דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
23.8°תל אביב
  • 20.5°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 22.3°חיפה
  • 24.9°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 27.5°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 25.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / הפגנות ברחבי הארץ לשחרור החטופים: נתיבי איילון בתל אביב נחסמו; קטאר טוענת שחמאס משהה את המגעים לעסקה

דיווח בוול סטריט ג'ורנל: "חמאס פתוח לדיון על שחרור נשים וילדים" | צה"ל השמיד נכס צבאי של חיזבאללה בשיתוף עם איראן | אזרחים עזתיים הפגינו נגד חמאס, בדרישה לשחרר את החטופים: "רוצים לשוב הביתה" | נתניהו בכנסת: "לא תהיה פשרה על הבטחת עתידנו לדורי דורות"

  • מפגינות בתל אביב, בדרישה לשחרור החטופים בעזה (צילום תומר נויברג/פלאש90)
    מפגינות בתל אביב, בדרישה לשחרור החטופים בעזה (צילום תומר נויברג/פלאש90)
  • מפגינות חוסמות כביש בישראלים, בדרישה לשחרור החטופים (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
    מפגינות חוסמות כביש בישראלים, בדרישה לשחרור החטופים (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי עם לוחמים בעזה (צילום: אתר דובר צה"ל)
    הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי עם לוחמים בעזה (צילום: אתר דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-110 למלחמה: אלפים רבים הפגינו בכמה מוקדים וצמתים ברחבי המדינה, בקריאה לקבינט לקדם "עסקה מיידית להשבת החטופים". מפגינות חסמו את מחלף השלום, צומת רעננה וצומת גלילות.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

סמוטריץ' במתקפה על קטאר: "תומכי טרור, אחראים במידה רבה לטבח"

בתגובה על הדברים של דובר משרד החוץ של קטאר, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף: "קטאר היא מדינה תומכת טרור ומממנת טרור. היא הפטרונית של חמאס והיא אחראית במידה רבה לטבח שביצע חמאס באזרחי ישראל. היחס של המערב כלפיה צבוע ומבוסס על אינטרסים כלכליים פסולים. המערב יכול וצריך להפעיל עליה מנופים חזקים בהרבה ולהביא לשחרור החטופים מיד. דבר אחד ברור: קטאר לא תהיה מעורבת בכי הוא זה בנעשה בעזה ביום שאחרי המלחמה".

דיווחים פלסטיניים: הרוגים ופצועים בתקיפה על מסגד ברפיח

אונר"א: שני פגזי טנקים נורו למרכז ההדרכה של הארגון בחאן יונס, הרוגים ועשרות פצועים במקום

אזעקות הופעלו בגליל העליון

אזעקות הופעלו ביישובים יראון, דוב"ב וברעם.

טיל נ"ט שוגר לעבר המושב שומרה בצפון; אין נפגעים ולא נגרם נזק

משרד הבריאות של חמאס בעזה: צה"ל מכתר את המרכז הרפואי 'נאצר' בח'אן יונס

במשרד אמרו לתקשורת הפלסטינית כי המתחם הרפואי זקוק בדחיפות לציוד רפואי, מזון ודלק, וציינו כי יש כ-400 חולי דיאליזה שלא יכולים לגשת לשירות במתחם הרפואי. הם הוסיפו כי מאות חולים מתמודדים עם סיבוכים חמורים כתוצאה מהיעדר גישה למתחם.

מנהיג איראן ח'אמנאי קורא למדינות מוסלמיות לנתק את קשריהן לישראל

המנהיג העליון של איראן עלי ח'אמנאי אמר לקבוצה של תומכיו כי במקום לקרוא להפסקת אש עם ישראל, מדינות מוסלמיות צריכות להפעיל עליה לחץ על ידי ניתוק קשרים כלכליים ופוליטיים, כך דיווח ה-CNN. "זה בידיהן של מדינות מוסלמיות לנתק את צינור החיים של הישות הציונית", הוא אמר, "מדינות מוסלמיות לא צריכות לעזור למשטר הזה". הדברים שודרו בטלוויזיה הממשלתית האיראנית.

סוכנות הידיעות רויטרס: "ישראל וחמאס התקדמו לקראת הפסקת אש בת 30 ימים ועסקת חטופים"

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה מפי מקורות כי "ישראל וחמאס התקדמו במאמצים להפסקת אש בת 30 ימים ברצועת עזה, שבמסגרתה ישוחררו חטופים ישראלים תמורת אסירים פלסטינים".

