דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
20.7°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 20.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

"לוחם עם נשמה שאומר כן לכל משימה": אלפים ליוו למנוחות את הלוחם סדריק גרין ז"ל

גרין, יליד הפיליפינים, בן 23 מתל אביב-יפו, היה לוחם בגדוד 8208, חטיבה 261, ונהרג באסון קריסת המבנים ברצועת עזה

דניאלה בלסטרוס גרין, אישתו של סדריק גרין, בוכה על קברו (צילום: הדס יום טוב)
דניאלה בלסטרוס גרין, אישתו של סדריק גרין, בוכה על קברו (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

אלפים ליוו היום (חמישי) למנוחות את רס"ל במיל' סדריק גרין ז"ל בבית העלמין הצבאי בקריית שאול. גרין, בן 23 מתל אביב-יפו, היה לוחם בגדוד 8208, חטיבה 261 ונהרג באסון קריסת המבנים ברצועת עזה ביום שני האחרון.

רס"ל במיל' סדריק גרין ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
רס"ל במיל' סדריק גרין ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

"הוא מת מוות אצילי כשהגן על מדינתו היקרה", ספד לו אפסטו, אב הקהילה הפיליפינית בישראל.

גרין, יליד הפיליפינים, עזב את הלימודים בנעוריו כדי לסייע לפרנס את אימו שלא דיברה עברית וגידלה אותו לבדה לאחר שאביו הוחזר לפיליפינים כשהיה בן שנתיים. כשהיה נער הידרדר לפשע ואף נעצר בביתו. בריאיון לאתר צה"ל באפריל 2021 סיפר: "ביקשתי שאימא לא תראה איך אוזקים אותי, היא התחילה לבכות, אמרתי לעצמי שאני רוצה לשנות את עצמי". הוא נלחם להתגייס, יצא לקורס מ"כים ונבחר למצטיין אלוף פיקוד הדרום. בהמשך גם שימש מאבטח בביתו של נפתלי בנט, כשהיה ראש הממשלה.

"סדריק נולד תינוק שמנמן. מאז שהוא החליט להיות לוחם, הוא עבד קשה על הגוף שלו, ועבד קשה גם כדי לשכנע אותי", ספדה לו אימו אימלדה. "כשהוא הגיע לתל השומר הם סירבו. אבל הוא התעקש, זה היה עבורו הגשמת חלום. הוא בחר להקדיש את חייו לישראל, והוא מת למענה. גם ב-7 באוקטובר הוא שם הכול בצד והגיע כדי להילחם ולהציל כמה שיותר חיים. זה קשה לי בתור אימא לחשוב על זה שהוא היה שם בקו האש. חשבתי עליו כל הזמן, לא רציתי לשחרר אותו. דאגתי מאוד. לא הצלחתי לישון, לא הצלחתי לעבוד. הוא כל הזמן אמר: 'אימא, הכול בסדר'. הוא היה כל מה שיש לי פה בישראל. מלאך, גיבור, עבורי תמיד, עכשיו עבור כולם".

אימלדה, אימו של גרין, סופדת לו בהלווייתו (צילום: הדס יום טוב)
אימלדה, אימו של גרין, סופדת לו בהלווייתו (צילום: הדס יום טוב)

אביו ריקו, שגורש מישראל כשהיה בן שנתיים, ספד לו: "בממשלת ישראל יש אנשים טובים. הם דואגים לכל הצרכים שלנו פה, אנחנו אוהבים אתכם. אני מודה מאוד לכולם. אני לא מאמין שיש פה כל כך הרבה אנשים בגשם הזה. תודה לכולם, תודה לכל מי שאהב את הבן שלי. ה' יברך את ישראל".

אימלדה (מימין), אימו של גרין (צילום: הדס יום טוב)
אימלדה (מימין), אימו של גרין (צילום: הדס יום טוב)

"איזה בן אדם הוא היה, איזו זוגיות הייתה לנו", ספדה לו אישתו דניאלה. "איך הוא אהב אותי, איך הוא דאג לי. איך הוא לא ראה ממטר אף גבר אחר. מאמי שלי, אני אתגעגע לפינוקים שלך, לחוויות שלנו, לאיך שאתה רואה אותי כשטוב לי ואתה מבסוט, עשית את שלך. ומה עם העתיד שלנו יפה שלי? כמה שאיפות, כמה תכנונים, כמה חלומות. אין לי ברירה חוץ מלהישאר חזקה בשבילך. השארת אותי פה עם כל החברים שלך. כל נשימה כואבת לי. מה אני אספר להם, יפה שלי? מה הם לא יודעים? איזו שמחת חיים, אדם מצחיק, כובש, חייכן. כולם אוהבים אותך, מעריצים אותך. חתיך כזה, מקסים כזה, לא היה לי סיכוי שלא להתאהב. אני בטוחה שאתה במקום הכי טוב. כמו שמגיע לך. אתה טהור.

