דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
30.4°תל אביב
  • 29.8°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 35.6°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 36.1°טבריה
  • 28.4°צפת
  • 32.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / ירי מסוריה לגולן; דיווח מצרי: "יש סיכוי לעסקה כבר בשבוע הבא"

שלושה שיגורים מסוריה לעבר הגולן, צה"ל משיב באש ארטילריה | בכיר בחמאס לסוכנות הידיעות רויטרס: "בעסקה שעל הפרק ישנם שלושה שלבים" | כוחות הביטחון חיסלו 3 מחבלים בבית חולים בג'נין

  • קבינט ניהול המלחמה (צילום ארכיון: קובי גדעון, לע"מ)
    קבינט ניהול המלחמה (צילום ארכיון: קובי גדעון, לע"מ)
  • עוצבת הקומנדו במערב חאן יונס (צילום: מתוך אתר צה"ל)
    עוצבת הקומנדו במערב חאן יונס (צילום: מתוך אתר צה"ל)
  • לוחמי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    לוחמי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • אקדח שנמצא על מוחמד ג'לאמנה שחוסל על ידי כוחות הביטחון בבית החולים אבן סינא בג'נין (צילום: דובר צה"ל)
    אקדח שנמצא על מוחמד ג'לאמנה שחוסל על ידי כוחות הביטחון בבית החולים אבן סינא בג'נין (צילום: דובר צה"ל)
  • הפגנה מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, הקוראת לשחרור החטופים בעזה (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
    הפגנה מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, הקוראת לשחרור החטופים בעזה (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
  • מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום: מרים אלסטר, פלאש90)
    מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום: מרים אלסטר, פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-116 למלחמה: העיתון אל ערבי מדווח היום (שלישי) מפי מקורות מצריים כי יש צפי להשגת הסכם הפסקת אש ושחרור חטופים ואסים כבר בתחילת השבוע הבא, המקור מסר כי "העניינים נעים בכיוון חיובי".

בכיר בחמאס אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי בעסקה שעל הפרק ישנם שלושה שלבים: "בשלב הראשון ישוחררו האזרחים החטופים – נשים, ילדים, מבוגרים וחולים – אחר כך החיילים והחיילות ובשלב השלישי יועברו הגופות". לדבריו, הלחימה תיפסק במהלך אותם שלושה שלבים. עוד אמר כי מספר הפלסטינים שישוחררו בעסקה אינו נקבע סופית, ונתון למשא ומתן.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה על העסקה: "נלמד את ההצעה". הנייה הוסיף: "העדיפות היא לסיום המתקפה הישראלית – ונסיגה מלאה של הכוחות הישראליים מעזה. חמאס פתוח לכל הרעיונות שיובילו לסיום המתקפה הישראלית על עזה".

בפעילות משותפת של שב״כ, ימ״מ וצה"ל חוסלו הלילה שלושה מחבלים בבית החולים 'איבן סינא' בעיר ג'נין בשומרון – כך הודיעו שלושת הארגונים. לפי ההודעה, אחד המחבלים שחוסלו הוא מחמד ג׳לאמנה, מחבל חמאס צבאי שעסק בתקופה האחרונה בקידום פעילות טרור משמעותית והסתתר בבית החולים. על גופו של ג'לאמנה אותר אקדח שהוחרם על ידי הכוחות, ולפי הדיווח הוא תכנן לבצע פיגוע בטווח מיידי.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

הפנטגון: מספר הפצועים בקרב החיילים האמריקאים ששהו בבסיס שהותקף בירדן עלה ל-40

צה"ל תוקף בסוריה בתגובה לנפילות ברמת הגולן

מועצה אזורית גליל עליון: זוהו שלוש נפילות בשטח פתוח

הירי לצפון: נפילה אחת בשטח פתוח

אזעקה בערב אל עראמשה

משלחת חמאס צפויה להגיע מחר לקטאר לדון בעסקה

דיווח קטרי: אפשרות להגעה לעסקה בין ישראל לחמאס, כבר בשבוע הבא

צה״ל תקף מפקדה מבצעית של חיזבאללה במרחב אל-חיאם בדרום לבנון

מטוסי קרב של צה״ל תקפו לפני זמן קצר מפקדה מבצעית ועמדת תצפית של חיזבאללה במרחב אל-חיאם. כמו כן, במהלך היום מטוסי קרב של צה"ל תקפו עמדת תצפית ומבנה צבאי של הארגון במרחבי הכפרים עייתא א-שעב ומחיבב.

