דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

לקראת מכירת הקניין הרוחני של אסם לנסטלה: ההסתדרות דורשת להגן על הביטחון התעסוקתי של העובדים

יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, להנהלת אסם-נסטלה: "זו רעידת אדמה במונחים של יחסי עבודה קיבוציים. נדרוש התחייבויות לשמירה על ההסכמים הקיבוציים ולביטחונם התעסוקתי של העובדים"

פס הייצור של החטיף במבה במפעלי אסם בשדרות (צילום: משה שי / פלאש 90)
פס הייצור של החטיף במבה במפעלי אסם בשדרות. נסטלה תוכל להעביר את הייצור למדינות זרות (צילום: משה שי / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות דורשת ערובות לשמירה על תנאי העובדים ועל ביטחונם התעסוקתי בעקבות כוונת אסם למכור לתאגיד נסטלה העולמי את זכויות הקניין הרוחני על מוצריה.

במכתב ששלח הבוקר יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, להנהלת החברה, אמר שמשמעות המכירה היא שתאגיד נסטלה יוכל להקים קווי ייצור מקבילים או חלופיים לכל קווי הייצור של הקבוצה בארץ. "זו רעידת אדמה במונחים של יחסי עבודה קיבוציים, ופוטנציאל לפגיעה בביטחון התעסוקתי של העובדים", כתב בלו למנכ"ל אסם-נסטלה אבי בן אסייג. "אבקשך לקבוע ללא דיחוי ישיבה בהשתתפות האיגוד המקצועי ומועצת העובדים של הקבוצה. בישיבה זו נבקש הבהרות והתחייבויות לשמירה על ההסכמים הקיבוציים ולביטחונם התעסוקתי של העובדים".

הכוונה של תאגיד נסטלה העולמי, שבסיסו בשווייץ, לקנות את זכויות הקניין הרוחני של אסם, פורסמה הבוקר (חמישי) ב"כלכליסט". המשמעות היא רכישת כלל הזכויות והנוסחאות על המותגים, בהם במבה, ביסלי, טבעול, מטרנה, סלטי צבר. מדובר במהלך משלים לרכישת כלל מניות אסם ב-2016, והוצאתה מהבורסה.

מהלך הרכישה של הקניין הרוחני של אסם צפוי להיות כרוך בתשלום מס למדינת ישראל, אולם הוא יאפשר בעתיד לנסטלה להעביר את הייצור של במבה ומטרנה, למשל, למדינות זרות. כך, ישפיע המהלך על כוח המיקוח של החברה מול מדינת ישראל בכל הקשור לסוגיות של מענקים ממשלתיים ומיסוי, אך גם בהיבטים מדיניים פוליטיים, כמו החלטה להפסיק לייצר מוצרים אלו בישראל כחלק ממהלכים נגד המדינה או הממשלה.

אסם נסטלה היא מחברות המזון הגדולות בישראל, ומעסיקה כ-4,000 עובדים בשמונה מפעלים, שרבים מהם בפריפריה הגיאוגרפית: קריית גת, שדרות, יקנעם, לוחמי הגטאות ומעברות. זאת, נוסף על היקף הרכישות המשמעותי שלה מאלפי ספקים בישראל, ואלפי עסקים המתבססים על מוצריה כגון מסעדות, חברות קייטרינג ומלונות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!