דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י"ג באייר תשפ"ד 21.05.24
26.1°תל אביב
  • 20.5°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 22.7°חיפה
  • 25.0°אשדוד
  • 23.2°באר שבע
  • 32.6°אילת
  • 26.4°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 25.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / צבא ארה"ב: תקפנו 85 אתרים בעיראק ובסוריה של מיליציות פרו-איראניות

המתקפה בוצעה בתגובה לתקיפת בסיס ארה"ב בירדן, בה נהרגו 3 חיילים אמריקנים | בכירי חמאס והג'יהאד האיסלאמי על עסקת חטופים: "כל מו"מ צריך להוביל לסיום המלחמה" | ישראל יירטה טיל ששיגרו החות'ים לכיוון אילת |גלנט: "אם חיזבאללה חושב שכשתהיה הפסקת אש בדרום נחדול את האש נגדו, הוא טועה בגדול" | דיווח באיראן: מפקד במשמרות המהפכה נהרג ב"תקיפה ישראלית" בדמשק

  • לוחמי צה"ל בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
    לוחמי צה"ל בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
  • מפגינים חוסמים את מעבר ניצנה (צילום: צו 9)
    מפגינים חוסמים את מעבר ניצנה (צילום: צו 9)
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • רכב שהוצת באיזור החיסול ליד כביש 6 (צילום כבאות והצלה)
    רכב שהוצת באיזור החיסול ליד כביש 6 (צילום כבאות והצלה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-119 למלחמה: צבא ארה"ב הודיע הלילה (בין שישי לשבת) שהחל בתקיפה נגד יעדים בסוריה ובעיראק הקשורים בכוח קודס של משמרות המהפכה של איראן ושל מיליציות המסונפות אליה, בתגובה על תקיפת הבסיס האמריקני בירדן בסוף השבוע שעבר בה נהרגו שלושה חיילים אמריקנים.

בהודעת פיקוד המרכז האמריקני נאמר שכוחותיו הובילו תקיפות בעיראק ובסוריה נגד יותר מ-85 מטרות, באמצעות מטוסי קרב רבים שכללו מפציצים ארוכי טווח שהוטסו מארצות הברית. עוד דווח שבתקיפות נעשה שימוש ב-125 חימושים מדויקים. התשתיות שהותקפו כללו מרכזי פיקוד ושליטה, מרכזי מודיעין, רקטות וטילים, מחסני רכב אזוריים לא-מאוישים ומרכזי לוגיסטיקה ואספקת תחמושת של מיליציות ושל משמרות המהפכה, ששימשו לתקיפות נגד כוחות ארה"ב והקואליציה.

בכיר חמאס אומר היום (שישי) לסוכנות הידיעות AP שהארגון יגיב "בקרוב מאוד" להצעה שכוללת הפסקת אש נרחבת בלחימה בעזה, ושחרור מדורג של החטופים שבידי חמאס ושחרור אסירים פלסטינים הכלואים בישראל. הבכיר, שדיבר בעילום שם, אומר שהפסקת אש ממושכת היא המרכיב החשוב ביותר עבור חמאס בעסקה, ושכל דבר אחר יכול להיות נתון למשא ומתן.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, ומזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחלה שוחחו היום (שישי) על המו"מ לעסקת חטופים. בהודעת חמאס נאמר כי השניים הסכימו ש"כל מו"מ צריך להוביל לסיום הלחימה".

מערכת חץ ירטה היום (שישי) טיל קרקע קרקע שנורה לעבר ישראל מתימן – כך הודיע דובר צה"ל. שר הביטחון יואב גלנט אמר בסיור באזור החרמון ש"אם חיזבאללה חושב שכשתהיה הפסקת אש בדרום נחדול את האש נגדו, הוא טועה בגדול".

התקשורת באיראן דיווחה היום (שישי) כי בתקיפה הישראלית באזור א-סיידה זיינב שבדמשק נהרג מפקד במשמרות המהפכה האיראניים, סעיד עלידאדי.