מקור בהנהגת חמאס: "יש התקדמות מובהקת בשיחות של הפסקת האש בעזה, אך היא עדיין בחיתוליה"

מקור בהנהגת חמאס לערוץ הלבנוני אל-מיאדין: "יש התקדמות מובהקת בשיחות של הפסקת האש בעזה, אך היא עדיין בחיתוליה. ישראל הודיעה למתווכים כי היא מעוניינת להגיע לעסקה מדורגת עם חמאס – שעלולה להסתיים בהפסקה ארוכת טווח של המלחמה".

אושר בקריאה טרומית: חיילים יוכלו להצביע בבחירות המקומיות מרצועת עזה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעתם של חברי הכנסת מיכאל ביטון וזאב אלקין מהמחנה הממלכתי, לפיה תאושר הצבת קלפיות מחוץ לשטחה הריבוני של מדינת ישראל, כולל ברצועת עזה. כמו כן, מוצע לאפשר הצבעת חיילים בקלפיות מיוחדות בשבוע לפני הבחירות לרשויות המקומיות.

מעבר 'כרם שלום' חסום בשל הפגנות מזה יותר משלוש שעות וחצי

מעבר משאיות הסיוע לעזה דרך מעבר 'כרם שלום' נמנע בשל הפגנות, כך מדווח אלישע בן קיממון ב-Ynet.  עשרות עדיין מפגינים במקום וחוסמים את המעבר.

צה"ל קרא לתושבים בכמה שכונות בחאן יונס להתפנות לאזור ההומניטרי

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, קרא לתושבים בכמה שכונות בחאן יונס להתפנות לאזור ההומניטרי באל-מואצי, דרך רחוב אל-בחר.

דיווח: תקרית בים האדום ליד תימן

סוכנות פעולות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) הודיעה כי קיבלה דיווח על "תקרית" כ-45 מיילים ימיים מדרום לעיר עדן שבמפרץ עדן דרומית לתימן.

נשיא מצרים א-סיסי: "ישראל מעכבת את כניסת הסיוע לרצועה כחלק מהלחץ לשחרר חטופים"

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי מאשים את ישראל בעיכוב משלוחי הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. "מצרים היא לא הסיבה לאי הכנסת הסיוע לעזה. מעבר רפיח בין מצרים לרצועה פתוח 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, אך הנהלים של ישראל שמאפשרים את כניסת הסיוע מעכבים את התהליך", טען א-סיסי. "זה חלק מהאופן שבו הם מפעילים לחץ בנושא שחרור החטופים".

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי (צילום: Egypt’s presidency media office via AP)
נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי (צילום: Egypt’s presidency media office via AP)

בכיר חמאס בלבנון: "לא נקבל מו"מ על הפסקת אש זמנית"

נציג חמאס בלבנון אוסאמה חמדאן אמר לרשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית כי ארגון הטרור לא יקבל משא ומתן על הפסקת אש זמנית. לדבריו, "ישראל לא רצינית לגבי הגעה להסכם, היא נוהגת בהונאה ואינה רצינית ברעיונות שהיא מציגה. הצד הישראלי עדיין מתחמק ואינו רוצה להגיע להבנות".

מחאות ברחבי המדינה: "קדמו עסקה להשבת החטופים, לפני שיהיה מאוחר"

מאות מפגינות ומפגינים מוחים בכמה מוקדים ובצמתים ברחבי המדינה, וקוראים לקבינט לקדם "עסקה מידיית להשבת החטופים. קבלו החלטה, הביאו לעסקה להצלת חיי אדם עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדיי". במסגרת המחאות, מפגינות חסמו את צומת רעננה וצומת גלילות. במקביל, נשים רבות מפגינות בכיכר דיזנגוף בתל אביב.

מפגינות חוסמות כביש בישראלים, בדרישה לשחרור החטופים (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
מפגינות חוסמות כביש בישראלים, בדרישה לשחרור החטופים (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)

אזרחים עזתיים מפגינים נגד חמאס, בדרישה לשחרר את החטופים: "רוצים לשוב הביתה"

דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, שיתף בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) תיעוד מהפגנה נדירה נגד חמאס סמוך לבית החולים "חללי אל-אקצא" בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה, וכתב: "מנהיגי חמאס-דאעש, בראשות סינוואר, הקשיבו לזעקות עמכם, ילדיכם ונשותיכם שמביעים את זעמם על המצב שגרמתם לעזה. הם דורשים מכם להחזיר את החטופים הישראלים לבתיהם כדי שהמלחמה תיפסק והם יוכלו לשוב הביתה. האם הזעקות והדרישות הללו יגיעו למחבואם של מנהיגי חמאס?".

