דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

סיוע בחיפוש עבודה, תמיכה בבני המשפחה: ההסתדרות משיקה חבילת סיוע למילואימניקים

התכנית כוללת סיוע משפטי, הרצאות מקוונות, מנוי באתר אולג'ובס ומיצוי זכויות לסטודנטים במילואים | יו"ר הההסתדרות ארנון בר-דוד: "כל מילואימניק צריך לדעת שבזמן שהוא נלחם למען המדינה, יש מי שנלחם עבורו"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הכריז היום (שני) על מיזם חדש לטובת אנשי ונשות המילואים ובני משפחותיהם – אשר יכלול סל שירותים מטעם ההסתדרות למאות אלפי חיילי המילואים שגוייסו מאז ה-7 באוקטובר, גם ללא חברות בהסתדרות. לדברי בר-דוד: "כל מילואימניק צריך לדעת שבזמן שהוא נלחם למען המדינה, יש מי שנלחם עבורו ועבור האנשים היקרים שמחכים לו בבית".

ההחלטה על תכנית הסיוע למילואימניקים ולבני משפחותיהם התקבלה פה אחד בהנהגת ההסתדרות. בין היתר תספק ההסתדרות ייעוץ משפטי באמצעות מוקד החירום של ההסתדרות (2383*) שיתוגבר ופעילותו תורחב למטרות סיוע למשרתי המילואים, בני ובנות זוגם ובני משפחותיהם. עשרות עורכי דין מומחים בדיני עבודה יספקו ייעוץ משפטי לנשות ולאנשי המילואים, על מנת להבטיח את זכויותיהם במקומות העבודה, ולטפל במקרים של פגיעה בתנאי העסקתם או פיטורים בעקבות שירות המילואים.

עוד תפעל ההסתדרות בשיתוף עם אתר AllJobs בסיוע בחיפוש עבודה, ותעמיד לכל מילואימניק חודש שימוש חינם במנוי VIP באתר הדרושים הגדול בישראל. בנוסף, כל מילואימניק יקבל במסגרת זו גם אבחון של קורות החיים ו-וובינר מקצועי שייתן כלים למציאת עבודה.

חבילת הסיוע שתעמיד ההסתדרות צפויה לכלול גם סיוע כולל לבני המשפחה של המילואימניקים, לרבות מעטפת סיוע של נעמת לנשים; סיוע לסטודנטים וסטודנטיות במילואים וייצוגם מול המוסדות להשכלה גבוהה, במקרים בהם לא ניתנו להם ההתאמות כנדרש או חלה פגיעה בזכויות הסטודנטיאליות בעקבות השירות במילואים; סדרת הרצאות מקוונות בחינם בנושאי זכויות עבודה, חוסן אישי, זוגיות ומשפחה ועוד וכרטיסים מוזלים למופעי מוזיקה, תרבות והצגות ברשת מועדוני FRIENDS מבית ההסתדרות בכל רחבי הארץ.

המהלך יונגש לציבור הרחב במגוון ערוצי תקשורת וברשתות החברתיות, ויכלול פירוט של אפיקי הסיוע ואת דרכי הפנייה לקבלתו. "נפעל בכל מקום שהמדינה תשאיר חלל ריק", הדגיש בר-דוד, "וניתן מעטפת נוספת ומיידית, שתספק לחיילות ולחיילי המילואים הגנות חשובות והטבות ייחודיות".

"כבר שלושה חודשים וחצי שמיטב בנינו ובנותינו מחרפים נפשם בשירות המדינה. אל מול סיפורי העוז והגבורה של חיילי המילואים, בולטת המציאות העגומה שעמה הם אמורים להתמודד בעקבות ההקרבה שלהם", מסביר יו"ר ההסתדרות. "החל באובדן פרנסה של אחד מבני הזוג, דרך פגיעה קשה בלימודים בקרב סטודנטים, ועד לסכנת קריסה כלכלית של בעלי עסקים. המדינה חייבת להשקיע את מירב המאמצים כדי לתקן את העוולה הזאת, ולהבטיח רשת ביטחון לכל משרתי המילואים. עד שהמצב ישתנה – ההסתדרות בראשותי תעמיד מערך סיוע מקיף למען כל חיילות וחיילי המילואים בארץ".

את המהלך יוביל מנכ"ל ההסתדרות, דודו בצלאל, איש מילואים בעצמו שאמר: "מאז השבעה באוקטובר, אני, כמו אלפי ישראלים, יצאתי מביתי כדי להילחם על הבית של כולנו. אני והאחים שלי מגדוד אלון עזבנו את המשפחות שלנו, את הילדים, את העבודות, ויצאנו לחודשים ארוכים בעזה כדי להגן על עתיד המדינה. אין לנו ארץ אחרת. זו הסיבה שאני כל כך גאה שהמשימה הראשונה שהטיל עלי יו"ר ההסתדרות ברגע שחזרתי הביתה ולעבודה, היא יוזמה שתעזור לחזק את כל המילואימניקים בישראל. ההסתדרות היא לא רק ארגון עובדים. זו תנועה חברתית שעוצמתה והשפעתה נובעות מערכים כמו ערבות הדדית והכוח של ביחד. כך נעזור אחד לשני, וכך נשקם ונבנה מחדש את כל מה שניסו להרוס לנו".

מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", ההסתדרות מפעילה מוקד חירום שמעניק מענה לכלל הציבור, בנושאי זכויות בעבודה ובמגוון סוגיות נוספות. במסגרת זו, ההסתדרות עזרה לתאם פתרונות דיור זמני למאות משפחות שפונו מבתיהן, והנגישה סיוע נפשי לאלפי פונים בעזרת איגוד העו"ס והסתדרות הפסיכולוגים בישראל. במקביל לכך, ובעזרת עובדי המרחבים, ממלאת ההסתדרות תפקיד מוביל בעשרות יוזמות סיוע מקומיות מצפון ועד דרום. לפני כשבועיים, ההסתדרות ומאות גופים ציבוריים ומסחריים שחברו ליוזמתה, עצרו את המשק למאה דקות כאות הזדהות ל-100 ימים מאז פרוץ המלחמה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!