דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"ד באייר תשפ"ד 22.05.24
20.7°תל אביב
  • 19.9°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.4°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 20.6°טבריה
  • 19.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / 4 פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפות צה"ל בלבנון

אונר"א פתח בחקירה נגד עובדים בחשד שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר, ארה"ב הקפיאה את המימון לארגון | טרור פסיכולוגי: חמאס פירסם סרטון של שלוש חטופות | בית הדין בהאג הוציא צווי ביניים שמורים לישראל לספק סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה, ולפעול לפי הדין הבינלאומי | עקב התרחבות הלחימה: אלפי פלסטינים עוזבים את ח'אן יונס לכיוון רפיח

  • אלפי פלסטינים עוזבים את העיר ח'אן יונס במרכז רצועת עזה לעבר רפיח, עקב התרחבות הלחימה ברפיח (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)
    אלפי פלסטינים עוזבים את העיר ח'אן יונס במרכז רצועת עזה לעבר רפיח, עקב התרחבות הלחימה ברפיח (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • בית הדין לצדק בהאג (צילום ארכיון: AP/Peter DeJong)
    בית הדין לצדק בהאג (צילום ארכיון: AP/Peter DeJong)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-112 למלחמה: צה"ל תקף הערב (שישי) מבנים של ארגון חיזבאללה בדרום לבנון, ובחיזבאללה הודיעו שארבעה מאנשיהם נהרגו.

סוכנות הסיוע לפליטים הפלסטינים (אונר"א) פתחה בחקירה נגד עובדים של הארגון בחשד שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר. הארגון הודיע שהמידע על העובדים התקבל מישראל, ושהעובדים פוטרו. בעקבות ההודעה, ארה"ב הודיעה על הקפאת המימון לארגון.

חמאס פירסם סרטון טרור פסיכולוגי בו נראות שלוש חטופות בחיים. מוקדם יותר הותר לפרסום כי רס"ם (במיל') אלירן יגר, בן 36 מתל אביב, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

בית הדין הבינלאומי בהאג פירסם את החלטתו בה לא הורה לעצירת המלחמה, אבל הוציא צווי בינים לישראל, לפיהם ישראל צריכה לספק סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה, ולפעול לפי הדין הבינלאומי.

אלפי פלסטינים עוזבים את ח'אן יונס במרכז רצועת עזה לכיוון רפיח שבדרום הרצועה, עקב התרחבות הלחימה בין צה"ל לחמאס ואזהרות צה"ל לתושבים לעזוב את העיר.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

בעקבות תקיפות צה"ל בלבנון: חיזבאללה הודיע על מותם של ארבעה פעילי הארגון

צה"ל על תקיפות המבנים בדרום לבנון: "הותקפו תשתיות מבצעיות בהן שהו פעילי חיזבאללה, ומבנה צבאי"

צה"ל אישר שהוא עומד מאחורי תקיפת המבנים בדרום לבנון הערב (שישי). לפי הודעת צה"ל, מטוסי קרב של צה"ל תקפו שתי תשתיות מבצעיות בהן שהו פעילי ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר בית ליף, ומבנה צבאי במרחב הכפר דיר עמס שבדרום לבנון".

על האזעקות בגליל העליון ובגליל המערבי אומרים בצה"ל ש"זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל, אין נפגעים". צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.

בפעם החמישית בשעה האחרונה: אזעקה בערב אל עראמשה בגליל המערבי

אזעקות נוספות בגליל המערבי: ערב אל עראמשה, אדמית

אזעקות בגליל המערבי: ערב אל עראמשה

שתי אזעקות הופעלו ביישוב הסמוך לגבול לבנון בתוך עשר דקות.

עקב התרחבות הלחימה ואזהרות צה"ל: אלפי פלסטינים עוזבים את ח'אן יונס לכיוון רפיח

אלפי פלסטינים עוזבים את העיר ח'אן יונס במרכז רצועת עזה לעבר רפיח, עקב התרחבות הלחימה ברפיח (צילום: עטיה מוחמד / פלאש 90)
אלפי פלסטינים עוזבים את העיר ח'אן יונס במרכז רצועת עזה לעבר רפיח, עקב התרחבות הלחימה ברפיח (צילום: עטיה מוחמד / פלאש 90)

ארה"ב: "מלאי תקווה מהתקדמות השיחות על החזרת החטופים, אך לא מצפים לצעדים מיידיים"

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, אמר הערב ש"אנחנו מלאי תקווה על ההתקדמות בשיחות להחזרת החטופים, אך לא מצפים להתפתחויות מידייות". בתדריך לתקשורת אמר קירבי ש"המתאם שלנו למזרח התיכון, ברט מקגרק, חוזר היום לוושינגטון מסדרה טובה של פגישות עם העמיתים שלנו באזור שכוללות, כמובן, גורמי ממשל". זאת במקביל לשיחה שקיים נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם אמיר קטאר שייח' חאמד תמים אלת'ני.