יאיר לפיד: "הניצחון לא יהיה לחסל את סינוואר, אלא בכך שנהיה טובים יותר אחד לשני"

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, אמר במליאה: "התכנסנו כאן לחגוג את יום הולדתה של הכנסת. אתם רואים מישהו אחר חוגג במדינה? מה יש לנו לחגוג עכשיו". הוא הוסיף כי "המערכת הפוליטית היום היא לא הפתרון – אלא הבעיה. הכנסת והממשלה הם לא הפתרון, הם הבעיה. הגיע הזמן שנשאל את עצמנו איך הגענו למצב שאזרחי ישראל מרגישים שהם איבדו שליטה על חייהם ואף אחד לא מטפל בזה".

"אנחנו צריכים להגיד להם בקול רם וצלול: בשלב ראשון נחזיר את החטופים, כי זו המטרה הדחופה ביותר. בשלב שני החמאס ימוגר", הוסיף לפיד. "לא רק בגלל העוצמה הצבאית שלנו, אלא גם מפני שהחלטנו והגדרנו מה המנגנון שצריך לבוא במקומו. בגלל שיש לנו לא רק טקטיקה, אלא גם אסטרטגיה".

נתניהו: "לא תהיה פשרה על הבטחת עתידנו לדורי דורות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם בישיבה המיוחדת לציון 75 שנים לכינון הכנסת. "בשמי ובשם כל אזרחי ישראל אני מבקש להביע הוקרה אין קץ לגבורתם ולהקרבתם של הנופלים. ליבנו עם בני המשפחות מוכות היגון, אני יודע שחייכם השתנו לעד".

לדבריו, "כולנו בדרך זו או אחרת מחוברים לנופלים, מכירים מישהו שמכיר מישהו, כולנו נדרשים לגייס עוד כוח. אנחנו נמשיך לחתור בנחישות להכרעת האויב שניצב בפנינו ובכך נגשים את רצונם של בנינו היקרים. צוואתם לא יכולה להיות יותר ברורה – הם אומרים 'יחד לניצחון'".

הרצוג: "אחדות אינה סתימת פיות, אסור לחזור לשיח של ה-6 באוקטובר"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם בישיבה המיוחדת לציון 75 שנים לכינון הכנסת, ואמר כי "כבר 110 ימים שכולנו נושאים את תמונות החטופים על לוח ליבנו, ועמן תמונות נוספות שמלוות אותנו ועומדות לנגד עינינו, יום-יום, שעה-שעה".

הרצוג פנה לחברי הכנסת, והוסיף: "חשוב להדגיש: אחדות אינה אחידות, סתימת פיות, הפסקת הדיון והוויכוח בדברים הנוגעים לליבת הקיום של המדינה, החברה והדמוקרטיה הישראלית. הבית הזה, בית המחוקקים, הוא גם מקדש הוויכוח והדיון הישראלי, והמרחב לקבלת ההחלטות המשפיעות ביותר על חיינו. אני חש חובה לבטא את רחשי לב העם, ולומר: יש דרך לנהל ויכוח. אסור לחזור לשיח של ה-6 באוקטובר".

סמוטריץ' דורש לכנס את הקבינט: "עצירה ארוכה של המלחמה היא צעד מסוכן"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס לדיווחים בנוגע לעסקה המתגבשת עם חמאס, קרא לכנס מיידית את הקבינט המדיני-ביטחוני ודרש לקבל הבהרות על כך. "עצירת המלחמה בשלב רגיש ביטחונית ומדינית עלולה לסכן את המערכה כולה ותגרור מחירים קשים מאד ברצועת עזה ובחזיתות נוספות", אמר סמוטריץ'.

לדבריו, "עצירת המלחמה בשלב הנוכחי לתקופה ארוכה היא משהו שלא נוכל לתת לו יד. הבטחנו להביא ניצחון. אל לנו לסכן את היכולת לממש את ההבטחה שהיא תנאי לביטחון מיליוני אזרחי ישראל ולקיומה של מדינת ישראל".

צה"ל הרס דירת מחבל שסייע לבצע את הפיגוע בעלי שבו נרצחו ארבעה בני אדם

כוחות הנדסה של צה"ל פעלו הלילה בעינבוס סמוך לחווארה, והרסו את דירתו של מחבל חמאס שסייע לביצוע פיגוע הירי בתחנת הדלק בעלי ב-20 ביוני 2023. בפיגוע נרצחו אלישע אנטמן (בן 18) ועופר פיירמן (בן 63) שניהם תושבי עלי, הראל מסעוד (בן 21) תושב יד בנימין ונחמן שמואל מורדוף (בן 17) תושב אחיה. ארבעה נוספים נפצעו, בהם אחד קשה, שניים בינוני ואחד קל.

 

תיעוד: חיל האוויר מסייע לכוחות המתמרנים בהשמדת תשתיות טרור בחאן יונס

כוחות אוגדה 98 ממשיכים בהתקפה במרחב מחנה חאן יונס, מגבירים את הלחץ על ארגון הטרור חמאס ומחסלים חוליות מחבלים רבות באמצעות ירי צלפים, טנקים ובתקיפות אוויריות. כך מפרסם הבוקר (רביעי) דובר צה"ל. חיל האוויר מסייע לכוחות המתמרנים בתקיפות לסיכול איומים על הכוחות בזמן אמת ובסגירות מעגל מהירות להשמדת תשתיות טרור.