הבוקר הופעלו אזעקות בשל ירי רקטות בקריית שמונה ויישובים נוספים בגליל העליון. לא דווח על נזק.

דובר משרד החוץ הקטארי הודיע אתמול כי בקטאר קיבלו תשובה חיובית ראשונית מחמאס לגבי המתווה לעסקה לשחרור החטופים. המתווה בן שלושת השלבים הוצג לחמאס בתחילת השבוע בפסגה בפריז. עם זאת גורם פלסטיני אמר שאין הסכמות על סיום הלחימה, וש"הודעת קטאר היתה נמהרת".

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

ארה"ב הודיעה רשמית: תקפנו 85 יעדים בסוריה ובעיראק, המקושרים למשמרות המהפכה ולמיליציות פרו-איראניות

צבא ארה"ב הודיע רשמית שהחל בתקיפה נגד יעדים בסוריה ובעיראק הקשורים בכוח קודס של משמרות המהפכה של איראן ושל מיליציות המסונפות אליה, בתגובה על תקיפת הבסיס האמריקני בירדן בראשון השבוע בה נהרגו שלושה חיילים אמריקנים.

בהודעת פיקוד המרכז האמריקני נאמר שכוחותיו הובילו תקיפות בעיראק ובסוריה נגד יותר מ-85 מטרות, באמצעות מטוסי קרב רבים שכללו מפציצים ארוכי טווח שהוטסו מארצות הברית. עוד דווח שבתקיפות נעשה שימוש ב-125 חימושים מדויקים. התשתיות שהותקפו כללו מרכזי פיקוד ושליטה, מרכזי מודיעין, רקטות וטילים, מחסני רכב אזוריים לא-מאוישים ומרכזי לוגיסטיקה ואספקת תחמושת של מיליציות ושל משמרות המהפכה, ששימשו לתקיפות נגד כוחות ארה"ב והקואליציה.

סוכנות AP: ארה"ב תקפה עשרות אתרים בעיראק ובסוריה של מיליציות הנתמכות על ידי איראן

צבא ארה"ב החל בתקיפה אווירית של עשרות אתרים בעיראק ובסוריה שנמצאים בשימוש של מיליציות שנתמכות בידי איראן, שמהווה מטח פתיחה לתגובת ארה"ב לתקיפה האווירית שגרמה למותם של שלושה חיילים אמריקנים בירדן בראשון השבוע – כך דיווחו גורמים לסוכנות הידיעות האמריקנית AP.

צה"ל: תקפנו אתר צבאי של חיזבאללה בדרום לבנון ומשאית בה אוחסנו אמצעי לחימה

מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר אתר צבאי ששימש את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר בליידא בדרום לבנון (סמוך לקיבוץ יפתח) ומשאית בה אוחסנו אמצעי לחימה במרחב הכפר שובא שבדרום לבנון, הסמוך להר החרמון – כך הודיע דובר צה"ל.

עוד דווח שמוקדם יותר היום מספר שיגורים לאזור אביבים ולאזור יראון. לא היו נפגעים.

בכיר חמאס לסוכנות הידיעות AP: "הארגון יגיב בקרוב מאוד להצעה להפסקת אש ועסקת חטופים"

בכיר חמאס אומר לסוכנות הידיעות AP שהארגון יגיב "בקרוב מאוד" להצעה שכוללת הפסקת אש נרחבת בלחימה בעזה, ושחרור מדורג של החטופים שבידי חמאס ושחרור אסירים פלסטינים הכלואים בישראל. הבכיר, שדיבר בעילום שם, אומר שהפסקת אש ממושכת היא המרכיב החשוב ביותר עבור חמאס בעסקה, ושכל דבר אחר יכול להיות נתון למשא ומתן.