אישתו של גרין, דניאלה (צילום: הדס יום טוב)
אישתו של גרין, דניאלה (צילום: הדס יום טוב)

"כמה רצית ילדים. מוקדם, והרבה. רציתי לחכות קצת. עכשיו אני מבינה שעשיתי טעות. אני מבטיחה לך שכולם יזכרו אותך כגיבור ישראל. אני אוהבת אותך, אני אוהב אותך לנצח, אני אהיה כאן לספר את הסיפור שלנו. אני אדאג לאימא שלך כמו שתמיד דאגת לה, אני אדאג לכולם כמו שתמיד עשית הכול בשביל כולם".

סא"ל עומר הלר, מג"ד 8208: "סדריק יקר, רצית להיות הכי משמעותי בלחימה. היית לוחם עם נשמה שאומר כן לכל משימה. כל מפקד היה שמח ל-100 לוחמים בדמותך. הסיפור שלך מעורר השראה, אין קושי שלא עמדת בו. בצה"ל סירבו לגייס אותך והתעקשת, לא ויתרת ויהי מה".

סא"ל עומר הלר, מג"ד 8208 (צילום: הדס יום טוב)
סא"ל עומר הלר, מג"ד 8208 (צילום: הדס יום טוב)

המ"פ לשעבר של גרין: "הלב שלי נמעך, היית הבחור הכי טוב שיש. נפלת עם אחיך לנשק במלחמה צודקת מאין כמוה, שמך יהיה חקוק כאן לעד – סדריק גרין גיבור ישראל. סדריק, תודה רבה על כל מה שנתת. רוחנו לא תיפול. תחסר לנו אח יקר".

חברו הטוב של גרין סופד לו (צילום: הדס יום טוב)
חברו הטוב של גרין סופד לו (צילום: הדס יום טוב)

החבר הכי טוב של גרין: "סדריק, אח שלי, אני מתקשה להאמין שאתה לא איתנו. היית החבר המושלם. קצת לפני המלחמה ישבנו על החוף, דיברנו על הלימודים. על כמה אנחנו מבסוטים, על זה שאנחנו על הגל. על משפחה לעתיד, על ילדים. אני בטוח שהיית משיג את החלומות שלך תוך שנייה. תמיד חיפשת איפה אתה משמעותי יותר, רצית להיכנס, לעשות עוד. אני מצטער אח שלי. אני לא מאמין שאני סופד לך".

אימו של סדריק גרין ז"ל ואשתו דניאלה על הקבר (צילום: הדס יום טוב)
אימו של סדריק גרין ז"ל ואשתו דניאלה על הקבר (צילום: הדס יום טוב)
אישתו של גרין, דניאלה בלסטרוס גרין, במרכז התמונה (צילום: הדס יום טוב)
אישתו של גרין, דניאלה בלסטרוס גרין, במרכז התמונה (צילום: הדס יום טוב)

"הכרתי את סדריק מאז שנולדתי. נולדנו בהפרש של חודש. גדלנו יחד באותו בניין, היינו יחד באותו גן. באותו בית ספר. צוות בלתי נפרד", ספדה לו חברתו, נעמי קבלרו. "זה קשר שלא היה לי עם אף אחד אחר. לימדת אותי כל כך הרבה. תמיד ידעתי שיש לי על מי להישען ועל מי לסמוך. אתה היחיד שהצלחת להבין אותי. גם בשעות הכי קשות היית שם בשבילי, גם בלי לבקש".

נעמי קבלרו, חברה של סדריק גרין ז"ל, סופדת לו בהלווייתו (צילום: הדס יום טוב)
נעמי קבלרו, חברה של סדריק גרין ז"ל, סופדת לו בהלווייתו (צילום: הדס יום טוב)

עומרי, המורה של גרין, שמשרת במילואים והאסון אירע במרחק כמה קילומטרים ממנו, אמר: "אחרי שנהרגת, כתבו עליך הרבה כתבות בתקשורת. סיפרו על נער שהיה מעורב בפלילים, הלך להיות לוחם וביקש לתקן. הכותרות האלה הכעיסו אותי. תמיד היית טוב, תמיד התנדבת, תמיד התנדבת. בכיתה י"ב היית מבולבל, עזרת לאמא, היה לך קשה. לא ניסית לברוח מאחריות. רצית לבחור אחרת, לצאת, לא ידעת איך. נלחמת בשיניים כדי להתגייס לקרבי. הייתי כל כך גאה והגעתי להשבעה שלך, וממש לא הייתי מופתע. חזרת להיות סדריק. הסיפור שלך הוא לא של ילד עבריין שהתיישר, זה סיפור על ילד מצטיין שטעה בדרך, ונלחם כדי לחזור למוטב".

המורה פנה לאימו של גרין ואמר לה באנגלית: "גידלת ילד למופת, שנתן הכול למדינה. אני מקווה שישראל תיתן לך את כל התמיכה שתצטרכי".

לדניאלה אמר: "אני בטוח שגם את המוות שלו הוא שם אחרי האושר שלך. מגיע לך לחיות חיים מאושרים, זה בוודאי מה שהיה רוצה בשבילך. תלמידים אהובים שלי, חזקו אחד את השני כמו שאתם מחזקים אותי".

הזמרת ואלרי חמאתי שרה את השיר "הללויה" של לאונרד כהן. שרת המודיעין גילה גמליאל הניחה זר מטעם הממשלה, וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי הניח זר מטעם העירייה. בתום הטקס הושמעה מוזיקה פיליפינית מסורתית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!