דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
23.6°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 23.7°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 24.7°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 23.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

הנייה: דחינו את ביקורנו בקהיר כדי לדון עם "ארגוני ההתנגדות" בעזה בעסקה

המתווה שגובש בפריז כולל שחרור בשלב ראשון של 35 חטופים חיים, אחד בכל יום, ולאחר מכן שבוע של מו"מ על השלב הבא | חמאס צפוי לדרוש שחרור אסירים 'בכירים' כמו מרואן ברגותי

איסמעיל הנייה (צילום: חסן ג'די/פלאש 90)
איסמעיל הנייה (צילום: חסן ג'די/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה אמר לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הפרו-קטארי שדחיית הביקור של משלחת חמאס בקהיר בכמה ימים נועדה להתייעצות עם "ארגוני ההתנגדות" ברצועת עזה לגבי ההצעה להפסקת אש ועסקת חילופי שבויים ואסירים שעלתה בפסגת פריז.

בכיר חמאס אמר אתמול (שישי) לסוכנות הידיעות AP שהארגון יגיב "בקרוב מאוד" להצעה שכוללת הפסקת אש ארוכה ללחימה בעזה, שחרור מדורג של החטופים שבידי חמאס ושחרור אסירים פלסטינים הכלואים בישראל. הבכיר, שדיבר בעילום שם, אומר שהפסקת אש ממושכת היא המרכיב החשוב ביותר עבור חמאס בעסקה, ושכל דבר אחר יכול להיות נתון למשא ומתן.

לפי פרסום בחדשות 12 ביום רביעי, ראש המוסד דדי ברנע הציג לשרי קבינט המלחמה את המתווה שהועלה בפגישתו עם ראש ה-CIA האמריקני, ראש המודיעין המצרי וראש ממשלת קטאר בפריז בראשון השבוע. המתווה כולל שני שלבים: השלב הראשון הוא הפסקת אש ל-42 יום, שתכלול שחרור של 35 חטופים חיים, אחד בכל יום, ושבוע למשא ומתן נוסף על השלב השני. עוד דווח שהוויכוח לא יהיה בהכרח על מספר האסירים, אלא על איכותם.

ראש הממשלה נתניהו התבטא פומבית ואמר שלישראל יש קווים אדומים בעסקה, לפיהם לא ישוחררו אלפי מחבלים והלחימה תימשך לאחר הפסקת האש. אך בפרסומים אחרים אודות העסקה נאמר שלא היה דיון ב'מפתחות', כלומר, במספר האסירים שישראל תשחרר בתמורה לכל חטוף.

הנייה שוחח אתמול עם מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד אל-נחלה על ההתרחשויות בעזה – כך הודיע חמאס. לפי ההודעה, השניים התייעצו על היוזמות להפסקת אש, והדגישו ש"כל משא ומתן צריך להוביל לסיום מוחלט של התוקפנות הישראלית, נסיגת צה"ל מרצועת עזה, הסרת ה"מצור", שיקום הרצועה וסיוע הומניטרי, והשלמת עסקת שבויים".

בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אמר היום שחמאס ידרוש שבמסגרת עסקת החטופים עליה נערך משא ומתן ישוחררו גם בכירים פלסטינים שמרצים עונשי מאסרי עולם בישראל, בהם בכיר פתח מרוואן ברגותי, ומזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת. חמדאן אמר את הדברים בראיון לערוץ הטלוויזיה הלבנוני LBCI.

דובר משרד החוץ הקטארי, מאג'ד אל אנסארי, הביע בחמישי אופטימיות זהירה ביחס להתקדמות. "אנחנו ממתינים לתגובת חמאס על ההצעה שעלתה בפסגת פריז והועברה לישראל. היא מבוססת על הפסקת אש הומניטרית, עדיין נמשכת העבודה על כמה פרטים. שני הצדדים הסכימו על המהות, מקווים שזה יושלם בתוך כמה שבועות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!