דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צה"ל

צבא ההגנה לישראל / 53 מג"דים במילואים פירסמו מכתב תמיכה בצה"ל ובעומד בראשו

במכתב מבקשים החתומים עליו לחזק את הרמטכ"ל אייזנקוט אל מול קריאות הגנאי וחוסר האמון במערכת הצבאית שנושבות לדבריהם בציבור הישראלי בעת הזו

תדריך לחיילי מילואים (ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: שי וגנר  דובר צה"ל)
תדריך לחיילי מילואים (ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: שי וגנר דובר צה"ל)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

אתמול בערב (חמישי) פירסמו 53 מג"דים במילואים מיחידות שונות מכתב שקורא "לחזק את צבא ההגנה לישראל את מפקדיו ואת הרמטכ"ל העומד בראשו המהווים את חומת המגן של מדינת ישראל ושל החברה הישראלית".

היוזמה התארגנה לנוכח דברי ההסתה, קריאות הגנאי וחוסר האמון במערכת הצבאית ומפקדי הצבא שנשבו בתוך הציבור הישראלי סביב פרשת החייל היורה מחברון, אלאור אזריה. ירון לור, מג"ד גדס"ר במילואים של חטיבת אלכסנדרוני, חטיבת חי"ר שרובה יוצאי גולני, מראשי מארגני היוזמה מספר ל'דבר ראשון': "בימים האחרונים לאור ההתרחשויות וההתלהמות ראינו שדברים זזים לכיוונים לא טובים. עצם האופן של הויכוח בציבור, לא משנה מה הדעה. רצינו דווקא מתוך זה שאנחנו מפקדים, לחשוב מה האמירה הערכית שאנחנו נדרשים לתת על העיניין ומזה נוצר המכתב, שלחנו לכל מיני מפקדים למייל והרבה מהם ביקשו שנוסיף את החתימה שלהם."

סא"ל במיל ירון לור, מג"ד אלכסנדרוני (תמונה באדיבות המצולם)
סא"ל במיל ירון לור, מג"ד אלכסנדרוני (תמונה באדיבות המצולם)

לור מסביר כי יש הרבה מחלוקות וחוסר הסכמה על הסוגייה בין המפקדים שחתמו על המכתב אבל הדבר החשוב ביותר מבחינתם היה "לשמור על המדינה כיהודית ודמוקרטית, חשוב לנו למנוע מצב שאנשים מסתכלים על הצבא בתפיסה פוליטית ולהגיד זה מתאים לי וזה לא מתאים לי. אנחנו מאמינים בצבא ומאמינים במערכת כולה ובמערכת המשפטית, אין ספק שיש כל מיני בעיות שצריך לתקן אבל אנחנו צריכים לשמור עליה מכל משמר".

על פי נוסח המכתב "כוחו של צה"ל נובע מהאמון שנותנים בו אזרחי ישראל המשרתים בו בסדיר ובמילואים ע"פ חוק, פגיעה בצה"ל היא פגיעה במדינת ישראל ובאזרחיה יותר מכל אירוע שנוי במחלוקת ככל שיהיה והיא משאת נפשם של אויבינו. על כן זו העת לחזק את צבא ההגנה לישראל למען המשך קיומה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית" .

לור מוסיף כי החשש מהשיח המתלהם שנוצר בחברה הוא שזה ישפיע על החיילים בשטח ופתאום ניראה יותר ויותר תופעות של "חיילים מסכימים או לא מסכימים לבצע משימה כזאת או אחרת, צה"ל בנוי על כך שכולם צריכים לעשות את העבודה."

מה התפקיד של אנשי המילואים בעיניין הזה?

לור מתייחס למשמעות החשובה של אנשי המילאים, דווקא בגלל שמדובר באנשים בוגרים ומנוסים יותר. "במילואים יש לנו אחריות להפיץ את האמירה הזאת. אנחנו חיים על אתוס שבו די ברור לנו שמשרתים בצבא ומגנים על העם והמדינה ומגינים על האתוס של מדינה יהודית דמוקרטית. אני חושב שבחברה המצב נהיה פחות טוב מבחינת לכידות וזה אחריות שלנו להפיץ את האמירה האחרת. דווקא למפקדי מילואים אין את הפריבילגיה לשבת על הגדר, להגיד שאנחנו נתעסק במקצוע הצבאי שלנו. אנחנו רואים את האחריות שלנו למתרחש".

את המכתב חתמו המפקדים "אנו מבקשים להביע את אמוננו בצבא ההגנה לישראל ולחזק את ידי מפקדי הצבא".

מכתב המג"דים
מכתב המג"דים

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!