החות'ים קיבלו אחריות על שיגור טילי קרקע-קרקע לעבר אילת

הצבא החות'י הודיע ששיגר טילים בליסטיים לכיוון אילת מוקדם יותר היום. הטילים יורטו על ידי מערכת חץ.

בכיר חמאס: נדרוש בעסקה את שחרורם של בכירים פלסטינים, בהם מרוואן ברגותי

בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אמר היום שחמאס ידרוש שבמסגרת עסקת החטופים עליה נערך משא ומתן ישוחררו גם בכירים פלסטינים שמרצים עונשי מאסרי עולם בישראל, בהם בכיר פתח מרוואן ברגותי, ומזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת. חמדאן אמר את הדברים בראיון לערוץ הטלוויזיה הלבנוני LBCI.

הנייה נועד עם מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי: "כל מו"מ צריך להוביל לסיום התוקפנות הישראלית"

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, שוחח עם מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד אל-נחלה על ההתרחשויות בעזה – כך הודיע חמאס. לפי ההודעה, השניים התייעצו על היוזמות להפסקת אש, והדגישו ש"כל משא ומתן צריך להוביל לסיום מוחלט של התוקפנות הישראלית, נסיגת צה"ל מרצועת עזה, הסרת ה"מצור", שיקום הרצועה וסיוע הומניטרי, והשלמת עסקת שבויים".

 

גלנט: "אם חיזבאללה חושב שכשתהיה הפסקת אש בדרום נחדול את האש נגדו, הוא טועה בגדול"

״אם חיזבאללה חושב שכאשר תהיה הפסקת אש בדרום, הוא יחדל את האש ואנחנו נעצור – הוא עושה טעות גדולה. אני אומר כאן בצורה מפורשת – כל עוד לא נגיע למצב שניתן להחזיר בביטחון את תושבי הצפון, אנחנו לא נחדל. כאשר נגיע לזה, או באמצעות הסדרה או בדרך צבאית – אנחנו נוכל להיות רגועים" – כך אמר היום (שישי) שר הביטחון יואב גלנט, בסיור בחטיבת החרמון.

"גם כאן, בפינה הצפונית ביותר במדינת ישראל, על החרמון – כוחות צה"ל נמצאים, מגנים, ערוכים, מפטרלים ונמצאים בכוננות מלאה", אמר השר גלנט, "אנחנו מקיימים בצפון שלושה מאמצים חשובים – המאמץ המדיני, הוא מאמץ מכריע. שוחחתי אתמול עם שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, דיברנו על המאמץ להחזיר את הביטחון ואת השקט בצורה מדינית, כך שתושבי הצפון יוכלו לחזור לביתם בביטחון".

״המאמץ השני, הוא המאמץ האזרחי – יש לו חשיבות גבוהה ביותר. פגשנו את ראשי הרשויות, האחראיים על הסדר האזרחי, ואנחנו מנתבים את המצב הזה לקראת חזרה אפשרית, כאשר נחליט שהדבר הזה הוא בטוח״.

״הדבר השלישי והחשוב ביותר לשמו הגעתי היום לצפון, זה לראות את ההיערכות, את המוכנות של כוחות צה"ל – מהחרמון ועד הים, מהחרמון ועד עמק הירדן, לאורך כל גזרת הצפון מול הגולן ומול לבנון. הכוחות נמצאים בכוננות גבוהה מאוד, ערוכים בהיקפים גדולים, וזאת כמובן פעולה נוספת לכך שחיל האוויר ערוך, שחרטומי המטוסים מופנים צפונה לכל אירוע שעלול לקרות״.

בסיור קיבל גלנט סקירה על פעילות יחידת האלפיניסטים המבצעת את משימותיה בהר החרמון. השר גלנט נפגש עם לוחמי היחידה ושוחח עימם על הפעילות בחודשי המלחמה. בהמשך, שר הביטחון ומפקד אוגדה 210 תת-אלוף ציון רצון, קיימו הערכת מצב ושיח מפקדים, יחד עם מפקד חטיבת החרמון אלוף משנה אבינועם אמונה, ומפקד חטיבת עודד אלוף משנה לירון אפלמן.

