דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

סגן אלוף גרנד סלאם: גיא ששון הפסיד בגמר אליפות אוסטרליה בטניס בכיסאות גלגלים

ששון נוצח 6:3, 6:3 בידי סאם שרודר ההולנדי בגמר היחידים (בקטגוריית הקוואד) וסיים טורניר נהדר במקום השני | זאת הפעם הראשונה בקריירה ששון מעפיל לגמר טורניר גרנד סלאם ומסמן את עצמו כמועמד למדליה במשחקים הפראלימפיים בפריז

גיא ששון, סגן אלוף גרנד סלאם אוסטרליה בטניס בכיסאות גללים והמאמנת עופרי לנקרי (צילום: אלבום פרטי)
גיא ששון, סגן אלוף גרנד סלאם אוסטרליה בטניס בכיסאות גללים והמאמנת עופרי לנקרי (צילום: אלבום פרטי)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחקן הטניס בכיסאות גלגלים, גיא ששון, הפסיד הבוקר (שבת) 6:3, 6:3 לסאם שרודר ההולנדי בגמר היחידים בגרנד סלאם אליפות אוסטרליה הפתוחה (בקטגוריית הקוואד). ששון העפיל גם לגמר הזוגות עם דניאל ראמפדי מדרום אפריקה, שם הפסידו 2:0.

ששון מסיים מסע משחקים מוצלח בחודש האחרון באוסטרליה. הוא השתתף בשלושה טורנירים בהם הרוויח 987 נקודות דירוג שהקפיצו אותו מהמקום השישי בעולם למקום השלישי בעולם. זאת הפעם הראשונה בקריירה ששון העפיל לגמר טורניר גרנד סלאם ומסמן את עצמו כמועמד למדליה במשחקים הפראלימפיים בפריז 2024.

גיא ששון שחקן הטניס בכיסאות גלגלים, באליפות ארה"ב (צילום ארכיון: IMAGO/tennisphoto.de via Reuters Connect)
גיא ששון שחקן הטניס בכיסאות גלגלים, באליפות ארה"ב (צילום ארכיון: IMAGO/tennisphoto.de via Reuters Connect)

ששון החל את הטורניר עם ניצחון 1:6, 0:6 על עלי עתאמן הטורקי. בשלב רבע הגמר ששון ניצח 2:6, 4:6 את את רוברט שואו הקנדי. בחצי הגמר הוא ניצח לראשונה בקריירה את המדורג ראשון בעולם נילס וינק ההולנדי 6:4, 3:6, 1:6.

בזוגות משתף ששון פעולה עם ראמפדי מדרום אפריקה. ברבע הגמר ניצח הזוג את תומאס מאסריק הסלובקי ואחמט קפלן הטורקי 5:7, 1:6. בחצי הגמר היו אמורים להתמודד מול של וינק ושרודר ההולנדים, אשר פרשו וסללו את הדרך לששון וראמפדי לגמר. בגמר הם הפסידו לאנדי לפטהורן הבריטי ודיוויד ואגנר האמריקאי 6:4, 3:6, 10:2.

המאמנת, עופרי לנקרי, אמרה בסוף התחרות: "לגיא היה סבב תחרויות מוצלח באוסטרליה, אנחנו עתה עם הפנים קדימה, ממשיכים לעבוד קשה לקראת הטורנירים הבאים. אנחנו מודים מאוד לקהילה היהודית והישראלית שבאה לעודד ולתמוך בנו כל השבוע. עם ישראל חי!"

יו"ר הוועד הפראלימפי, משה מוץ מטלון, אמר: "מחמם את הלב לראות טניסאי ישראלי בתחרות בה משתתפים כל ענקי הטניס בעולם, ומרגש היה לראות את הקהילה המקומית מגיעה למשחקים ומעודדת את גיא עם דגלי המדינה. ההישג של גיא מקדם אותו בדרוג העולמי והמשחקים בפריז עכשיו קרובים מתמיד עבורו. אנו גאים בו ומודים לעופרי המאמנת ולצוות המקצועי העוטף אותו. מחכים שישובו הביתה בשלום".

יו"ר ההתאחדות לספורט נכים רו"ח אהוד רצאבי: "ההישג של גיא מוכיח כי גם מגבלה פיזית קשה המגיעה באמצע החיים היא לפעמים פתח לעולמות חדשים, מרגשים ומספקים.
גיא נפצע והגיע לספורט הפראלימפי בגיל מבוגר יחסית. האמונה ביכולתו, האימונים הקשים והמעטפת המקצועית – הביאו אותו עד להישג מרגש בתחרות יוקרתית המביאה כבוד גדול לענף, לספורט הפראלימפי ולעם כולו, ובתקופה הנוכחית, גם אופק ותקווה לפצועים הרבים במרכזי השיקום. אנחנו גאים בגיא על הישגיו ונחישותו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!