דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

"משמיעות את הקול של הספורטאיות": התכנית 'מגרש מסכם' מסקרת את ענפי הספורט לנשים

התכנית שעלתה השבוע לאוויר בפלטפורמות השונות ברשת, היא חלק ממיזם "WSP - הקול של הספורטאיות בישראל" | שחקנית הכדורסל נועה זליבנסקי, מובילת המיזם: "אם כיום הסיקור בתקשורת הוא 95 אחוז גברים ו-5 אחוז נשים, אצלנו זה 95 אחוז נשים"

קארין סנדל (מימין), הדס מורין ושרון שזאבי, בפאנל התוכנית "מגרש מסכם - כדורגל נשים" (צילום: WSP)
קארין סנדל (מימין), הדס מורין ושרון שזאבי, בפאנל התוכנית "מגרש מסכם - כדורגל נשים" (צילום: WSP)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

התכנית "מגרש מסכם" עלתה השבוע לאוויר ותסקר את הענפים המובילים לנשים בספורט: כדורגל, כדורסל, כדוריד וכדורעף. התכנית, שמשודרת בפלטפורמות השונות ברשת (יוטיוב, ספוטיפיי, גוגל) היא חלק ממיזם "WSP – הקול של הספורטאיות בישראל", אותו הקימה שחקנית הכדורסל נועה זליבנסקי.

"יצרתי את המיזם לפני כמעט שנתיים כי תמיד הייתי אחת מהדוברות של הליגה, שאמרה מה חסר והרגשתי שצריך לעשות מעשים", אומרת זליבנסקי ל'דבר'. "אם חשבתי שהמצב שלנו בכדורסל גרוע, הבנתי עד כמה המצב חמור בכל ענפי הספורט לנשים. משם הגעתי למסקנה שצריך פלטפורמה שתסקר ספורט נשים. אם כיום הסיקור בתקשורת הוא 95 אחוז גברים ו-5 אחוז נשים, אצלנו יהיה 95 אחוז נשים ו-5 אחוז גברים".

מימין: עינב מוחרר, אלה קולנוגורוב וישראל אשר בפאנל התכנית "מגרש מסכם – כדורעף נשים" (צילום: WSP)
מימין: עינב מוחרר, אלה קולנוגורוב וישראל אשר בפאנל התכנית "מגרש מסכם – כדורעף נשים" (צילום: WSP)

"כשלמדתי בטכניון עיצוב פנים, הבנתי עד כמה אפשר לייצר מציאות חדשה ולהגשים חלומות", מוסיפה זליבנסקי. "המטרה? לחשוף את ספורט הנשים ולתת את הבמה הראויה, לחזק את המוטיבציה של נשים וילדות לעסוק בספורט ויותר מכך – להתמקצע בספורט".

את תכנית סיכום הכדורגל מנחה קארין סנדל, שחקנית הפועל תל אביב וקפטנית נבחרת ישראל לשעבר. בפרק הראשון התארחו שרון זאבי, לשעבר מנהלת אגף כדורגל הנשים בהתאחדות לכדורגל ומומחית לפיתוח תכניות אסטרטגיות ומוגנות בספורט והדס מורין שחקנית אס"א תל אביב ונבחרת ישראל, שחזרה לישראל אחרי שלמדה ושיחקה בקולג' בארה"ב.

את תכנית סיכום הכדורעף מנחה עינב מוחרר, שחקנית עבר ומאמנת כדורעף ופרשנית הכדורעף בערוץ הספורט. בפרק הפתיחה התארחו מאמן הפועל רחובות מליגת העל ישראל אשר והשחקנית אלה קולנוגורוב.

את התכנית סיכום הכדורסל מנחה תמיר ירדן, שדר איגוד הכדורסל והכדוריד, שאירח בפרק הפתיחה את הודיה הרוש, שחקנית אליצור חולון בליגת העל. ירדן מנחה גם את תכנית הכדוריד בה התארחה שיר וקרט, קפטנית נבחרת ישראל ושחקנית הפועל ראשל"צ. 

"בשביל לפתור בעיות צריך להשמיע אותן"

כספורטאית ושחקנית כדורסל מובילה, זליבנסקי (28) מאליצור חולון בליגת העל, מאמינה מאוד כוח של ספורטאיות לשנות את המציאות של ספורט הנשים בישראל. "אחת הבעיות בספורט הנשים היא שבכלל לא יודעים מה הבעיות", היא אומרת.

נועה זליבנסקי מאליצור חולון (עם הכדור) מול גילי אייזנר ממכבי עירוני רמת גן (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
נועה זליבנסקי מאליצור חולון (עם הכדור) מול גילי אייזנר ממכבי עירוני רמת גן (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

"אני חושבת שבשביל להתחיל לפתור בעיות צריך להשמיע אותן. לי בתור ספורטאיות היה הכי חסר שאנחנו לא אומרות מה הבעיות ולא פועלות לתקן ולשאול את השאלות החשובות. לא סתם למיזם קוראים 'הקול של הספורטאיות', בסוף זה הקול שחשוב לנו להשמיע".

צוות המיזם, בהובלת זליבנסקי, מורכב גם הוא מספורטאיות וספורטאים: יסמין מנור, אור אליוב, הודיה הרוש ויעל כהן. התוכנית מצטלמת במשרדים של 'WSC SPORT' חברה לטכנולוגיית וידאו ספורט ובינה מלאכותית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!