דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שר הביטחון

שר הביטחון / שר הביטחון: "קורא לאישי ציבור להפסיק להשתלח במערכת הביטחון"

ליברמן התבטא היום בממלכתיות, וביקש מהציבור: "להוציא את צה"ל ואת מערכת הביטחון מכל הויכוחים ולשמור אותו כקונצנזוס הרחב ביותר של החברה הישראלית." רק לפני חצי שנה אמר ליברמן שהוא לא סומך על שר הביטחון יעלון

שר הביטחון אביגדור ליברמן (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
שר הביטחון אביגדור ליברמן (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).

אביגדור ליברמן, שר הביטחון, אמר לאחר פרסום פסק הדין: "חייבים להוציא את צה"ל ואת מערכת הביטחון מכל הויכוחים ולשמור אותו כקונצנזוס הרחב ביותר של החברה הישראלית. אני גם חושב שמן הראוי ללמוד את פסק הדין, לקרוא, לקחת קצת אוויר ולספור עד 3 לפני שכולנו נסתער על המיקרופונים וכל אחד יביע את דעתו."

רק לפני חצי שנה, אמר ליברמן, על שר הביטחון דאז, משה בוגי יעלון: "אני ממש לא סומך על שר הביטחון." את הדברים אמר לאחר דיון בהארכת מעצרו של אזריה, ארבעה ימים לאחר האירוע, "אני לא רוצה להיכנס לפרטי הדיון – אבל ממה שראיתי פה אפשר להגיש שהתביעה קרסה, התרסקה לרסיסים. אני לא מבין בנסיבות האלו איך ניתן להאשים את החייל. אין סעיף אישום, הוא ייצא זכאי."

כזכור, שר הביטחון דאז יעלון, אמר כבר ביום האירוע, "האירוע בו מתועד חייל צה"ל מגיע לשטח הפיגוע בחברון, יורה במחבל דקות לאחר שכבר נוטרל ושוכב על הקרקע, הוא חמור ביותר ומנוגד באופן מוחלט לערכי צה"ל ולמוסר הלחימה שלו. אסור לנו לאפשר, גם בשעה שהדם רותח, אבדן עשתונות שכזה ואבדן שליטה שכזה. האירוע הזה יטופל במלוא החומרה".

היום, הטון של ליברמן היה אחראי וממלכתי הרבה יותר: ״מדובר בפסק דין קשה והדבר הראשון שהייתי מבקש מכולנו, גם אלו שאוהבים יותר את פסק הדין וגם אלו כמוני שאוהבים הרבה פחות את פסק הדין – כולנו מחוייבים לכבד את ההכרעה המשפטית, אנחנו כולנו מחוייבים לשמור גם על איפוק. חשוב גם שלמרות פסק הדין הקשה מערכת הביטחון תסייע לחייל ולמשפחתו בכל מה שאפשר לבוא לקראתו, לסייע ולהקל.

דבר שני, אני קורא בעיקר לאישי ציבור להפסיק להשתלח במערכת הביטחון, בצבא, ברמטכ"ל. הקריאות ששמעתי בחצי השעה האחרונה זה דבר פסול מן היסוד. הרמטכ"ל הוא המפקד של הצבא, הוא באמת עושה ימים כלילות, 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, מחויב לביטחון ישראל ועשה לא מעט וכולם מכירים אותו שנים רבות. לכן כרגע כל הקריאות וההשתלחויות בצבא וברמטכ"ל, פשוט אין להן שום מקום.

המשפט הסתיים, יש הכרעה, ואני חוזר ואומר שגם אלו שאוהבים פחות את ההכרעה ואני נמנה איתם, אנחנו כולנו מחוייבים לקבל ולכבד את ההכרעה. ועוד פעם, בבקשה, צה"ל חייב לצאת מזה מחוזק, אסור שאנחנו בוויכוח הפנימי הפוליטי בתוך החברה הישראלית נחליש את צה"ל״.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!