תקלה במערכת לניהול תיקים רפואיים של רוב בתי החולים בארץ גרמה לרישום תרופות שגויות בתיקים של חלק מהמטופלים – כך מדווח היום (שלישי) משרד הבריאות. מקור התקלה עדיין אינו ברור. החשש במשרד הבריאות הוא שמטופלים קיבלו מרשמים על סמך הרישום התקול בתיק הרפואי ונטלו תרופות שלא היו צריכים ליטול, מה שעלול לגרום לנזק בריאותי.
לפי גורמים במשרד, ייתכן שמדובר במאות או אלפי מטופלים שקיבלו מכתבי שחרור מבתי החולים עם תרופות שגויות. עם זאת, במשרד עדיין לא איתרו מקרה של מטופל שלקח תרופה שגויה בגלל התקלה.
התקלה הובאה לידיעת משרד הבריאות לפני כעשרה ימים על ידי בית חולים שאיתר בעיה ברישום תרופות של מטופל, ובמשרד לא יודעים לומר בוודאות מתי היא החלה. גורמים במשרד הבריאות אומרים שהסיבה שבחרו לא לשתף את הציבור בתקלה הייתה הרצון "לבדוק את אופי ואת היקף התקלה". לפי המשרד, התקלה כבר נחסמה, ועדכון תוכנה הופץ לבתי החולים.
התקלה אותרה במערכת "קמיליון" לרישום תיקים רפואיים, שמיוצרת על ידי החברה הישראלית אלעד. היא משמשת את כל בתי החולים הממשלתיים, מלבד רמב"ם בחיפה, את בתי החולים של שירותי בריאות כללית, וכן את רוב בתי החולים העצמאיים והפרטיים בישראל. המערכת מנהלת את כלל התיק הרפואי, אך התקלה אותרה רק בתחום התרופות הקבועות של מטופלים שהגיעו לביקור חוזר בבית החולים.
במשרד הבריאות מבהירים שקיימת הנחיה קבועה לרופא המשחרר בבית החולים להסביר למטופל את מכתב השחרור שלו, וכי ייתכן שהרבה מהרישומים השגויים נחשפו במעמד השחרור. במשרד מדגישים שתמיד חשוב שמטופלים יבקרו את הרופא המטפל הקבוע לאחר השחרור מבית החולים כדי לקבל הנחיות להמשך, ושעל הרופא הקבוע לוודא שהמטופל קיבל הנחיות נכונות.