אזעקה בגליל המערבי: ערב אל עראמשה

אזעקה בגליל העליון: זרעית

דיווח בלבנון על תקיפה נוספת: בית באזור צור הותקף מהאוויר

רשת אלמנאר המזוהה עם חיזבאללה דיווחה שבית בעיירה דיר אמס שבמחוז צור הותקף על ידי מטוסים מהאוויר. מוקדם יותר דווח על תקיפה מהאוויר בעיירה בית ליף שבאזור בינת ג'בייל.

ביידן שוחח עם אמיר קטאר "על ההתפתחויות בישראל ובעזה והמאמץ לשחרור החטופים"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואמיר קטאר שייח' תמים בין חאמד אלת'ני שוחחו טלפונית במטרה "לדון בהתפתחויות האחרונות בישראל וברצועת עזה, כולל המאמץ להבטיח את שחרור בני הערובה שנלקחו על ידי חמאס". השיחה נערכה לאחר הדלפת הקלטות של דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בהן ביקר בחריפות את קטאר. הבית הלבן הודיע שפירוט תוכן השיחה יפורסם בהמשך.

לאחר הדיווח על שריפה בספינה במפרץ עדן: החות'ים הודיעו שתקפו ספינת נפט בריטית

שגריר ישראל לאו"ם על החשדות להשתתפות עובדי אונר"א בטבח 7 באוקטובר: "האו"ם נכשל בתפקידו"

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, התייחס מעל בימת האו"ם בטקס יום השואה הבינלאומי, לחקירת עובדי אונר"א שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר: "כמה סמלי שדווקא ביום השואה הבינלאומי נחשף שעובדי אונר"א השתתפו בטבח. האו"ם לא רק הפך לכלי נשק במאבק הדה לגיטימציה נגד קיומנו, אלא גם פועל פיזית להשמיד אותנו. המסקנה הברורה מכך היא: האו"ם נכשל בתפקידו!״

אזעקה בגליל העליון ובגליל המערבי: זרעית, שומרה

אזעקות הופעלו במושב זרעית בגליל העליון ובמושב שומרה בגליל המערבי.

טיל שנורה מתימן פגע באוניית סחורות דרומית למפרץ עדן, לא דווח על נפגעים

חברת האבטחה הימית הבריטית 'אמבריי' הודיעה ששריפה פרצה באניית סחורות שנפגעה מטיל דרומית למפרץ עדן בתימן. לפי החברה, צוות הספינה "בטוח".

דיווח בלבנון: בית בכפר בית ליף בנפת בינת ג'בייל הותקף מהאוויר

תחנת הטלוויזיה הלבנונית אלמנאר, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי מטוסים תקפו בית בכפר בית ליף שבנפת בינת ג'בייל.

גלנט ללוחמים על ההתבטאויות נגד מערכת הביטחון: "אנחנו איתכם בכל דבר, גם אם מישהו אומר אחרת"

שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם לוחמי היחידה ללוחמה בטרור במתקן אדם. גלנט אמר ללוחמים: ״אנחנו את החמאס נחסל, לא יהיה חוכמות. אנחנו נביא לכך שהשלטון בעזה לא יהיה שלטון חמאס והצבא בעזה לא יהיה צבא חמאס. עם הטרור אנחנו נלחם לאורך זמן רב, זה לא יקח יום אחד, זה ייקח תקופות ארוכות. לכן תכינו את עצמכם לעניין הזה, ויש לכם את החובה, ואני מרשה לעצמי להגיד, גם את הזכות, להילחם את המלחמה הכי צודקת שיכולה להיות לעם ישראל ולמדינת ישראל״.

גלנט התייחס לדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג, שבו נדונו האשמות של ישראל ברצח עם בעזה: ״אלה שיושבים על כורסאות עור בהאג, שבחלק מהמדינות שלהם לפני 80 שנה השמידו יהודים – הם באים היום ללמד אותנו מהו צדק וכיצד צריך להתנהג. אז אצלנו, חייל בצה״ל יוצא למשימה כשעל לוח ליבו ובזכרונו ערכי צה״ל, רוח צה״ל, שמדברת על מה זה ערכיות ומה זה לוחמה אמיתית, ובמי צריך לפגוע ובמי לא צריך לפגוע. מחבל של חמאס, שמצאנו את הפתקים שלהם, אצלם בכיסים, כל אחד, רשום לו: ׳דם היהודים הוא דם יותר טעים מדם של מישהו אחר, תלכו ותשתו אותו׳ – זה המסר״.

