דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
21.6°תל אביב
  • 23.2°ירושלים
  • 21.6°תל אביב
  • 22.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 22.5°באר שבע
  • 25.7°אילת
  • 20.0°טבריה
  • 23.2°צפת
  • 21.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

דיווח: 3 פלסטינים נהרגו בסיכול ברפיח, בהם בכיר בג׳יהאד האיסלאמי

לפי כלי תקשורת ערבים בהם ״אל ג׳זירה״, ג׳יפ הותקף מהאוויר בדרום רצועת עזה, והבכיר שחוסל עסק בין היתר בהעברת כספים מאיראן לעזה | רס"ן יצהר הופמן מיחידת שלדג נפל בקרב בצפון הרצועה

  • עשן לאחר תקיפה של צה״ל בדרום רצועת עזה. ארכיון. (צילום: TERS/Bassam Masoud)
    עשן לאחר תקיפה של צה״ל בדרום רצועת עזה. ארכיון. (צילום: TERS/Bassam Masoud)
  • מפגינים חוסמים את מעבר ניצנה (צילום: צו 9)
    מפגינים חוסמים את מעבר ניצנה (צילום: צו 9)
  • מימין: רס״ן (במיל') נצר שמחי ז"ל, סרן (במיל') גבריאל שני ז"ל, ורס"ב (במיל') יובל ניר ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
    מימין: רס״ן (במיל') נצר שמחי ז"ל, סרן (במיל') גבריאל שני ז"ל, ורס"ב (במיל') יובל ניר ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
  • משאיות סיוע הומניטרי במעבר רפיח (צילום ארכיון: AP Photo/Fatima Shbair)
    משאיות סיוע הומניטרי במעבר רפיח (צילום ארכיון: AP Photo/Fatima Shbair)
  • משאיות התרופות והסיוע ההומניטרי במעבר רפיח (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)
    משאיות התרופות והסיוע ההומניטרי במעבר רפיח (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-117 למלחמה: כלי תקשורת ערביים דיווחו היום (רביעי) כי צה"ל ביצע סיכול ממוקד שכוון לכלי רכב ברפיח. לפי אל ג'זירה, כתוצאה מהתקיפה ישנם שלושה הרוגים, וזהותם לא ידועה.

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה תשתית צבאית של המשטר הסורי באזור העיר דרעא שבדרום סוריה, בתגובה לשיגורים אמש לעבר דרום הגולן. בנוסף, זוהו הבוקר שיגורים משטח לבנון שנפלו בשטחים פתוחים סמוך למנרה ולכפר יובל. אין נפגעים. צה"ל ביצע בתגובה ירי ארטילרי לעבר כמה אזורים בדרום לבנון.

צה"ל הודיע שרס"ן יצהר הופמן, מפקד פלגה ביחידת שלדג, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. הופמן, בן 36, התגורר ביישוב אשחר במועצה האזורית משגב. הבוקר הודיע צה"ל על נפילתם של רס״ן (מיל׳) נצר שמחי, בן 30, ממסד, קצין לוחם בגדוד 87, בקרב בצפון הרצועה; סרן (מיל׳) גבריאל שני, בן 28, מעלי, מפקד צוות בגדוד הסיור 6646, בקרב בדרום הרצועה; ורס״ב (מיל׳) יובל ניר, בן 43, מכפר עציון, לוחם בגדוד הסיור 6646, בקרב בדרום הרצועה.

המשטרה הודיעה הבוקר שרס"ל רן גואילי, לוחם יס"מ נגב במחוז הדרומי, נפל בקרבות בקיבוץ עלומים בעוטף עזה ב-7 באוקטובר, גופתו נחטפה בידי חמאס. גואילי, בן 24, התגורר ביישוב מיתר בצפון הנגב.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

דיווח בסוריה: ישראל תוקפת בדרום המדינה

דובר המועצה לביטחון לאומי קירבי: ייתכן שהתגובה שלנו על הרג 3 החיילים תהיה במספר שלבים'

דיווח פלסטיני: צה"ל תוקף במערב מרכז הרצועה

הותר לפרסום: שלושה לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה

דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנהרגו בקרבות ברצועת עזה:

רס״ן (מיל׳) נצר שמחי, בן 30, ממסד, קצין לוחם בגדוד 87, חטיבת המחץ (14), נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה; סרן (מיל׳) גבריאל שני, בן 28, מעלי, מפקד צוות בגדוד הסיור 6646, עוצבת שועלי מרום (646), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה; רס״ב (מיל׳) יובל ניר, בן 43, מכפר עציון, לוחם בגדוד הסיור 6646, עוצבת שועלי מרום (646), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

הותר לפרסום: לוחם יס"מ רן גואילי נהרג ב-7 באוקטובר, גופתו מוחזקת בעזה

המשטרה התירה לפרסם שרס"ל רן גואילי, לוחם יס"מ נגב במחוז הדרומי, נפל בקרבות בקיבוץ עלומים בעוטף ב-7 באוקטובר, וגופתו נחטפה ומוחזקת על ידי חמאס. מהמשטרה נמסר שוועדת מומחים שהתכנסה אתמול (שלישי) בהשתתפות נציגי משרד הבריאות, גורמי המודיעין, משטרת ישראל, משרד הדתות והרב הראשי לישראל, קבעה על פי הממצאים שהוצגו בפניה שגואילי ז"ל אינו בין החיים.

