דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי מדיני

שרים וחברי קואליציה השתתפו בכנס ההתיישבות בעזה; גנץ: "פוגע בחברה הישראלית"

בן גביר בכנס: "צריך לשלוט על השטח ולעודד הגירה" | שרים בכירים קראו לטרנספר מעזה | יו"ר האופוזיציה לפיד: "נזק בינלאומי ונזק לעסקה אפשרית"

שרים וחברי כנסת רוקדים בכנס ההתיישבות בעזה (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
שרים וחברי כנסת רוקדים בכנס ההתיישבות בעזה (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שרים בליכוד, ביהדות התורה ובציונות הדתית השתתפו אמש (ראשון) בכנס הקורא להתיישב ברצועת עזה. במהלך הכנס משתתפים קראו לטרנספר מעזה, והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הסכים איתם: "צריך לקרוא לעידוד הגירה מרצון".

עוד אמר בן גביר: "הכול נאמר לפני 19 שנה כשהקונספציה שלטה ביד רמה. זעקנו והזהרנו אבל לא שמעו ולא יישמו. חלק מתיקון הטעות הוא הכרה בחטא הקונספציה שהביא עלינו את 7 באוקטובר ולחזור הביתה לגוש קטיף ולצפון השומרון. צריך לחזור הביתה ולשלוט על השטח, להציע פתרון מוסרי והגיוני, תורני והלכתי, עידוד הגירה וחוק עונש מוות למחבלים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נואם בכנס לתיישבות בעזה (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נואם בכנס לתיישבות בעזה (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)

עוד הגיעו לכנס: השרים חיים כץ, מאי גולן, עידית סילמן, עמיחי שיקלי ושלמה קרעי. כל סיעת עוצמה יהודית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, שרת ההתיישבות אורית סטרוק. מיהדות התורה הגיע שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף.

״השתתפות השרים וחברי הקואליציה בכנס אתמול – פגעה בחברה הישראלית בזמן מלחמה", אמר יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, הם פגעו בלגיטימציה שלנו בעולם, פגעו במאמצים לייצר מסגרת להשבת חטופינו. ראש הממשלה, זה לא הזמן לדבר לבייס אלא לפעול למען כל העם. יהיה זמן למאבקים. לא עכשיו, לא כשנלחמים, לא כש-136 משפחות חטופים נושאות את עיניהן אל ההנהגה.

"חבריי ואני התרענו בפני ראש הממשלה לפני הכנס, שוחחתי איתו גם בנושא ח"כ גוטליב שממשיכה לכהן בוועדת החוץ והביטחון כממלאת מקום, תוך פגיעה באנשי הביטחון שזקוקים לגיבוי היום יותר מתמיד. היא חייבת להיות מודחת מתפקידה.

חשוב שנדע ושהעולם ידע – מי שמנהל את קבלת ההחלטות הוא קבינט המלחמה והקבינט המדיני ביטחוני ככלל. מי שרקד ופילג, אינו מחליט, ומי ששותק ונגרר – אינו מנהיג.

"זה מאוד קשה, אבל בעת הזו, האחריות מחייבת את חבריי ואותי להישאר בקבינט ובממשלה כדי שיתקבלו ההחלטות הקשות והנכונות שבפנינו, כשהמצב יתייצב נחזור לעם, והציבור יאמר את דברו למי שבימים של שותפות גורל בעם, עוסק בגורלו הפוליטי.״

מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הליכוד היא תנועה דמוקרטית, ובישראל יש חופש ביטוי לכולם – גם לימין. ראש הממשלה כבר הבהיר שההחלטות הקובעות מתקבלות בקבינט ובממשלה".

גם הרמטכ"ל לשעבר וחבר הקבינט לניהול המלחמה, השר גדי איזנקוט, גינה בחריפות את קיום הכנס: "כל מי שהשתתפו אתמול באירוע בבנייני האומה ובעיקר נבחרי ציבור – לא למדו דבר וחצי דבר מאירועי השנה האחרונה, על החשיבות לפעולות בהסכמה לאומית רחבה ועל סולידריות בחברה הישראלית".

לדברי איזנקוט, "בעת שחיילי צה"ל נלחמים כתף אל כתף במלחמה שאין צודקת ממנה ובעוד שאנחנו בוחרים לחפש את המאחד, גם תוך הנחת מחלוקות עקרוניות בצד למען המטרות המשותפות – השבת החטופים והבסת חמאס – אחרים מוצאים להם זמן לאירוע שמפלג את החברה הישראלית, מגדיל את חוסר האמון הקיים בממשלה ובנבחריה ובעיקר מחדד את המפלג על פני המאחד".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב בחשבון הטלגרם שלו על הכנס: "הממשלה המזיקה בתולדות המדינה מגיעה הערב לשפל חדש. כנס ההתיישבות בעזה של מפלגת 'עוצמה יהודית', עם שרים רבים ממפלגת הליכוד, הוא חרפה על ראשו של נתניהו ושל מפלגה שהייתה פעם במרכז המחנה הלאומי ועכשיו נגררת חסרת ישע אחרי הקיצוניים. זה נזק בין-לאומי, זה נזק לעסקה אפשרית, זה מסכן את לוחמי צה"ל, זה חוסר אחריות נורא. נתניהו לא כשיר, הממשלה הזו לא כשירה". ביש עתיד תקפו: "הליכוד, שהיה קם בנאומיו של כהנא ויוצא מהמליאה, קם עכשיו לרקוד לצליליו הפוליטיים של ממשיך דרכו הקיצוני בכנס פוליטי ליישוב עזה. אבדה הדרך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!