דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

הוכרזו המועמדים לפרס הביכורים בפרס ספיר לספרות 2023

שלושת המועמדים הסופיים לפרס הם שחר קמיניץ, אושרת אסייג-לופז ואילנה רודשבסקי. המועמדים יקבלו מענק על סך 30 אלף שקלים והזוכה יקבל מענק על סך 75 אלף שקלים

אושרת אסייג-לופז (צילום: באדיבות המועמדת)
אושרת אסייג-לופז (צילום: באדיבות המועמדת)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מפעל הפיס הכריז היום (שני) על שלושת המועמדים הסופיים ב"רשימה הקצרה" לפרס הביכורים של פרס ספיר לספרות לשנת 2023.

המועמדים הם: שחר קמיניץ "משאבי אנוש" בהוצאת כנרת זמורה דביר, אושרת אסייג-לופז "על משכבי בלילות" בהוצאת כנרת זמורה דביר,  ואילנה רודשבסקי "טסקה" בהוצאת שתים הוצאה לאור.

עטיפת הספר "משאבי אנוש" מאת שחר קמיניץ
עטיפת הספר "משאבי אנוש" מאת שחר קמיניץ

מנימוקי השופטים: "ספרו של שחר קמיניץ "משאבי אנוש" מעז להתמודד עם השאלה הגדולה והרלוונטית של הזמן הזה – הבינה המלאכותית והשפעתה על נפש האדם. באמצעות דמותו של היזם ברנר, גיבור ישראלי מאוד, החולם להעפיל לפסגת עולם הסטארט אפ, חמוש באמא ספרנית ודעתנית, אנה קרנינה ודויד גרוסמן. הספר נע בין הריאליסטי לקומי לגרוטסקה וקושר בין ספרות העולם למצב האדם בחן ושעשוע.

 

עטיפת הספר "על משכבי בלילות" מאת אושרת אסייג לופז
עטיפת הספר "על משכבי בלילות" מאת אושרת אסייג לופז

"ספרה של אושרת אסייג לופז פורש יריעה היסטורית רחבה, המוגשת בלשון עשירה ומלוטשת, ובמרכזה השנים האחרונות בחייו של יוסף טרומפלדור. גיבור תל-חי הוקם כאן לתחייה כדמות בשר-ודם, והסיפור עוקב אחרי אירועי חייו מתוך התבססות על מחקר היסטורי מעורר השתאות יחד עם עלילה בדיונית מוחשית ומרתקת. בלב הסיפור פרשת יחסיו של טרומפלדור עם אמה לבונטין – דמות אמיצת רוח שלא הייתה ולא נבראה, אך היא שובת לב במורכבותה ובחיוניותה, נחרתת בזיכרון ונעשית לציר שהעולם המסופר סובב
עליו.

עטיפת הספר "טסקה" מאת אילנה רודשבסקי
עטיפת הספר "טסקה" מאת אילנה רודשבסקי

"ברומן הביכורים שלה, ״טסקה״, בוראת אילנה רודשבסקי עולם ייחודי בהתרחשויות שבו כמו גם בלשונו, בין שפה ארכיטקטונית לעברית הייחודית של עולים מברית המועצות לשעבר. דרך דיוקנה העשיר בניואנסים של משפחה קטנה אחת, הספר מתבונן בעיניים רעננות ושנונות ביופיו ובכאביו של המקום הזה, על ההגירה, תחושות השליחות והחלוציות, האידאולוגיה הבלתי נלאית, וכובד משקלה של ההיסטוריה שבו".

שלושת המועמדים הסופיים לפרס יקבלו מענק של 30 אלף שקלים כל אחד. הזוכה בפרס הביכורים יוכרז במהלך טקס פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס שיתקיים בתחילת חודש מרץ ,2024 ויקבל מענק כספי של 75 אלף שקלים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!