לאחר שנקבע מותו של גואילי, מספר חללי המשטרה במלחמת 'חרבות ברזל' עומד על 61. במשטרה אמרו שרס"ל גואילי "פעל בעוז ובחירוף נפש בחזית הלחימה מול האויב בקרב בעלומים. משטרת ישראל תעמוד לצד המשפחה השכולה ותלווה אותה לעד".

רס"ל רן גואילי ז"ל (צילום: דוברות משטרת ישראל)
רס"ל רן גואילי ז"ל (צילום: דוברות משטרת ישראל)

נמשכת לחימה בצפון ובמרכז הרצועה: לוחמים פושטים על תשתיות טרור וחיסלו מחבלים בשטח הרצועה

ביממה האחורנה, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 פעלו במרחב צפון הרצועה ווחיסלו מעל 15 מחבלים מארגון הטרור חמאס. בפשיטה מרכזית שביצעו הלוחמים על אחד מתשתיות הטרור אשר מוקמו בתוך בית ספר במרחב, נעצרו כעשרה פעילים של הג׳יהאד האסלאמי שהשתמשו בבית הספר כמקום מסתור. בנוסף, הלוחמים איתרו במרחב חמש רקטות מוכנות לשיגור והשמידו אותן.

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

כוחות צוות הקרב של חטיבת נח"ל תקפו וחיסלו במרחב מרכז הרצועה, תוך פחות משעה מעל עשרה מחבלים חמושים. בהמשך, חיסלו הלוחמים חמושים נוספים שפעלו במרחב. במרחב פאתי שאטי שבצפון הרצועה, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5 חיסלו יחד עם כוחות חיל האוויר מחבלים חמושים שפעלו בצמוד לכוחותינו במרחב והיוו עליהם איום. בנוסף, הלוחמים סרקו מבנים צבאיים במרחב ואיתרו אמצעי לחימה רבים, לצד מסמכים וציוד צבאי של ארגון הטרור חמאס.

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

במהלך פעילות כוחות צוות הקרב של חטיבת צנחנים במערב חאן יונס, תא התקיפה החטיבתי זיהה מחבל חובר אל עבר חוליית מחבלים חמושה שנעה בסמוך ללוחמים.
בעת הזיהוי, תא התקיפה הכווין כלי טיס שתקף וחיסל את חוליית המחבלים.

בפעילות נוספת במרחב, מרכז האש של אוגדה 98, יחד עם כוחות חיל האוויר תקפו מבנה צבאי ששימש את חוליית מחבלים של ארגון הטרור חמאס לביצוע מארבים נגד כוחות צה״ל.

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

החות'ים טוענים, שיגרנו טיל לעבר ספינה אמריקאית

דובר החות'ים בתימן טוען כי ארגונו שיגר טיל לעבר ספינת המלחמה האמריקנית USS Gravley. "נמשיך לשגר טילים לעבר ספינות מלחמה אמריקניות ובריטיות 'כאקט של הגנה עצמית'". בצבא ארה"ב הודיעו הלילה שהספינה יירטה את הטיל ששוגר מתימן ללא נזק וללא נפגעים.

צה"ל: תקפנו תשתית צבאית של המשטר הסורי בתגובה לירי אמש לגולן

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו הלילה תשתית צבאית של המשטר הסורי באזור העיר דרעא שבדרום סוריה, בתגובה לשיגורים אמש לעבר דרום הגולן.
בנוסף, נמסר כי זוהו הבוקר שיגורים משטח לבנון שנפלו בשטחים פתוחים סמוך למנרה ולכפר יובל. אין נפגעים. כמו כן, צה"ל ביצע לפני זמן קצר ירי ארטילרי לעבר כמה אזורים בדרום לבנון.

עשרות פעילי 'צו 9' ניסו לשבש את העברת הסחורות לרצועה במעבר כרם שלום, 18 פעילים נעצרו

עשרות רבות של פעילים הגיעו היום למעבר כרם שלום, וניסו לשבש ולמנוע את מעבר משאיות הסיוע לרצועת עזה. 18 פעילים נעצרו על ידי משטרת ישראל.

בעקבות המחאות וחסימת המעברים לרצועת עזה, דובר צה"ל הודיע כי בהתאם להערכת המצב, מפקד פיקוד הדרום ירון פינקלמן חתם הלילה על הרחבת צו השטח הצבאי הסגור בציר 211 ומעבר ניצנה. בשל חסימת משאיות הסיוע לרצועת עזה, כבר ביום ראשון הודיע פינקלמן על אזור מעבר כרם שלום כ"שטח צבאי סגור".

