדלה והרחבה של שירותי קהילה לאזרחים ותיקים למניעת בדידות ודחיקת גיל התלות, ומינהל מוגבלויות יקבל את התוספת הגדולה ביותר- 430 מיליון שקלים לצורך פיתוח והרחבה של שירותים בקהילה לאנשים עם מוגבלות במסגרת חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות ותהליך המעבר של דיירים ממעונות לדיור בקהילה.

אולם, חרב הקיצוץ במסגרת התכנית עדיין מונפת מעל משרד הרווחה, שעיקרו קיצוץ רוחבי של כ-3% מתקציב המשרד הכולל בהיקף של כ-78 מיליון עד 100 מיליון שקלים, נוסף על קיצוץ של 5% בתמיכות ממשלתיות בעמותות שצפוי לפגוע מאוד בעמותות המספקות שירותי רווחה ונתמכות על ידי המשרד. גורמים במשרד הרווחה אומרים ל'דבר' שנעשים כעת מאמצים למנוע או להפחית בקיצוץ.

"תוספת התקציב למשרד הרווחה משקפת את החשיבות הגדולה שרואה הממשלה במתן מענה לצרכים החברתיים המרובים שנוספו בעקבות המלחמה", אמר השר מרגי. "הצלחנו לקבל תוספת תקציבית משמעותית לשנת 2024. לצד ההכרח בהגדלה משמעותית של תקציב הביטחון, הממשלה קיבלה את עמדתנו ששירותי רווחה חשובים גם הם לחוסן ולביטחון של האוכלוסייה ובמיוחד לאור האתגרים שעמם אנו מתמודדים".

"התוספות התקציביות שלהן יזכה המשרד יאפשרו לו להוציא לפועל את תכניות עבודה לשנת 2024 כשהן מחוזקות בתוספות תקנים ותקציבי פעילות לאור הצרכים שהתעוררו מאז השבעה באוקטובר", הוסיף מנכ"ל המשרד ינון אהרוני. "במלחמת חרבות ברזל נוכח הציבור כולו לדעת עד כמה חשובים שירותי הרווחה לחוסן הלאומי, הן ברמה המקומית והן ברמה הארצית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!