דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

פרי גליל: בהתערבות יו"ר הסתדרות ויו״ר איגוד המזון, הפיטורים צומצמו ל-22 עובדים, מהם 7 מעל גיל פרישה

מנכ"ל המפעל נעדר מישיבת ועדת הכספים | יו"ר הוועדה גפני לנציגי האוצר: "אתם סוגרים את המפעלים, אתם משרד שנגד העובדים. יש לכם תורה כזו שאני לא יודע מאיפה הבאתם"

יו"ר ועד עובדי פרי הגליל מוטי חזיזה ויו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, בוועדת הכספים (צילום: ניצן צבי כהן)
יו"ר ועד עובדי פרי הגליל מוטי חזיזה ויו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, בוועדת הכספים. "יש לי בין המפוטרים בעל ואישה, נשים חד הוריות, אנשים עם מוגבלויות. איפה המנכ"ל?" (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות התערבות יו"ר הסתדרות ארנון בר-דוד צומצמו הפיטורים במפעל פרי הגליל ל-22 עובדים מהם 7 מעל גיל פרישה. העובדים קיבלו הבוקר (רביעי) מכתבי פיטורים, במקביל לדיון שהתכנס בוועדת הכספים בנוגע לעתיד המפעל.

מנכ"ל המפעל אושיק אפרים, נעדר מהדיון על אף שזומן אליו על ידי הוועדה. נציגי משרדי האוצר והכלכלה בדיון, מסרו כי הבעלים לא פנו למשרדים בבקשה לסיוע, ועל כן הם אינם יכולים לסייע במניעת פיטורי העובדים.

בתחילת השבוע התקיימו שימועים ל-53 עובדים במפעל. יו"ר ועד העובדים של המפעל, מוטי חזיזה: "אתמול בערב התקשר אלי המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה, ואמר לי שדיבר עם הבעלים ושמע ממנו שהוא רוצה לסגור את המפעל".

מוטי חזיזה, יו"ר ועד עובדי פרי הגליל (צילום: כדיה לוי)
מוטי חזיזה, יו"ר ועד עובדי פרי הגליל (צילום: כדיה לוי)

לדברי חזיזה מדובר בעובדי ייצור שמרוויחים 5,000 שקלים בחודש ש"רק רוצים להביא לחם הביתה. אתם לא מבינים מה זה לשמוע כאב אחר כאב, דמעות אחרי דמעות. הגשם לא מילא את הכנרת כמו הדמעות של עובדי פרי הגליל השבוע".

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) אמר בדיון שצריך לנקוט סנקציות כנגד מפעלים שמפטרים עובדים לאחר שקיבלו כספי סיוע. "השפה שהבעלים מדבר היא שלא אכפת לו מהעובדים", אמר ח"כ אזולאי הוסיף, "גם בימים כל כך קשים של מלחמה בצפון ובדרום, לשלוח מכתבי פיטורין ביום של דיון בוועדת הכספים, ולא להגיע – שיתבייש".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני חידד כי הבעיה המרכזית שהובילה לסגירת המפעל היא הורדת המכסים על חקלאות תעשייתית. "את המוצרים הללו מביאים מטורקיה וממקומות אחרים בעולם, ופוגעים בחקלאות בגליל ובתעסוקה בפריפריה".

ועדת הכספים על עתידו של מפעל פרי הגליל. "שורש העניין הוא שהורידו מכסים בלי לתת את התמיכות שהתחייבו לגביהן" (צילום: ניצן צבי כהן)
ועדת הכספים על עתידו של מפעל פרי הגליל. "שורש העניין הוא שהורידו מכסים בלי לתת את התמיכות שהתחייבו לגביהן" (צילום: ניצן צבי כהן)

מנהלת האגף לסחר חוץ במשרד החקלאות, שושי רשף מור, הבהירה כי המשרד תומך בהחזרת המכס לקדמותו על שמנים ועל מוצרי חקלאות תעשייתיים. "נציג הוועד בפרי הגליל אמר שלפני שנתיים הועסקו במפעל מאות עובדים. ובכן, לפני שנתיים הורידו את המכסים. לא ראיתי את דו"חות המפעל, אבל נראה שזה קשור".

נציג אגף התקציבים באוצר, גל ברנס, אמר גם הוא כי המשרד לא קיבל כל בקשה לסיוע מבעלי מפעל פרי הגליל. לדבריו, בדיקה שנעשתה באוצר לא מצאה קשר בין הורדת המכסים לפגיעה בפעילות המפעל. "לפי מה שקראנו בעיתון לא מצאנו קשר. אנחנו לא חושבים שזו הייתה טעות להוריד את המכסים".

יו"ר הועדה גפני השיב: "אתם סוגרים את המפעלים. אתם משרד שנגד העובדים. אני אקיים על זה דיון. אם אתם רוצים עימות עם וועדת הכספים, אתם תקבלו אותו. אנחנו לא מבקשים מכם כסף – להיפך, מבקשים שתגדילו את הכנסות המדינה. אבל לכם יש תורה כזו שאני לא יודע מאיפה הבאתם". דיון נוסף בנושא נקבע לשבוע הבא.

מנכ"ל פרי הגליל, אושיק אפרים, בחר שלא להגיב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!