מוקדם יותר זוהה שיגור שחצה משטח לבנון ונפל בשטח פתוח סמוך לערב אל עראמשה, אין נפגעים.

צה"ל מאשר: מציפים את מנהרות חמאס

צה"ל חשף את תוכנית "אטלנטיס" שמטרתה הזרמת מים למנהרות של חמאס ברצועת עזה.

בהודעה שפרסם דובר צה"ל הוא מאשר שיחידות בצה"ל ובמשרד הביטחון פיתחו כלים להזרמת מים בספיקה גבוהה למנהרות של חמאס ברצועה. היכולות כוללות התקנת משאבות וצינורות, במקביל להבשלת היכולת ברמה ההנדסית, ופעילות לאיתור הפירים המתאימים למשימה.

דובר צה"ל: "להפעלת היכולת קדמה עבודת מטה מקצועית ומקיפה, שכללה ניתוח של מאפייני הקרקע ומערכת המים באזור, בין היתר כדי לוודא שלא תיפגע האפשרות להשתמש במי התהום באזור. הזרמת מים מתבצעת רק בתוואים ובמיקומים שנמצאו מתאימים לכך, ובחירת סוג ושיטת הפעלה מתאימים בכל מקרה".

דיווח ב-CNN: גם אסטוניה ואיסלנד הודיעו על הקפאת המימון לאונר"א

ביידן: "החלטתי איך להגיב להרג שלושת החיילים בגבול ירדן-סוריה"

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הודיע שהחליט איך נכון להגיב להריגתם של שלושה חיילים אמריקנים על ידי כטב"ם של מיליציה פרו-איראנית בירדן: "אנחנו לא זקוקים למלחמה רחבה במזרח התיכון".

הסהר האדום: צה"ל פשט על בית חולים אל-אמל בחאן יונס

בכיר בחמאס: לעסקה יש 3 שלבים, מספר המשוחררים הפלסטינים טרם נקבע

בכיר בחמאס לסוכנות הידיעות רויטרס: "בעסקה שעל הפרק ישנם שלושה שלבים. בשלב הראשון ישוחררו האזרחים החטופים – נשים, ילדים, מבוגרים וחולים – אחר כך החיילים והחיילות ובשלב השלישי יועברו הגופות".
לדבריו, הלחימה תיפסק במהלך אותם שלושה שלבים. עוד אמר כי מספר הפלסטינים שישוחררו בעסקה אינו נקבע סופית, ונתון למשא ומתן.

מזכ"ל הג'יאהד האיסלאמי: "עמדתנו הנחרצת – לא נצטרף להבנות ללא הפסקת אש כוללת"

מזכ"ל הג'יאהד האיסלאמי זיאד נחאלה התייחס לעסקה שנדונה בפריז: "אנו מדגישים את עמדתנו הנחרצת, לא נצטרף ל'הבנות' ללא הפסקת אש כוללת, נסיגת כוחות הכיבוש מהרצועה, הבטחת שיקומה של הרצועה ופיתרון מדיני ברור שיבטיח את זכויות העם הפלסטיני".

נתניהו על הפעילות ביו"ש: "זירה סופר חשובה, חוסלו כאן כבר 500 מחבלים"

ראש הממשלה נתניהו, אמר היום לחיילי ומפקדי גדוד 43, על הפעילות ביהודה ושומרון: "זו זירה שהיא לא חשובה – היא סופר חשובה. חוסלו כאן כבר חצי אלף מחבלים ועוד היד נטויה, כולל היום בג'נין".

החות'ים: "מוכנים לעימות ארוך טווח" עם ארה"ב ובריטניה

שר הביטחון של החות'ים, מוחמד אל-אטיפי, אמר שהארגון "ערוך לעימות ארוך טווח עם הכוחות הרודניים. האמריקאים, הבריטים, וכל מי שתיאמו איתם. הם חייבים להבין את כוח ההחלטה של תימן העצמאית, ושאין מחלוקת בזה".

