דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

שב״כ והמשטרה חשפו: חמאס ניסה לגייס ישראלים לשליחויות ללא ידיעתם ברשתות החברתיות

חקירת גופי הביטחון העלתה כי עוד לפני ה-7 באוקטובר עשו בארגון הטרור מאמצים להפעיל אזרחים בישראל המחפשים עבודה כשליחים, בעיקר להעברת חומרי נפץ וחבילות נוספות | במסגרת התיק נתפסו גם חומרים מודיעיניים בתוך רצועת עזה שאימתו את החשדות

אחד החשבונות הפיקטיביים שהפעיל חמאס על מנת לגייס ישראלים למשימות ללא ידיעתם ברשת (צילום: שירות הביטחון הכללי)
אחד החשבונות הפיקטיביים שהפעיל חמאס על מנת לגייס ישראלים למשימות ללא ידיעתם ברשת (צילום: שירות הביטחון הכללי)
אורן דגן

שב"כ חשף היום (רביעי) כי בשבועות האחרונים נוהל בשיתוף צה"ל וימ"ר ירושלים במשטרת ישראל מאמץ מודיעיני לחשיפת תופעה שהחלה עוד לפני המלחמה, בה פעילי חמאס מרצועת עזה ניצלו יהודים אזרחי ישראל, ללא ידיעתם, כסייענים להעברת משלוחים – כשמטרת הפעילות המוערכת הינה הכשרתם לסייע בהעברת חומר נפץ או אמצעי לחימה לטובת מימוש פיגועים נגד מטרות איכות בישראל.

הפעילות בוצעה על ידי פעילי "מטה הגדה" – גוף של חמאס ברצועת עזה, המובל ומורכב ברובו על ידי מגורשי "עסקת שליט" שמוצאם ביהודה ושומרון, במחלקה המכונה "מחלקת העבודות". מחלקה זו אמונה על הוצאה לפועל של פיגועי טרור נגד ישראלים ביהודה ושומרון וישראל.

במסגרת המאמצים המודיעיניים, פשטו בחודש שעבר כוחות צה"ל ושב"כ על משרד המחלקה של חמאס ברצועת עזה ואיתרו מחשבים וניירת, המכילים מידע על תשתיות הטרור שפעלו כנגד ישראל עוד טרום המלחמה. בין המסמכים שאותרו במשרדי המחלקה של חמאס ברצועה, חשף מידע אודות קשרים שקיימו פעילי החמאס מרצועת עזה עם יהודים תושבי אזור ירושלים, במהלך חודש ספטמבר 2023, ומשימות מתחום השליחויות שהם התבקשו לבצע על ידי פעילי חמאס מרצועת עזה בשטחי ישראל ויו"ש.

בהמשך, נחשף מידע על יהודים נוספים שעמדו בקשר עם פרופילי פייסבוק מזויפים שתופעלו על ידי פעילי חמאס מ"מטה גדה", תוך שהללו מתחזים לישראלים היושבים בחו"ל ומחפשים שליחים לביצוע משימות שונות ברחבי ישראל בעבור שכר.

התכתבות של אחד החשבונות הפיקטיביים שהפעיל חמאס, עם אזרח ישראלי אותו ניסו לשדל להעביר חומרי נפץ בישראל (צילום: ללא קרדיט)
התכתבות של אחד החשבונות הפיקטיביים שהפעיל חמאס, עם אזרח ישראלי אותו ניסו לשדל להעביר חומרי נפץ בישראל (צילום: ללא קרדיט)

פרופילי הפייסבוק שהופעלו על ידי חמאס היו בכיסוי נשים וגברים כאחד, והם השתמשו  בפרסום מודעות לאיתור שליחים באזורים שונים בארץ בקבוצות פייסבוק העוסקות בשליחויות מזדמנות. לאחר תחילת הקשר בפייסבוק, המשיכו המגעים בין השליחים היהודים לחמאס באמצעות הווטסאפ, כאשר הגורמים ברצועת עזה מסרבים לנהל שיחות טלפון בכדי לא לחשוף את היותם גורמי טרור מטעם חמאס, ומנהלים את הקשר בהתכתבויות בלבד.

במסגרת הפעלתם, התבקשו הישראלים לבצע משימות שבכללן העברת משלוחים, קבלת כספים, רכישת מתנות והשארתן בנקודות שונות, מבלי לתאם מפגש עם נמען החבילה. בין הנקודות בהן התבקשו להשאיר את המתנות – בית כנסת, בית קברות וסף דלתן של דירות פרטיות ברחבי ישראל.

על בסיס ההכרות עם שיטת העבודה של "מטה הגדה", הערכה היא שהכשרת הישראלים לשליחויות שונות נועדה כדי לנצלם בהמשך לטובת העברת חבילות סגורות המכילות אמצעי לחימה או מטענים לידי מפגעים בישראל או, לחלופין, לטובת הנחתם באתרים ציבוריים או פרטיים בישראל שסומנו על ידי חמאס כמטרות ערכיות לפיגוע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!