אזעקה ביערה שבצפון

האזעקה ביערה: שיגור בודד שנפל בשטח פתוח

פעילי חמאס מרצועת עזה ניצלו יהודים אזרחי ישראל, ללא ידיעתם, כסייענים להעברת משלוחים

שב"כ, צה"ל והמשטרה ניהלו מאמץ מודיעיני שהוביל לחשיפת תופעה שהחלה לפני המלחמה, במסגרתה פעילי חמאס מרצועת עזה ניצלו יהודים אזרחי ישראל, ללא ידיעתם, כסייענים להעברת משלוחים – כשמטרת הפעילות המוערכת הינה הכשרתם לסייע בהעברת חומר נפץ או אמצעי לחימה לטובת מימוש פיגועים נגד מטרות איכות בישראל.

הפעילות בוצעה על ידי פעילי "מטה הגדה" – גוף של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, המובל ומורכב ברובו על ידי מגורשי "עסקת שליט" שמוצאם באיו"ש, במחלקה המכונה "מחלקת העבודות". מחלקה זו אמונה על אכוונת פיגועי טרור כנגד ישראלים ביו"ש ובישראל.

במסגרת המאמצים המודיעיניים, פשטו ב-18 בדצמבר כוחות צה"ל ושב"כ על משרד המחלקה של חמאס ברצועת עזה ואיתרו מחשבים וניירת, המכילים מידע על תשתיות הטרור שפעלו כנגד ישראל עוד טרום המלחמה.

דיווחים פלסטינים: צה"ל תקף בכמה מוקדים בעיר עזה

דיווח בשבדיה: חפץ חשוד אותר ליד שגרירות ישראל בשטוקהולם

הטלוויזיה הציבורית בשבדיה דיווחה על "חפץ חשוד מסוכן" שאותר ליד שגרירות ישראל בשטוקהולם, בירת שבדיה. דובר המשטרה צוטט כשאמר שהחפץ אותר מחוץ לאזור השגרירות וחבלנים נמצאים בדרכם למקום כדי לבחון אותו.

הסנקציות מתרחבות: שבדיה תשהה את המימון שתוכנן לעבור לאונר״א ב-2024

שבדיה הודיעה כי היא מצטרפת לרשימה ההולכת וגדלה של מדינות שהחליטו להשעות את המימון שלהן לסוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א). המדינה תשה את המימון והכספים שיועדו במקור לאונר"א יעברו במקום זאת ל"ארגונים הומניטריים מבוססים אחרים בפלסטין ובלבנון", לפי הצהרת הסוכנות הממשלתית השוודית לשיתוף פעולה ופיתוח (SIDA).

דיווח: 3 פלסטינים נהרגו בתקיפה מהאוויר של כלי רכב ברפיח

פגיעה ישירה בבית במטולה ללא נפגעים בגוף. צה"ל משיב בירי ארטילריה

נתניהו בפגישה עם משפחות החטופים: ״מאמץ אמיתי להחזיר את כולם, גם בשעות אלה ממש״

‏ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב עם נציגי משפחות החטופים, במשרד רה"מ בירושלים. "אנחנו עושים כל מאמץ. ככל שהמאמץ הזה מקבל פומביות הוא מתרחק, וככל שהמאמץ הזה נשמר בדיסקרטיות יש לו סיכויים גדולים יותר להצליח. אני מבקש שתבינו שאנחנו באמת מחויבים במלוא מובן המילה, זה לא נאמר מן השפה אל החוץ.

זה מאמץ אמיתי. לא פקטיבי ולא למען איזו נראות – אלא מתוך המחויבות שלנו להחזיר את כולם. המחשבה היא על כולם, המאמץ הוא על כולם.

מוקדם מידי להגיד איך הוא יתקיים, אבל זה מאמץ שמתקיים בימים אלו, ברגעים אלה, בשעות אלה ממש".

הותר לפרסום: לוחם שלד״ג רס״ן (במיל׳) יצהר הופמן נפל בקרב בצפון רצועת עזה

צה״ל התיר לפרסם כי רס״ן (מיל׳) יצהר הופמן, בן 36, מאשחר, מפקד פלגה ביחידת שלדג, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

אזעקה בשלומי

הבית הלבן: מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן יגיע לביקור בישראל בשבוע הבא

חיזבאללה: 177 מאנשינו נהרגו מתקיפות צה״ל מאז פרוץ הלחימה

חיזבאללה הודיע על מות פעיל הארגון מוחמד נאיף חמוד מהכפר בית ליף שבדרום לבנון. לפי ההודעה, הוא מת "כשהיד בדרך לירושלים". מדובר בהרוג ה-177 שעליו מכריז חיזבאללה מפרוץ המלחמה.

נתניהו: ״שחרור החטופים - לא בכל מחיר. צה״ל לא ייסוג עד שעזה לא תהווה איום״

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדיווחים על עסקת חטופים נוספת, והבהיר כי "אנחנו פועלים להשיג מתווה נוסף לשחרור חטופינו, אבל אני מדגיש: לא בכל מחיר". לדבריו, "יש לי קווים אדומים: לא נסיים את המלחמה, לא נוציא את צה"ל מהרצועה ולא נשחרר אלפי מחבלים. אנחנו פועלים כל הזמן לשחרור חטופינו ולהשגת יעדי המלחמה הנוספים: חיסול החמאס והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום. אנחנו עובדים על שלושתם יחד ולא נוותר על אף אחד מהם".

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!