דיווח בלבנון: צה"ל תוקף מטרות בדרום המדינה

הג'יהאד האסלאמי דוחה את ההצעה לעסקה: "לא נעסוק בהבנות בלי הפסקת אש כוללת"

"לא נעסוק בהבנות בלי להבטיח הפסקת אש כוללת, נסיגה של כוחות צה"ל, שיקום הרצועה ופתרון מדיני שמבטיח את זכויות הפלסטינים", אמר מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי זיאד א-נח'אלה.

נתניהו: "לא נסיים את המלחמה הזאת עד שנשיג את כל יעדיה"

"זה לא עוד סבב, לא עוד חילופי מהלומות, לא עוד מבצע – ניצחון מוחלט. לא פחות מזה", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור במכינת "בני דוד" ביישוב עלי. "אני מחויב לזה, הלוחמים שלנו מחויבים לזה, והרוב המוחלט של העם מחויב לזה. אנחנו לא נתפשר על פחות מניצחון מוחלט.

"אני שומע אמירות על כל מיני עסקאות, אז אני רוצה להבהיר: אנחנו לא נסיים את המלחמה הזאת עם פחות מהשגת כל יעדיה. זה אומר חיסול החמאס, החזרת כל חטופינו, והבטחה שעזה לא תאיים עוד על ישראל.

"אנחנו לא נוציא את צה"ל מרצועת עזה ואנחנו לא נשחרר אלפי מחבלים. כל זה לא יקרה. מה כן יקרה? ניצחון מוחלט!"

אזעקות בעוטף עזה: נחל עוז

יאיר לפיד: ניתן לממשלה רשת בטחון לכל עסקה שתחזיר את החטופים לביתם

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, הודיע בצהריים (שלישי) כי אם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יממש את איומו ויפרק את הממשלה בגלל עסקת חטופים – הוא ייתן לממשלה רשת ביטחון.

השר בן גביר: "עסקה מופקרת תביא לפירוק הממשלה"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר כי "עסקה מופקרת תביא לפירוק הממשלה". במפלגתו של בן גביר אמרו כי "עסקה מופקרת של שחרור 2,000 מחבלים רוצחים והפסקת לחימה ממושכת זה קו אדום. אין לו ממשלה איתנו".

דבריו של בן גביר מגיעים על רקע הדיווחים לפיהם עסקת החטופים כוללת הפסקת אש ממושכת של כ-46 ימים, שחרור חטופים בפעימות והגדלת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. לצד זאת, ישוחררו אסירים – שמספרם ייקבע בהמשך במשא ומתן.

19 מבוקשים נעצרו ביהודה ושומרון, הוחרמו אמצעי לחימה

דובר צה"ל: לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 19 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, מאז תחילת הלחימה הוחרמו מעל 500 נשקים באוגדה. כוחות חטיבת מנשה פעלו במקביל במחנות הפליטים טול כרם ונור א שמס לחשיפת צירים מחשש שהוטמנו מתחתם מטענים לפגיעה בכוחותינו.

בעיר שכם שבחטיבת שומרון נעצרו שלושה מבוקשים. בכפר עין עריק שבחטיבת אפרים עצרו הכוחות שלושה מבוקשים, איתרו והחרימו עשרות אלפי כספי טרור. בכפר עזון שבגזרת החטיבה הושמדו מטענים שאותרו על ידי הכוחות. בכפר תרקומיא שבחטיבת יהודה אותרו והוחרמו אמצעי לחימה. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,980 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל ל-1,350 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

איסמעיל הנייה בתגובה להצעה לעסקת חטופים: "חמאס פתוח לכל הרעיונות שיובילו לסיום המלחמה"

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר כי ארגון הטרור קיבל לידיו את ההצעה לעסקת חטופים שגובשה בפסגה בפריז. כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריו, חמאס "ילמד את ההצעה". הנייה הוסיף: "העדיפות היא לסיום המתקפה הישראלית – ונסיגה מלאה של הכוחות הישראליים מעזה. חמאס פתוח לכל הרעיונות שיובילו לסיום המתקפה הישראלית על עזה".

