דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 18.6°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.9°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 16.8°צפת
  • 23.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בית הדין הורה להקפיא את מעבר עובדי רשות החברות ממשרד האוצר עד למיצוי המו"מ עם ההסתדרות

השופטים קבעו שלמדינה יש חובה לקיים מו"מ עם העובדים לפני העברת הרשות למשרד לשיתוף פעולה אזורי | יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי: "הצלחנו להבטיח שהמעבר לא יתבצע עד שיעוגנו מלוא הביטחונות לשמירה על זכויות העובדים"

עו״ד אופיר אלקלעי יו״ר הסתדרות עובדי המדינה (צילום: יח"צ הסתדרות)
עו״ד אופיר אלקלעי יו״ר הסתדרות עובדי המדינה (צילום: יח"צ הסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קבע כי לא מוצה המשא ומתן בין המדינה להסתדרות בכל הנוגע למעבר עובדי רשות החברות הממשלתיות ממשרד האוצר למשרד לשיתוף פעולה אזורי. בית הדין הורה על המשך המשא ומתן ועל דחיית המעבר למועד שייקבע בהסכמה, או בהתאם לפסק דין. 

עובדי רשות החברות נמנו עם עובדי משרד האוצר מאז תחילת שנות ה-2000. באפריל האחרון, וכחלק מההסכמים הקואליציוניים, התקבלה החלטת ממשלה על העברתם למשרד לשיתוף פעולה אזורי. בהסתדרות עובדי המדינה מתנגדים למהלך, כל עוד לא יבוצע בשיתוף פעולה מלא עם העובדים, ותוך הסדרת תנאי עבודתם. 

בית הדין לעבודה, בראשות השופט דניאל גולדברג, קבע כי ההחלטה להעביר את פעילות הרשות בין המשרדים היא בסמכות הממשלה, וכי אין לארגון העובדים הזכות למנוע את המעבר. עם זאת, קבע השופט כי "על רקע ההשלכות המוכחות והמשמעותיות שיש למעבר על תנאי עבודתם של עובדי הרשות, קמה לארגון היציג שלהם זכות למשא ומתן קיבוצי בנוגע להשלכות המעבר, וכנגד זכות זו קמה חובת המדינה לקיים משא ומתן בעניין זה בתום לב ובהגינות".

בית הדין הבהיר שהמעבר כרוך בין היתר בפגיעה באופק הקידום של עובדים מקצועיים רבים ברשות החברות, שתנאי עבודתם כעובדי משרד האוצר כללו גם אפשרות להתקדם במשרד הכלכלי הגדול והמרכזי ביותר בממשלה. בית הדין הורה למדינה להקפיא את העברת העובדים בין המשרדים ולהמשיך במשא ומתן.

"מדובר בפסק דין חשוב של כבוד בית הדין שקיבל את עמדתנו והדגיש את מחוייבות המדינה לנהל משא ומתן בלב פתוח ובנפש חפצה עם העובדים, ולעגן את זכויותיהם בצורה מלאה עוד טרם ביצוע מעבר בין משרדים" מסר יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי. "לצערי, היו כאלה שחשבו שהעובדים הם 'חפצים' שניתן להעבירם ממקום למקום מבלי לדון עימם ולשמור על זכויותיהם. אנחנו נאבקנו והצלחנו להבטיח שהמעבר בין המשרדים לא יתבצע עד שיעוגנו ויוסכמו מלוא הביטחונות לשמירה על זכויות עובדי רשות החברות, ונמשיך להיאבק על זכויות עובדי המדינה ברשות החברות ובכל יתר הגופים הממשלתיים".  

אלקלעי הודה ליו"ר ועד עובדי משרד האוצר שליווה את המאבק, למנהלת חטיבה ארצית בהסתדרות עובדי המדינה, עו"ד ליאת בראשי, מחזיקת תיק ראשות החברות, לעורכי הדין אילן גורביץ' וסתוית גל סוקי שייצגו בהליך וליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על הרוח הגבית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!