עוד התייחס גלנט להתבטאויות של חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) שהדהדה תיאוריות קונספירציה, בין היתר שראש המוסד שוחח עם יחיא סינוואר לפני 7 באוקטובר: ״לאחרונה אני שומע בהרבה מאד מקומות, לצערי גם מאנשי ציבור, התקפות על קציני צה״ל, על השב״כ, על המוסד, על אחרים, צה״ל וכל ארגוני הביטחון הם גופים ששייכים למדינת ישראל והם משרתים בגופים. תמיד מדינת ישראל נמצאת מאחוריכם, ואנחנו נותנים לכם גיבוי מלא ואני כשר ביטחון, רמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המוסד, כל האנשים האלה נותנים גיבוי מלא לצה״ל ואנחנו עומדים מאחורי כל דבר שאתם עושים, כל אחד פה הוא שליח שלנו, הוא הולך לבצע את המשימה ואנחנו עומדים מאחוריו, אנחנו איתכם בכל דבר גם אם אתם שומעים, מישהו אומר ככה ומישהו אומר אחרת, תהיו בטוחים בצדקת דרככם, גם כחיילים, גם כלוחמים״.

בעקבות החשדות להשתתפות עובדי אונר"א בטבח 7 באוקטובר: ארה"ב הקפיאה את המימון לסוכנות

במחלקת המדינה של ארצות הברית הודיעו שהם "מוטרדים ביותר מהחשדות, שלדבריהם כוללים 12 עובדים. מחלקת המדינה הודיעה שהיא לא תעביר מימון נוסף לסוכנות עד שהחשדות ייבדקו. דובר מחלקת המדינה מת'יו מילר אמר: "מחלקת המדינה עצרה באופן זמני תוספות מימון לאונר"א, עד שנבחן את החשדות ואת הצעדים שהאו"ם נוקט כדי לבדוק אותם".
אונר"א, שהממנות העיקריות שלה ב-2022 היו ארצות הברית, גרמניה והאיחוד האירופי, חזרה ואמרה שיכולותה לספק סיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה נמצאת על סף התמוטטות.

בעקבות מידע מישראל: אונר"א פתחה בחקירת מספר עובדים בחשד שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר

סוכנות הסיוע של האו"ם לפליטים הפלסטינים (אונר"א) הודיעה שפתחה בחקירה של חשד למעורבות מספר עובדים שלה במתקפת הטרור הרצחנית של חמאס על ישראל בשבעה באוקטובר, וכן שהסוכנות ניתקה קשר עם אותם עובדים. לדברי הסוכנות, החקירה נפתחה בעקבות מידע שסיפקה ישראל.
"הרשויות הישראליות סיפקו לאונר"א מידע על מעורבותם לכאורה של מספר עובדי אונר"א בהתקפות המחרידות על ישראל ב-7 באוקטובר", אמר פיליפ לאזאריני, מזכ"ל הסוכנות, "כדי להגן על יכולתה של הסוכנות לספק סיוע הומניטרי, קיבלתי את ההחלטה לבטל מיידית את חוזי ההעסקה של אותם חברי צוות ולפתוח בחקירה במטרה להגיע לחקר האמת ללא דיחוי".

לאזאריני לא ציין את מספר העובדים שלכאורה היו מעורבים בהתקפות, או את אופן מעורבותם לכאורה. עם זאת, הוא אמר ש"כל עובד אונר"א שהיה מעורב בפעולות טרור יישא באחריות, בכלל זאת תביעה פלילית". דובר אונר"א לא סיפק פרטים נוספים על המצב.

אזעקות בעוטף עזה: כיסופים, עין השלושה

טרור פסיכולוגי: חמאס פרסם סרטון בו נראות שלוש חטופות ישראליות

אזעקות באשקלון ונתיב העשרה

צבא ארה"ב: ספינת המלחמה USS Carney יירטה טיל בליסטי חות'י ששוגר לעברה

צבע אדום בשדרות

צה"ל תקף מבנים צבאיים של חיזבאללה בלבנון

מטוס קרב תקף מבנה צבאי ששימש את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בינת ג׳בל.

במרחב אלחיאם שבדרום לבנון, צה״ל תקף אתמול מבנה צבאי נוסף של הארגון.

צה״ל תקף את מקורות הירי לעבר מוצב החרמון, וביצע ירי ארטילרי לעבר לבנון.

רקטות ששוגרו מלבנון נפלו בשטחים פתוחים באזור החרמון

ביידן: "העלייה באנטישמיות מציפה צלקות כואבות של שנאת יהודים והשמדתם"

"אחרי ההתקפה הנוראית של חמאס, חזינו בעלייה של אנטישמיות מבחילה בארצנו ובמדינות אחרות, שהציפו צלקות כואבות של שנאת יהודים והשמדתם", אמר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. "זה לא מתקבל על הדעת".

