דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הספורט הפראלימפי בונה עתיד לפצועי המלחמה: "לתת תקווה שיום אחד הם יהיו ספורטאים" 

ועדת המשנה לספורט קיימה דיון על טיפול הוועד הפאראלימפי בפצועי המלחמה | יו"ר הוועדה ח"כ סימון דוידסון: "הספורט יכול להיות חבל ההצלה של מי שנפצע, גם אם לא עסק בספורט לפני כן"

נציגי הספורט הפראלימפי בוועדת המשנה לספורט (צילום: דוברות הכנסת)
נציגי הספורט הפראלימפי בוועדת המשנה לספורט (צילום: דוברות הכנסת)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ועדת המשנה לספורט, בראשות ח"כ סימון דוידסון, קיימה היום (שלישי) דיון בנוגע לטיפול הוועד הפאראלימפי בפצועי המלחמה. לפי נתוני אגף השיקום, אלפי חיילי צה"ל נפצעו מאז פרוץ המלחמה, 45% מהם קטועי גפיים. ספורטאים פראלימפיים, מאמנים, נציגי התאחדות לספורט נכים ונציגי הוועד האולימפי השתתפו בישיבה. 

יו"ר ועדת המשנה לספורט, ח"כ סימון דוידסון: "אני רואה חשיבות יוצאת דופן בשיקום של פצועי המלחמה באמצעות הספורט. הספורט יכול להיות חבל ההצלה של מי שנפצע, גם אם לא עסק בספורט לפני כן. תקצוב הספורט במדינת ישראל הוא בדיחה עלובה ואפילו כבר אין מאיפה לקצץ פה. כל שקל שיורד מההכנות האולימפיות פוגע במאמנים ובספורטאים הפראלימפיים. אני קורא לשר התרבות והספורט לא לפגוע תקציבית בהכנות של הנבחרות לאולימפיאדה. אין דבר חשוב מלראות באולימפיאדה הזאת את דגל ישראל מונף". 

יעקב ביננסון, מאמן נבחרת השחיה הפאראלימפית: "לפני שבוע אני ונבחרת השחייה ביקרנו פצועי מלחמה בבית החולים שיבא. אנחנו כמאמנים יכולים לתת לפצועים תקווה שיום אחד הם יהיו ספורטאים, גם אם הם לא יעסקו בספורט הישגי. חשוב לציין כי לפני המלחמה יצאנו למחנות אימונים בחו"ל, אבל כיום מדינות רבות מסרבות שנבוא ואלה שכן מסכימות מעלות את המחיר של ההכנה בשל סידורי אבטחה. מבחינתנו זה הופך את כל עניין ההכנה לאולימפיאדה לבלתי אפשרי".

עמי דדאון והמאמן יעקב ביננסון עם מדליית הזהב באליפות העולם בשחייה פראלימפית (צילום: ד"ר אסנת פליס דואר)
עמי דדאון והמאמן יעקב ביננסון עם מדליית הזהב באליפות העולם בשחייה פראלימפית (צילום: ד"ר אסנת פליס דואר)

רכז ענף חתירה בוועד הפראלימיפי הישראלי, ראובן מגנאג'י: "אני לא עסקתי בספורט לפני שנפצעתי במבצע חומת מגן. לאחר שהגעתי למרכז החתירה הרגשתי שזה ממלא אותי ואפילו מגדיר מי אני. לפעמים זה יותר מתרופה או פסיכולוג. מדובר באנשים שצריך להושיט להם יד שרק יבואו וינסו, ואנשים כמונו זו הדוגמא שיכולה לתת אופק ותקווה לפצועים ביום שלאחר הפציעה".

החותר הפראלימפי שמוליק דניאל: "נפצעתי באורח קשה בהר דוב ב-2005 ובעוד 7 חודשים אשתתף באולימפיאדה בפריז. את הפציעה או הנכות אנו פוגשים בכל מצב בחיים אבל הספורט נתן לי לא מעט כלים להתמודד עם אותם המצבים".

המנהל מקצועי בוועד הפראלימפי הישראלי, ד"ר רון בולוטין: "בסה"כ יש 24 ענפי ספורט פראלימפיים. ייצגתי את ישראל 12 פעמים כשחיין וכמאמן והבאתי 3 מדליות זהב. הספורט עשה לי המון ונתן לי גם הזדמנות לתת משהו למדינת ישראל".

ח"כ קארין אלהרר: "כאדם עם מוגבלות אני יודעת שאנשים רוצים להרגיש שווים. השוויון הזה עולה כסף. ככל, בספורט הכללי משקיעים מעט כסף, אבל כשמדברים על הספורט הפראלימפי –הכסף שווה פחות. אני קוראת לשר התרבות והספורט – אל תחכה רק להתגאות במדליות שיביאו הספורטאים, תעזור להם כבר מעכשיו ותן להם אופק".

יו"ר הוועד הפראלימפי, משה מוץ מטלון: "בשיתוף ארגוני נכי צה"ל והוועד הפראלימפי, לקחנו את פרויקט הספורט למרכזי השיקום. המשמעות היא שלא מחכים שהפצועים ישוחררו לבתיהם אלא מביאים את הספורט ישר אל בתי החולים. במשלחת הפראלימפית הקרובה אנו צפויים לשלוח 30 ספורטאים וספורטאיות. כל קיצוץ שיעשה בתקציב משמעותו פחות ציוד ופחות אימונים עבור חברי המשלחת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!