מפגינים חוסמים את מעבר ניצנה ומונעים ממשאיות סיוע להיבדק בדרך לעזה

פעילי תנועת צו 9 ומשפחות החטופים חוסמים את מעבר ניצנה ומונעים ממשאיות סיוע להיבדק בדרך לעזה. לאחר מספר ימים בהם הצליחו פעילים לחסום את מעבר כרם שלום לכניסת משאיות עם ציוד הומניטרי לרצועת עזה, פעולה עליה החליט הקבינט במהלך המלחמה, המשטרה הידקה את המחסומים בדרך למעבר. בשלב זה נראה כי המשאיות עוברות ללא הפרעה.

מחסום של המשטרה, המונע ממפגינים להגיע לכרם שלום (צילום: כדיה לוי)
מחסום של המשטרה, המונע ממפגינים להגיע לכרם שלום (צילום: כדיה לוי)

 

הושמדו משגרי הרקטות לגוש דן, צה"ל פועל גם בצפון ובמרכז הרצועה

דובר צה"ל הודיע כי חיל האוויר השמיד בתקיפה של מטוסי קרב את המשגרים שמהם נורו אתמול (שני) 11 רקטות לכיוון גוש דן. "על פי הערכה, במשגר שהושמד היו מרגמות נוספות לירי", אמרו בצה"ל. בתקיפה נוספת, הושמד נכס צבאי של יחידת הנ"ט בחמאס.

בתוך כך, נמשכת הלחימה במערב חאן יונס. לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים, שפועלים תחת אוגדה 98, חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה. במקביל, לוחמי אוגדה 162 ממשיכים לפעול במרחב צפון ומרכז הרצועה. במרחב שאטי, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה גם כן. בצפון הרצועה, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5 חיסלו ביממה האחרונה כמה מחבלים.

מפגינים בדרך לכרם שלום: "נחושים לחסום את המשאיות לעזה"

תנועת צו 9, שחסמה בימים האחרונים את משאיות הסיוע לרצועת עזה, הודיעה כי אנשיה מתכננים להגיע למעבר כרם שלום כדי למנוע את מעבר המשאיות. אתמול לא חסמו המוחים את המשאיות, אחרי שארבעה מהם עוכבו על ידי המשטרה. אלוף פיקוד הדרום הכריז בימים האחרונים כי שטח מעבר כרם שלום הוא שטח צבאי סגור, ואסר על הגעה אליו.

החיסול בג'נין: "אנשי כוחות הביטחון הישראלים התחפשו לרופאים ואחיות"

מקורות בבית החולים "אבן סינא", שם חוסלו שלושת המחבלים, טענו כי כ-10 מאנשי כוחות הביטחון הישראלים התחפשו לרופאים ואחיות ולנשים פלסטיניות – ונכנסו למבנה, עלו לקומה השלישית – וחיסלו את המחבלים באמצעות אקדחים שעליהם הורכבו משתיקי קול. עדי ראייה טענו כי ירי כבד נשמע בסביבת בית החולים לאחר החיסול.

דיווח בלבנון: "ישראל תקפה בשעות הבוקר בדרום המדינה"

כוחות הביטחון חיסלו 3 מחבלים בבית חולים בג'נין, אחד מהם תכנן "פיגוע בטווח מיידי"

בפעילות משותפת של שב״כ, ימ״מ וצה"ל חוסלו הלילה (בין שני לשלישי) שלושה מחבלים בבית החולים 'איבן סינא' בעיר ג'נין בשומרון – כך הודיעו שלושת הארגונים. לפי ההודעה, אחד המחבלים שחוסלו הוא מחמד ג׳לאמנה, מחבל חמאס צבאי שעסק בתקופה האחרונה בקידום פעילות טרור משמעותית והסתתר בבית החולים. על גופו של ג'לאמנה אותר אקדח שהוחרם על ידי הכוחות, ולפי הדיווח הוא תכנן לבצע פיגוע בטווח מיידי.

מחמד ג׳לאמנה, בן 27, אשר שוהה מזה תקופה במחנה הפליטים בג׳נין, ניהל קשרים מול מפקדת החמאס בחו״ל ואף נפצע כאשר ניסה לקדם פיגוע רכב תופת. בנוסף, העביר ג׳לאמנה נשקים ותחמושת לפעילי טרור לטובת קידום פיגועי ירי ותכנן פיגוע פשיטה בהשראת אירועי ה-7 באוקטובר.