ביממה האחרונה, לוחמי צוות הקרב של עוצבת הקומנדו ביצעו פשיטות על יעדי טרור בלב המחנה ונתקלו במחבלים רבים, ביניהם חוליות מחבלים שנערכו לבצע ירי נ״ט על הכוחות וחוסלו.

כלי טיס של חיל האוויר חיסל חוליית מחבלים עם נשק וחוליית מחבלים נוספת שנצפתה מסתתרת מכוחותינו, בהכוונת מכלול האש של חטיבת גבעתי. עוד במרחב המחנה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 7 הרחיבו את ההתקפות, פשטו על מתחמי לחימה בהם איתרו אמצעי לחימה וחיסלו מחבלים. לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים חיסלו ברצף התקפות מספר רב של מחבלים.

במקביל, במרכז רצועת עזה, במסגרת פעילות חטיבת יפתח, לוחמי החטיבה זיהו תצפיתן אויב חמוש סמוך לכוחות שמתכונן לבצע ירי לעבר כוחות צה״ל מתוך מבנה. כוחות שריון ביצעו ירי לעבר המחבל וחיסלו אותו. בצפון הרצועה, ביממה האחרונה כלי טיס של חיל האוויר חיסלו מחבלים רבים בהכוונת לוחמי חטיבת האש 215.

דיווח בלבנון: תקיפות ישראליות בדרום המדינה

הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי ישראל תוקפת באזור א-לבונה דרומית לעיירה א-נאקורה שבדרום לבנון.

דיווח בוול סטריט ג'ורנל: "חמאס פתוח לדיון על שחרור נשים וילדים"

בוול סטריט ג'ורנל דווח, מפי מקורות מצריים, כי גורמים רשמיים בחמאס אמרו למתווכים הבינלאומיים שהם "פתוחים לדון" בהסכם לשחרור "כל הנשים והילדים האזרחים החטופים", בתמורה ל"הפסקה משמעותית במלחמה". בשבי חמאס נותרו 19 נשים ושני ילדים, שלגבי חלקם לא ידוע מה עלה בגורלם.

שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון יבקר היום בישראל: "נדרשת הפסקת אש מיידית"

דיווח: ארה"ב קראה לסין לסייע בעצירת התקיפות של החות'ים בים האדום

דיווח בוול סטריט ג'ורנל: איראן ממשיכה לספק לחות'ים אמצעי לחימה מתקדמים עבור התקיפות בים סוף

ארה"ב, בריטניה ומדינות נוספות תקפו 8 מטרות של המורדים החות'ים בתימן

משרד ראש ממשלת בריטניה פרסם הצהרה משותפת לפיה הממלכה ו-24 מדינות נוספות ביצעו תקיפה נגד שמונה יעדים באזורים שבשליטת החות'ים בתימן. בין המדינות השותפות לתקיפה – ארה"ב, גרמניה ואוסטרליה. בהצהרה נכתב: "בתגובה להמשך התקפות החות'ים הבלתי חוקיות והפזיזות נגד כלי שיט העוברים את הים האדום ומסביב, צבאות ארה"ב ובריטניה ביצעו תקיפות נוספות בתמיכת אוסטרליה, בחריין, קנדה, הולנד וניו זילנד".

דיווח ברויטרס: ישראל הציעה להגלות מעזה את דף, סינוואר ועוד 4 בכירים

הפנטגון: "מאז תחילת המתקפות - ארה"ב השמידה יותר מ-25 אתרים לשיגור טילים בתימן"

ארדן מאשים באו"ם: "מל"טים איראניים משמשים את רוסיה להרג אזרחים באוקראינה"

שר החוץ הרוסי דרש מישראל להפסיק את "החיסולים הפוליטיים" בסוריה

דיווח ברויטרס: ישראל וחמאס הסכימו כי השלב הראשון של הפסקת אש עתידית ייארך כחודש

צה"ל מעמיק את הלחימה בחאן יונס. דובר צה"ל עדכן בצהריים (רביעי) כי לוחמי גבעתי חיסלו מחבלים בהיתקלויות, בירי טנקים, בסיוע כוחות אש ואוויר.

הוול סטריט ג'ורנל דיווח הבוקר על כך שבמצרים קיבלו מהחמאס מסר שהוא "פתוח" לעסקה לשחרור כל הנשים והילדים שנותרו בשבי. עם זאת, הוא דרש בתמורה "הפסקה משמעותית במלחמה".

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!