 

מערכת חץ ירטה טיל קרקע קרקע שנורה לעבר ישראל מתימן

לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה לפני זמן קצר על ידי מערכת "חץ" טיל קרקע – קרקע שהיה בדרכו לשטח מדינת ישראל במרחב הים האדום – כך הודיע דובר צה"ל.

חיל האוויר תקף חוליות מחבלים בדרום לבנון

מטוס קרב תקף חוליית מחבלים במרחב עיתרון שבדרום לבנון. בנוסף, מטוסי קרב תקפו במהלך היממה האחרונה תשתיות טרור ומבנים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים אלחיאם, כפר קאנא וג'בל בלאט. כמו כן, צה"ל תקף בארטילריה להסרת איום במרחבים אלג'בין, עיתה א-שעב ועיתרון.

עוד עדכן דובר צה"ל כי בהמשך להתרעות הבוקר בצפון הארץ, זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב קריית שמונה, צה"ל תקף את מקורות הירי. בנוסף, זוהה שיגור אחד משטח לבנון לעבר מרחב הר דב, צה"ל תקף את מקורות הירי.

דיווח: מתווה חזרה לעוטף יוצג לראשי הרשויות בראשון

לפי דיווח ב-Ynet, גובש מתווה מקיף שנועד לאפשר את חזרתם של תושבי עוטף עזה באופן מדורג, שאמור להיות מוצג לראשי הרשויות בראשון. המתווה גובש בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

13 מבוקשים נעצרו בכפר חוסאן הסמוך לבית לחם

לאחר יותר מ-16 שעות, מאות לוחמי צה"ל במילואים ומג"ב השלימו הלילה מבצע לסיכול טרור עממי בכפר חוסאן שבחטיבת עציון. במסגרת המבצע, הלוחמים עצרו 13 מבוקשים, תחקרו עשרות חשודים נוספים והחרימו חומרי הסתה של ארגוני טרור.

בנוסף, אמש בפעילות נוספת בחטיבת עציון לוחמים איתרו והחרימו אמצעים להכנת מטענים. בכפר ג'מאל שבחטיבת אפרים ובמרג' נעג'ה שבחטיבת הבקעה והעמקים נעצרו שני מבוקשים נוספים. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

דיווח: יועץ איראני נהרג בתקיפה שמיוחסת לישראל בדמשק

התקשורת באיראן דיווחה כי ב"תקיפה הישראלית" באזור א-סיידה זיינב שבדמשק נהרג יועץ של משמרות המהפכה האיראניים. לפי מכון המחקר הסורי "נורס" המזוהה עם האופוזיציה, יעד התקיפה היה מטה של משמרות המהפכה.

דיווח בטורקיה: "נעצרו חשודים שקיימו קשרים עם המוסד"

סוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו דיווחה היום (שישי) שהרשויות במדינה עצרו שבעה אנשים בחשד שמכרו מידע לארגון הביון הישראלי. במקביל, משרד הביטחון של איראן טוען: "מרגלים המזוהים עם המוסד נחשפו ב-28 מדינות".

מפגינים חסמו את מעבר ניצנה: "אף סיוע הומניטרי לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר"

תנועת "צו 9" חסמה את מעבר ניצנה במטרה למנוע את מעבר שיירות הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, החלטה שהוסכמה בקבינט ניהול המלחמה. "אחרי הליכה ארוכה והתגברות על מחסומים רבים בתנאי מזג אוויר לא פשוטים הגיעו כעת פעילי תנועת צו 9 ובני משפחות החטופים למעבר ניצנה. החל משעה זו המעבר חסום לתנועה ואף משאית אספקה אחת לחמאס לא עוברת מכאן. אף סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר", נמסר.