לוחם ביחידת עוקץ, חטיבת המרום, נפצע קשה בקרב בדרום רצועת עזה ביום רביעי

רס"ם (במיל') אלירן יגר, בן 36 מתל אביב, נפל בקרב בדרום רצועת עזה

פעילי צו 9 חוסמים את העברת הסיוע ההומניטרי במעבר כרם שלום

מערכת ההגנה האווירית יירטה מטרה אווירית חשודה מעל הים התיכון באזור מושב לימן

הלחימה בחאן יונס נמשכת: צוותי הקרב של אוגדה 98 מחסלים עשרות מחבלים ותוקפים תשתיות טרור

מטוסי קרב של חיל האוויר בהכוונת מרכז האש של אוגדה 98 ביצעו מטס תקיפות לעשרות מטרות: דירות מבצעיות, מחסני אמצעי לחימה, עמדות תצפית ונקודות כינוס של מחבלים.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים זיהו חמישה מחבלים נכנסים למבנה צבאי של הארגון. הלוחמים הכווינו כלי טיס שתקף וחיסל את חמשת המחבלים ששהו במבנה.

לוחמי יחידת מגלן זיהו חוליה של ארבעה מחבלים שביצעה ירי נ"ט לעבר הכוחות כמה שעות קודם, הלוחמים הכווינו מטוס קרב וכלי טיס שתקפו וחיסלו את החוליה. בקרבות נוספים במרחב חיסלו הלוחמים מספר מחבלים נוספים.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי חיסלו חוליה של שישה מחבלים שאיימה על הכוחות באמצעות סיוע מירי טנקים וצלפים.

בצפון הרצועה צוות הקרב של חטיבה 5, בשיתוף פעולה עם חיל האוויר, תקפו תשתיות טרור של ארגון הטרור חמאס.

מטוסי הקרב תקפו מבנה ממולכד וכן מבנה צבאי, עמדת נ״ט ופיר מבצעי ולוחמי החטיבה חיסלו מספר מחבלים באמצעות ירי טנקים והכוונת כלי טיס.

במהלך הלילה, לוחמי זרוע הים תקפו מטרות וסיפקו סיוע אש לאורך קו החוף ברצועת עזה, כחלק ממאמץ סיוע לכוחות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל המתמרנים ברצועה.

נפילות בשטחים פתוחים במרחב מרגליות; אין נפגעים ולא נגרם נזק

אזעקה הופעלה במרגליות

דיווח ברויטרס: ישראל וארה"ב הקימו ערוץ תקשורת למידע על תקיפות צה"ל בהן נהרגו פלסטינים

שני עצורים בהפגנה למען שחרור החטופים בה ניסו המפגינים לחסום את איילון דרום

המשטרה עצרה שני מפגינים בהפגנה למען שחרור החטופים, במהלכה ניסו המפגינים לחסום את נתיבי איילון לכיוון דרום. לפי הודעת המשטרה, המפגינים ירדו לכביש איילון דרום דרומית למחלף ההלכה והכביש נחסם לזמן קצר. לאחר מכן הגיעו למקום כוחות משטרה ופינו את המפגינים.

במהלך הפינוי נעצרו שני בני אדם, שאינם נמנים על בני משפחות החטופים, בחשד להפרת הסדר, וניתנו 5 דו"חות בגין הנחת דבר העלול לסכן עוברי דרך. עוד דווח שהוחרמו מגפונים, תיקים עם ציוד לרבות שרשראות, ואבוקות מבד ספוגות בבנזין. מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תאפשר לממש את חופש המחאה, אולם לא תאפשר הפרות סדר הפוגעות בחופש התנועה ועשויות לסכן את שלומו של הציבור.

ארה"ב על הדלפת דברי נתניהו על קטאר: "לא נתייחס, נמשיך לעבוד על עסקת חטופים"

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב התייחס הערב (חמישי) לפרסום הקלטות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהן הוא נשמע מבקר את קטאר, על רקע המשא ומתן לעסקת חטופים חדשה. "אני לא חושב שאתייחס להדלפות מדבריו של מנהיג מדינה אחרת", אמר קירבי לעיתונאים עם כניסתו למטוס אייר פורס 1.

קירבי הדגיש שארה"ב נשארת ממוקדת בהשגת עסקת חטופים: "האנשים בישראל רוצים את אהוביהם בחזרה, אנחנו רוצים לוודא שאנחנו מקבלים את בני הערובה האמריקנים שלנו חזרה אל המשפחות שלהם, שאליהן הם שייכים. יש הרבה אנרגיה שמושקעת ברחבי האזור, עם השותפים הישראלים שלנו כמו גם שותפים אחרים, כולל הקטארים. אנחנו פשוט נמשיך לעבוד על זה."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!