דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

תנועות הנוער לשר הביטחון: "הקדמת גיוס משרתי שנת השירות - פגיעה חמורה בעורף"

משרד הביטחון דורש מתנועות הנוער להקדים בחצי שנה את גיוסם של 1,300 מתנדבים | בתנועות מזהירים: "המשמעות היא לסגור בבת אחת עשרות מוקדי פעילות לילדים ולנוער עקורים מחבל אשכול, שער הנגב ושדרות"

חברי מועצת תנועות הנוער (צילום: מועצת תנועות הנוער)
חברי מועצת תנועות הנוער (צילום: מועצת תנועות הנוער)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

תנועות הנוער קוראות לשר הביטחון, יואב גלנט, שלא להקדים את גיוסם של 1,300 משרתי שנת השירות בחצי שנה. בתנועות מתנגדים לדרישת משרד הביטחון שבני הנוער, שדחו את גיוסם בשנה כדי לעסוק בפעילות חינוכית-התנדבותית בתנועות, יתגייסו בגיוס מרץ במקום בגיוס אוגוסט, כדי להתמודד עם מחסור בחיילים. במכתב ששלח מזכ"ל מועצת תנועות הנוער, נפתלי דרעי, לשר גלנט, הוא מזהיר שהפסקת שנת השירות תפגע קשות בעורף האזרחי, בפעילות עם אוכלוסיות המפונים ועם ילדים ובני נוער בכל הארץ.

"היינו בין הראשונים לסייע ולתמוך את המאמץ המלחמתי בעורף בכל רחבי הארץ", כתב דרעי, "על-ידי פעילות בקרב אוכלוסיית המפונים מבתיהם, מהדרום ומהצפון, הפעלת מסגרות חינוכיות לילדי עובדים חיוניים, והדרכה בכל רחבי הארץ במטרה ליצור שגרה ולתת מענים לקשיים הרבים שעוברים על ילדים ובני נוער בתקופה קשה זו".

בתנועות הנוער מדגישים שמשרתי שנת השירות צפויים ממילא להתגייס לשירות משמעותי בצה"ל בעוד חודשים ספורים. "הקדמת הגיוס של משרתי שנת השירות תפגע פגיעה חמורה, למיטב שיפוטנו, בעורף, באזרחים, בילדים, בבני הנוער, באלה אשר נעקרו מבתיהם ובעיקר באלה אשר חוו באופן הקשה ביותר את מוראות השבעה באוקטובר". כדוגמה מביאים בתנועות את סיפורו של רותם סעדה, מתנדב שנת שירות במושבים במועצה האזורית מעלה יוסף, שפונה יחד עם החניכים שלו לאילת ולאחר מכן לטבריה, המשיך להדריך אותם לאורך כל תקופת המלחמה, בזמן שהרכזים שלו בתנועה גויסו למילואים.

ראשי התנועות ציינו שהתנועות עצמן מעודדות להתגייס לצה"ל, ובוגרי תנועות הנוער הם שליש מהמתגייסים לצה"ל בכל שנה. עקב כך, פגיעה ביכולתן להדריך את החניכים תפגע בדור ההמשך של התנועות ובפעילותן לעידוד גיוס בעתיד.

עוד ביקרו בתנועות את ההחלטה להקדים את הגיוס למתנדבי שנת השירות בלבד, ולא לקבוצות אחרות שגיוסן נדחה כמו בני ישיבות ההסדר. "יצירת מציאות קוטבית ובלתי מתקבלת על הדעת של אפליה רבתי, יכולה אף היא חלילה לפרום, לפגוע ולערער את כושר העמידה ואורך הרוח הנדרשים לנו כל כך".

בתנועות ביקשו להיפגש עם גלנט בדחיפות לפני קבלת החלטה סופית, "כדי שנוכל למצוא את הדרך הראויה להתמודד עם כל האתגרים שעומדים לפנינו".

מועצת תנועות הנוער מורכבת מ-10 ארגונים ותנועות נוער: הנוער העובד והלומד, המחנות העולים, בני עקיבא, השומר הצעיר, מכבי צעיר, אריאל, עזרא, היכלי ענ"ג, האיחוד החקלאי, התנועה הדרוזית, הנוער הלאומי- בית"ר, תנועת הצופים הדרוזיים, הנוער הדתי העובד והלומד והצופים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!