דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרשת אזריה

פרשת אזריה - התגובות / סרן זיו שילון שנפצע בפעילות מבצעית קורא לעצרת ל"סולדיריות ואהבת חינם"

"בכיתי על עם ישראל שקורע את עצמו לרסיסים" כתב שילון בתגובה לשיח ברשתות בימים האחרונים. הוא קורא לציבור להצטרף אליו לעצרת "להחזרת מרכז הכח שלנו - האחדות שלנו". לקריאתו הצטרפו משפחות שלושת הנערים וארגון גשר, שיארגן את העצרת שתתקיים ביום שבת ב-20:00 בכיכר רבין

סרן זיו שילון (צילום: דובר צה"ל דרך פלאש90).
סרן זיו שילון (צילום: דובר צה"ל דרך פלאש90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

פוסט שפרסם לפנות בוקר (חמישי) סרן במיל' זיו שילון, שאיבד את ידו בפעילות מבצעית בגבול עזה ב-2012,  בו הוא קורא לעצרת אחדות בתגובה לשיח הציבורי האלים שהתרחש בימים האחרונים סביב הרשעת אלאור אזריה, זוכה לתגובות ושיתופים רבים. בעקבות הפוסט, הודיע ארגון גשר כי יקח חסות על העצרת, שתתקיים ביום שבת בשעה 20:00 בכיכר רבין. גם ח"כ יאיר לפיד וח"כ נוספים מרשימת יש עתיד הודיעו בעמוד הפייסבוק שלהם כי יגיעו לאירוע.

בפוסט כתב שילון "אני מרגיש שהעם שלנו מפולג, כואב, שונא, מאוכזב, מיואש, אני יושב מול מסך הטלפון היום ופשוט קורא בניסיון לאתר שביב תקווה והנה הגעתי ל1:35 ופשוט לא מצאתי… אבי בן ה-70 ישב לצידי בסלון ואמר 'שנאה כזאת לא ראיתי בחיים שלי במדינה' בפשטות הכלכך אופיינית לו. ואז זה הכה בי הכאב הזה בחזה, הלכתי לחדר ופשוט התחילו לזלוג לי דמעות."

בהמשך הפוסט כותב שילון כי הוא מזמין את כלל החברה הישראלית להצטרף אליו לעצרת שתתקיים ביום שבת הקרוב בכיכר רבין. מטרת העצרת היא "להפגין סולידריות ואהבת חינם". לדבריו "אני אשב, גם אם זה לבדי, בכיכר רבין עם שלט ענק שקורא לסולידריות ואהבה הדדית ולהחזרת מרכז הכח שלנו שהולך ומתפורר – האחדות שלנו".

לקריאתו של שילון נענה ארגון גשר, ארגון המקדם הידברות בין חלקי החברה הישראלית, והודיע כי יקח אחריות לוגיסטית על ארגון האירוע. אילן גאל דור, מנכ"ל ארגון גשר, אמר בתגובה כי "מדובר בפרשה שהעמיקה לא מעט שסעים שאנחנו עובדים לתקנם מידי יום. היוזמה של שילון מבורכת ולפעמים עלינו להזכיר לעצמנו שכוחנו באחדותנו. זה הזמן לצאת ולזעוק לאותו יחד שלפעמים נראה כל כך חמקמק".

בת גלים שער, אמו של גיל-עד שער שנחטף ונרצח בקיץ 2014 יחד עם איל יפרח ונפתלי פרנקל, מוסיפה כי "ברגעי חולשה צריך לזכור שהמכנה המשותף בינינו גדול יותר מהדברים המפרידים זאת ההזדמנות להוכיח שיש בנו את הפוטנציאל להיות מאוחדים גם כאשר הימים קשים ואולי דווקא כשימים לא קלים עוברים עלינו".

שילון פיקד על פלוגת מסלול בגדוד צבר. ב-23 באוקטובר 2012 נפגע שילון ממטען שהתפוצץ עליו במהלך פעילות מבצעית על גדר המערכת ליד כיסופים. כתוצאה מהפיצוץ הוא הוא איבד את ידו האת וריסק את השנייה. שילון פונה מהשטח במסוק לחדר הטראומה בסורוקה במצב קשה מאוד, סובל מפציעות קשות בגפיו העליונות ובאזור הפנים. במהלך אשפוזו הוא נותח כמה פעמים ובהמשך עבר תהליך שיקום ארוך.

ארגון גשר הינו ארגון הפועל לקידום הערבות ההדדית וההבנה בין חלקי העם השונים, למען עתיד משותף לעם היהודי בישראל (ובתפוצות), כאשר מטרותיו הן יצירת שינוי תודעתי ורגשי ביחס לאחר, קידום דו-שיח והבנה באמצעות מפגשים מעצבי זהות בין חלקי העם השונים, על רקע הזהות היהודית-ישראלית, וכן עידוד עשייה משותפת בין מגוון קבוצות הזהות בחברה היהודית בישראל, למען מרחב ציבורי משותף לצד כבוד לשונות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!