יחד עם ג'לאמנה סוכלו שני מחבלים צבאיים נוספים שהסתתרו במקום. מחמד ע'זאוי, תושב מחנה הפליטים ג'נין, פעיל גדודי ג'נין שהיה מעורב במספר פעילויות טרור, ובכלל זאת ירי לעבר כוחות צה"ל בגזרה; ובאסל ע'זאוי, תושב מחנה הפליטים ג'נין, אחיו של מחמד, פעיל צבאי של הג'יהאד האיסלאמי המעורב בפעילות טרור בגזרה.

בהודעת צה"ל המשטרה והשב"כ נאמר ש"מזה תקופה ארוכה מספר רב של מבוקשים מסתתרים בבתי החולים, ועושים בהם שימוש כבסיס לתכנון פעילות טרור וליציאה לביצוע פיגועים, תוך שהם סבורים כי בתי החולים ישמשו להם כהגנה מפני פעילות כוחות הביטחון. זוהי דוגמא נוספת לשימוש הציני של ארגוני הטרור במרחבים אזרחיים ובבתי החולים כמחסה וכמגן אנושי."

עוד נאמר ש"ג׳לאמנה תיכנן הוצאת פיגוע בטווח הזמן המיידי והשתמש בבית החולים כמסתור ולכן סוכל, כוחות הביטחון ימשיכו לפעול מול כל איום אשר יסכן את ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

אקדח שנמצא על מוחמד ג'לאמנה שחוסל על ידי כוחות הביטחון בבית החולים אבן סינא בג'נין (צילום: דובר צה"ל)
אקדח שנמצא על מוחמד ג'לאמנה שחוסל על ידי כוחות הביטחון בבית החולים אבן סינא בג'נין (צילום: דובר צה"ל)

דיווח: צה"ל חיסל שלושה מחבלים בבית חולים בג'נין

הפלסטינים דיווחו כי כוחות צה"ל חיסלו שלושה מחבלים בבית החולים אבן סינא בג'נין.

דיווח: ארה"ב סיכלה מתקפת סייבר סינית נגד "תשתיות קריטיות"

ארצות הברית פעלה בחודשים האחרונים נגד מתקפות סייבר סיניות שפגעו באלפי מכשירים שמחוברים לאינטרנט, והצליחה לסכל פגיעה בתשתיות קריטיות במדינה, בהן נמלים ימיים. כך מסרו שני גורמי ביטחון מערביים ואדם נוסף שבקיא בנושא לסוכנות הידיעות רויטרס.

ניו זילנד עוצרת את המימון לאונר"א: "ההאשמות שהוצגו חמורות ביותר"

ניו זילנד הודיעה על השעיית המימון לאונר"א, סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים, בעקבות החשד שעובדים בסוכנות לקחו חלק בטבח ה-7 באוקטובר.

"ההאשמות שהוצגו חמורות ביותר. חשוב שהן ייחקרו עד תום", אמר ראש ממשלת ניו זילנד כריסטופר לקסון. 11 מדינות נוספות, בהן ארצות הברית, בריטניה, גרמניה ויפן, כבר הודיעו בימים האחרונים על השעיית המימון לאונר"א.

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן: "ההצעה לעסקה חזקה, חמאס יצטרך לקבל החלטה"

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן התייחס הלילה להצעת המתגבשת לשחרור החטופים ואמר: "יש הסכמה בין המדינות המעורבות שההצעה חזקה, חמאס יצטרך לקבל החלטה"

חמאס והחזית העממית: אין חילופי שבויים לפני סיום התוקפנות נגד עזה

דוברות רמב"ם: החייל שנפצע בפיגוע הדריסה יצא מחדר ניתוח ומצבו יציב

דוברות רמב"ם: "החייל הפצוע מפיגוע הדריסה הבוקר , שפונה לבית החוילם במצב קשה יצא לפני זמן קצר מחדר הניתוח לאחר כמעט 8 שעות במהלכן עבר סדרת ניתוחים אורטופדים ע"י 3 צוותים שונים מהמערך האורתופדי כדי לטפל בפציעות מהן סבל בגפיו. החייל הועבר למחלקת טיפול נמרץ להשגחה לאחר שנגמל מהנשמה והרדמה. מצבו יציב"

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!