הביטוח הלאומי משיק צ'אט בוט בשם "בילי", שיסייע להנגשת מידע על זכויות, הטבות ומעניקים המוענקים עקב המלחמה. בילי, ראשי תיבות של הביטוח הלאומי, תהיה הדמות המובילה, ולצידה יושקו בהמשך בוטים נוספים, שינגישו את כל הקצבאות מטעם הבט"ל. לצד ל"בילי", הביטוח הלאומי השיק צ'אט בוט נוסף בנושא אימהות, אבטלה והבטחת הכנסה. במקביל, תמשיך האפשרות לשוחח בצ'אט עם נציג אנושי באתר הביטוח הלאומי.
הביטוח הלאומי הקים בתחילת המלחמה אתר ייעודי ובו מידע על הזכויות שמגיעות לציבור עקב המלחמה, כולל בדיקת זכאות מענקים, מחשבוני זכויות ועוד. הצ'אט בוט יתווסף לכך, במטרה להנגיש את הזכויות לכלל אוכלוסיות היעד (פצועים, משפחות שכולות, משפחות חטופים, מפונים, מעסיקים, מתנדבים, משרתי מילואים, נפגעי מסיבות נובה ופסיידק ועוד).
"בילי" נבנתה על בסיס שאלות נפוצות שהופנו לביטוח הלאומי בערוצי השירות השונים. "בילי" מאפשרת לבחור מבין רשימת נושאים, לצד אפשרות לכתוב שאלה במלל חופשי.
ירונה שלום, מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי: "במיוחד בעת מלחמה, כשמאות אלפי אזרחים זקוקים לסיוע ויכול להיווצר עומס ובלבול בין שלל המענים הקיימים והארגונים, מערכי ההסברה והמיחשוב שלנו הקימו יחד עם האגפים המקצועיים מענה מקיף, שעושה סדר לאזרח".
מיכאלה כהן, דוברת הביטוח הלאומי: "כשהרשתות ועולם הדיגיטל הולך ומתפתח מיום ליום, מערכי הסברה מצומצמים אינם מספיקים ויש צורך תמידי להתאים את עצמנו לציבור ולהנגיש לו את הזכויות המגיעות לו בכל פלטפורמה אפשרית. בשנים האחרונות אנחנו מציעים גם שירות דיגיטלי, דרך צ'אט אנושי, אפשרות לפנייה מקוונת, ורשתות חברתיות, ועכשיו גם צ'אט בוט שיכול לתת מענים מידיים".