דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

בעקבות חקירת האו"ם: ארה"ב, גרמניה, בריטניה ומדינות נוספות מקפיאות כספים לאונר"א

אונר"א פיטרה עובדים בחשד שהשתתפו במתקפת 7 באוקטובר | לדברי הסוכנות, החקירה נפתחה בעקבות מידע שסיפקה ישראל | מזכ"ל הסוכנות: "כל עובד שהיה מעורב בפעולות טרור יישא באחריות"

מזכ"ל אונר"א, פיליפה לזריני (צילום: Jean-Guy Python/Pool via REUTERS)
מזכ"ל אונר"א, פיליפה לזריני (צילום: Jean-Guy Python/Pool via REUTERS)

סוכנות הסיוע של האו"ם לפליטים הפלסטינים (אונר"א) פתחה בחקירה של חשד למעורבות מספר עובדים שלה במתקפת הטרור הרצחנית של חמאס על ישראל בשבעה באוקטובר, וכן שהסוכנות ניתקה קשר עם אותם עובדים. לדברי הסוכנות, החקירה נפתחה בעקבות מידע שסיפקה ישראל. בעקבות החקירה הודיעו ארצות הברית, גרמניה, קנדה, אוסטרליה, איטליה, בריטניה, פינלנד, הולנד וסקוטלנד על הקפאת המימון לסוכנות.

"הרשויות הישראליות סיפקו לאונר"א מידע על מעורבותם לכאורה של מספר עובדי אונר"א בהתקפות המחרידות על ישראל ב-7 באוקטובר", אמר פיליפה לאזאריני, מזכ"ל הסוכנות, "כדי להגן על יכולתה של הסוכנות לספק סיוע הומניטרי, קיבלתי את ההחלטה לבטל מיידית את חוזי ההעסקה של אותם חברי צוות ולפתוח בחקירה במטרה להגיע לחקר האמת ללא דיחוי".

מאוחר יותר, לאזאריני הגיב לעצירת העברות הכסף של ארצות הברית ומדינות נוספות וטען כי היא "מאיימת על העבודה ההומניטרית באזור, בייחוד ברצועת עזה".

רקטות גראד שאותרו בבניין מגורים ברצועת עזה, מוחבאות מתחת לארגזי אונר"א (צילום: דובר צה"ל)
רקטות גראד שאותרו בבניין מגורים ברצועת עזה, מוחבאות מתחת לארגזי אונר"א (צילום: דובר צה"ל)

לזריני לא ציין את מספר העובדים שלכאורה היו מעורבים בהתקפות, או את אופן מעורבותם לכאורה; עם זאת, הוא אמר ש"כל עובד אונר"א שהיה מעורב בפעולות טרור יישא באחריות, בכלל זאת תביעה פלילית". דובר אונר"א לא סיפק פרטים נוספים על המצב.

במחלקת המדינה של ארצות הברית הודיעו שהם "מוטרדים ביותר מהחשדות", שלדבריהם כוללים 12 עובדים. מחלקת המדינה הודיעה שהיא לא תעביר מימון נוסף לסוכנות עד שהחשדות ייבדקו. דובר מחלקת המדינה מת'יו מילר אמר: "מחלקת המדינה עצרה באופן זמני תוספות מימון לאונר"א, עד שנבחן את החשדות ואת הצעדים שהאו"ם נוקט כדי לבדוק אותם".

"אנחנו מזועזעים", אמר ג'אופרי ון ליון, השר לסחר חוץ ופיתוח בינלאומי לתקשורת ההולנדית. "ההאשמה היא שכסף של האו"ם, כסף שלנו, שימש למימון מתקפת 7 באוקטובר".

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, עודכן על החשדות, כך הודיעה הדוברת שלו. "המזכ"ל מזועזע מהחדשות האלו", אמרה הדוברת, סטפני דוג'אריק. היא הוסיפה שמזכ"ל האו"ם ביקש מלזריני לפתוח בחקירה כדי לוודא שכל עובד אונר"א שנראה שהשתתף או סייע למתקפת 7 באוקטובר יפוטר מיידית ותישקל העמדתו לדין פלילי, ואמרה ש"תיפתח חקירה מיידית, עצמאית ומקיפה".

אונר"א, שהממנות העיקריות שלה ב-2022 היו ארצות הברית, גרמניה והאיחוד האירופי, חזרה ואמרה שיכולותה לספק סיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה נמצאת על סף התמוטטות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!