דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שחקן העבר ומאמן הכדורסל ליאור ליובין הלך לעולמו בגיל 46

ליובין שיחק 66 משחקים במדי נבחרת ישראל ומונה ב-2015 לעוזר המאמן, בין השאר כיכב במדי הפועל ת"א, מכבי ת"א ומכבי ר"ג | איגוד הכדורסל: "היה איש נעים הליכות, אהוב על כל אנשי ענף הכדורסל בישראל וזוהי אבדה קשה לכולנו"

ליאור ליובין (צילום: מנהלת ליגת העל בכדורסל)
ליאור ליובין (צילום: מנהלת ליגת העל בכדורסל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מאמן הכדורסל ושחקן העבר ליאור ליובין הלך לעולמו היום (ראשון) בגיל 46, לאחר שנאבק במחלה קשה. ליובין שיחק בנבחרת ישראל, כיכב במדי הפועל ומכבי ת"א. בעונת השיא שלו ב-2001/2 הוביל את מכבי ר"ג לגמר הפלייאוף מול מכבי תל אביב.

לאחר פרישתו ממשחק פעיל החל את קריירת האימון שלו ב-2008 כעוזר מאמן של עודד קטש הפועל גלבוע/גליל. כמאמן הוביל את הפועל באר שבע לשמינית גמר פלייאוף הליגה ב-2022 לאחר סיימה את הליגה במקום השמיני. בנבחרת ישראל ומכבי ת"א שימש לאורך השנים כעוזר מאמן.

מאיגוד הכדורסל נמסר: "איגוד הכדורסל אבל עם מותו של ליאור ליובין, שחקן נבחרת ישראל בעבר ועוזר מאמן הנבחרת שהלך לעולמו בגיל 46 בלבד. ליובין, שיחק בנבחרת ישראל 66 פעמים ולשיאו הגיע במשחק במסגרת מוקדמות אליפות אירופה 2003. הנבחרת נזקקה לניצחון ב-23 על הפרש על רומניה וליובין במשחק אדיר של 28 נקודות עזר לה להגיע ליעד. בשנת 2014 מונה להיות עוזרו של ארז אדלשטיין בנבחרת ישראל ושימש בתפקיד הזה ביורובאסקט 2015 בצרפת. ליובין היה איש נעים הליכות, אהוב על כל אנשי ענף הכדורסל בישראל וזוהי אבדה קשה לכולנו".

יו"ר מכבי עירוני רמת גן חן שניידרמן אמר: "ראשית, תנחומינו הכנים מכל הלב למשפחת ליובין. בשורת האיוב שקיבלתי היום מהווה יום שחור לאוהדי הכדורסל בישראל, למועדון הכדורסל מכבי עירוני רמת גן בו גדל ליאור ולי באופן אישי במיוחד. כשחקן צעיר במכבי רמת גן גדלתי על ליאור והערצתי אותו כל השנים. אני זוכר היטב את השנה בה שיתפנו פעולה בשתי מסגרות: קבוצת הנוער של מכבי רמת גן ונבחרת תיכון בליך. ליאור היה אדם צנוע מאד, מוכשר מאד ואהוד מאד על הסובבים אותו. אני מתקשה לעכל את הבשורה המרה הזאת. ליאור ישאר תמיד חלק מההיסטוריה של מכבי רמת גן. אנחנו נמצא את הדרך להנציח את זכרו".

מנהלת הליגה ספדה: "מנהלת הליגה מרכינה ראשה על לכתו בטרם עת של כדורסלן העבר ומאמן הכדורסל המוערך, ליאור ליובין. ליאור ייזכר כאיש מקצוע מהשורה הראשונה, בעל מוסר עבודה ואהבה למקצוע ללא פשרות שהיה אהוב על סובביו. אנחנו מחזקים את משפחתו וחבריו ברגעים הקשים ומוסרים תנחומים כנים. ליאור ליובין יהי זכרו ברוך!".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!