דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

בית הדין אישר: וולט תשלם למדינה 8.5 מיליון ש"ח על הפרת חוקי התחרות

בהסדר שאושר נקבע שוולט תודה בהפרת החוק, בכך שהוסיפה לאפליקציה שלה 'קרוסלה' של מסעדות ששלחו דרכה בלבד, וזכו להבלטה | וולט: "בהסכמות אין כל טענה לנזק לציבור או פגיעה בתחרות"

שליחי וולט (צילום: אור גואטה)
שליחי וולט (צילום: אור גואטה)
הדס יום טוב

בית הדין לתחרות אישר היום (רביעי) צו מוסכם של רשות התחרות וחברת המשלוחים וולט, לפיו היא תשלום 8.5 מיליון שקלים לקופת המדינה ותודה שהפרה את חוקי התחרות, כשנתנה עדיפות באפליקציה למסעדות השולחות דרכה באופן בלעדי. הצו הוסכם בין וולט לרשות התחרות במרץ האחרון, וזכה לאישור בית המשפט.

וולט מפעילה פלטפורמה להזמנת מזון ממסעדות, ובפתיחת האפליקציה המסעדות מופיעות אצלה במה שמכונה "קרוסלות"- תצוגות מתחלפות של רשימת מסעדות עם מאפיין משותף שמוגדר על ידי וולט.

עד לינואר 2022 וולט הפעילה באזור תל אביב קרוסלה שנקראה "רק בוולט", שכללה רק מסעדות ששילחו את מנותיהן באמצעות וולט בלבד. הקרוסלה הופיעה במיקום גבוה בפלטפורמה שהעניק חשיפה מוגברת לאותן מסעדות, באופן שלדברי הרשות, העלה חשש לפגיעה בתחרות. בעקבות בדיקה שערכה רשות התחרות, הסירה וולט את קרוסלת "רק בוולט" מהפלטפורמה.

כחלק מהצו המוסכם, וולט הודתה שהפעלת הקרוסלה הייתה עלולה לפגוע בתחרות והייתה מנוגדת להוראות חוק התחרות הכלכלית. התקופה שבה הופעלה הקרוסלה היתה תקופת הקורונה, שבה גודלה של וולט הגיע לשיא, והתלות של המסעדות בה הייתה כמעט מוחלטת.

ההסדר, שבו וולט תשלם פיצויים לאוצר המדינה, הוסכם בין וולט לרשות התחרות במרץ האחרון, והוגש לאישור בית הדין לתחרות. שופטי בית הדין אמרו ש"הצו המוסכם מגלם אכיפה מהירה ויעילה של הוראות החוק, ומהווה חיסכון ניכר בעלויות ציבוריות, לרבות הימשכות ההליכים. בצו יש משום חסכון במשאבי הרשות שיוקצו לפעולות אכיפה נוספות ובמשאבי בית הדין. נוסף על כך, הצו מכווין את התנהגות ציבור המפוקחים – גם מבחינת תוכנו וההסכמות שבו (לרבות הודאת וולט בהשפעת התנהגותה על התחרות), וגם מבחינת עצם ההרתעה מהפרה של החוק".

מוולט נמסר בתגובה: "כניסתה של וולט לישראל לפני חמש שנים חוללה מהפכה צרכנית ותחרותית במשק. בתחילת הפעילות בישראל ב-2019 הושקה באפליקציה קרוסלה, אחת מתוך עשרות, שכללה מסעדות שניתן היה לקבל מהן משלוחים רק באמצעות וולט, בעיקר כי עד אז הן כלל לא הציעו משלוחים מקוונים לצרכן.

"ראינו בקרוסלה דרך לגיטימית לקידום השירות עבור המסעדות וציבור הלקוחות בתחילת הפעילות בארץ, והיא אינה קיימת באפליקציה מזה כשנתיים. הגענו להסכמות עם רשות התחרות במאי 2023, וחשוב להדגיש שאין בהן כל טענה לנזק שנגרם לציבור או לפגיעה בתחרות בפועל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!