אזעקות בקריית שמונה ויישובים בגליל העליון

מספר אזעקות נשמעו ברצף בסביבות השעה 9:30 בקריית שמונה, מעיין ברוך, כפר יובל ותל חי.

דיווחים בסוריה: "ישראל תקפה מטה של משמרות המהפכה של איראן בדמשק"

מכון המחקר הסורי "נורס" המזוהה עם האופוזיציה פרסם כי "ישראל תקפה מטה של משמרות המהפכה" באזור א-סיידה זיינב בדמשק לפנות בוקר.

הפנטגון: שר ההגנה האמריקני שוחח גלנט על מעבר של ישראל ל"מבצעים בעצימות נמוכה בעזה"

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הודיע כי שוחח אתמול עם שר הביטחון יואב גלנט על "יציבות בגדה המערבית". עוד מסר אוסטין כי השניים שוחחו על "מעבר ללחימה בעצימות נמוכה בעזה, ועל פיתרון דיפלומטי בגבול ישראל-לבנון". מוקדם יותר, אמר אוסטין כי הוא "לא צופה התפתחות של הסכסוך בין ישראל לחיזבאללה למלחמה כוללת".

אונר"א מזהירה: "ייתכן שלא נוכל להמשיך בפעילות לאחר סוף החודש"

בני הערובה במפעל בטורקיה שוחררו אחרי כתשע שעות

הבית הלבן: ״לא מתכננים להרחיב את הסנקציות נגד מתנחלים גם לגורמים רשמיים בישראל״

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר בתדרוך לעיתונאים כי לארה״ב "אין תוכניות להטיל סנקציות על פקידי ממשל ישראלים. "זה היה סט ראשוני של סנקציות; אני לא מתכוון להבטיח אם יהיו עוד או לא בהמשך, אבל זה כלי חדש שאנחנו הולכים לבחון את השימוש בו בצורה המתאימה".

גורם פלסטיני: ״אין עוד הסכמות בנוגע לעסקה לסיום המלחמה, הודעת קטאר הייתה נמהרת״

גורם פלסטיני בכיר הגיב בערוץ "אל-מיאדין" על הודעת דובר משרד החוץ הקטארי, ואמר שעוד אין הסכמות בנוגע למתווה לסיום הלחימה וכי לחמאס יש הסתייגויות חשובות. לדבריו, ההצהרה של קטאר הייתה נמהרת ולא נכונה.

אזעקה בזרעית שבגליל המערבי

שר החוץ כ״ץ לשגרירים באו״ם: ״אונר"א לא יכולה להיות חלק מהיום שאחרי בעזה״

שר החוץ ישראל כ"ץ נפגש עם משלחת השגרירים לאו"ם בראשות שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, מהמדינות צ'כיה, בולגריה, הונגריה, מלטה, רומניה, אוקראינה, סיירה לאון וסלובניה.

שר החוץ הציג בפני חברי המשלחת את "תיק אונר"א" שהוכן במשרד החוץ, ובו חומרים חד משמעיים המעידים על המעורבות העמוקה של עובדי הארגון בארגון הטרור חמאס.

“אונר"א לא יכולה להיות חלק מהיום שאחרי בעזה. הם נכשלו. אונר"א גם עכשיו חלק מארגון טרור והפכה לחלק ממכונת הרצח של חמאס״, אמר השר. ״אתם רואים את הפנים ואת השמות של המחבלים שהם חלק מאונר"א וחלק מחמאס – מחבלים שלקחו חלק אקטיבי בטבח ה-7 באוקטובר. הם לא רק 12 – הם אלפים, אלפים שמעורבים עמוקות בטרור. המנדט של אונר"א לא ריאלי כי היא מנציחה את הפליטות הפלסטינית ומנציחה את הטרור – ואני מתכוון להוביל את המערכה כדי לוודא שביום שאחרי אונר"א תהיה נחלת העבר".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!