דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
21.6°תל אביב
  • 14.7°ירושלים
  • 21.6°תל אביב
  • 18.8°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 22.4°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 12.6°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שרון קנטור זכתה באליפות העולם בגלישת רוח, ארד לקטי ספיצ'קוב

הגולשת בת ה-21 ניצחה בצורה מרשימה את שיוטי רבע הגמר, חצי הגמר והגמר בדרך לזהב | קנטור: "בימים האלה, הדבר הכי משמעותי שאנחנו יכולות לעשות כספורטאיות הוא לייצג את המדינה שלנו בכבוד" | תום ראובני הודח ברבע הגמר, אבל זכה בניקוד חשוב במאבק על הכרטיס לפריז

  • שרון קנטור עם מדליית הזהב באליפות העולם בגלישת רוח (צילום: sailing energy)
    שרון קנטור עם מדליית הזהב באליפות העולם בגלישת רוח (צילום: sailing energy)
  • שרון קנטור זוכה באליפות העולם בגלישת רוח (צילום: sailing energy)
    שרון קנטור זוכה באליפות העולם בגלישת רוח (צילום: sailing energy)
  • שרון קנטור וקטי ספיצ'קוב מתחבקות בסיום גמר אליפות העולם בגלישת רוח (צילום: sailing energy)
    שרון קנטור וקטי ספיצ'קוב מתחבקות בסיום גמר אליפות העולם בגלישת רוח (צילום: sailing energy)
  • שרון קנטור והמאמן שחר צוברי חוגגים את הזכייה באליפות העולם בגלישת רוח (צילום: sailing energy)
    שרון קנטור והמאמן שחר צוברי חוגגים את הזכייה באליפות העולם בגלישת רוח (צילום: sailing energy)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שרון קנטור זכתה היום (שבת) באליפות העולם בגלישת רוח בדגם IQ פויל המתקיימת באיים הקנריים, ספרד. קנטור ניצחה בצורה מרשימה את שיוטי רבע הגמר, חצי הגמר והגמר בדרך לזהב. קטי ספיצ'קוב סיימה שלישית וזכתה במדליית הארד.

אחרי שהייתה סגנית אלופת אירופה, קנטור היא כעת אלופת העולם וככל הנראה תייצג את ישראל באולימפיאדת פריז, שם תהיה מועמדת למדליה. ההכרזה הרשמית על הספורטאית שתייצג את ישראל במשחקים האולימפיים תהיה בשבוע הבא אחרי כינוס הוועדה המקצועית.

שרון קנטור באליפות העולם בגלישת רוח (צילום: sailing energy)
שרון קנטור באליפות העולם בגלישת רוח (צילום: sailing energy)

יום הגמרים יצא לדרך עם רבע הגמר של הנשים. שבע המתמודדות יצאו לדרך במאבק על שני המקומות הראשונים והכרטיס לחצי הגמר. המתח הרב והרצון לזינוק מושלם גרם לזינוק מוקדם של שחר טיבי, ביחד עם שתי מתחרות נוספות. הפסילה בזינוק הוציאה את טיבי, אלופת העולם הנוכחית מהמירוץ לשחזור התואר, אך גם מהמירוץ לכרטיס למשחקים האולימפיים בפריז.

הזינוק השני כבר היה חלק, כאשר שרון קנטור בת ה-21 מזנקת היטב, ביחד עם הדבוקה. כבר במצוף הראשון היא תפסה את ההובלה ובמצוף השני פתחה פער, אותו לא הצליחו שאר המתחרות לסגור עד לסיום, מה שהבטיח לה מקום בחצי הגמר, שם המתינה כבר קטי ספיצ'קוב, שזכתה בכרטיס הישיר, כיוון שסיימה את המוקדמות במקום השלישי.

חצי הגמר סיפק דרמה ענקית, עם זינוק מעולה של ספיצ'קוב וחלש של קנטור. ספיצ'קוב הובילה בפער קטן, אבל קנטור, בשיוט אדרסיבי מאוד מצליחה לסגור את הפער. לאחר הפנייה במצוף השני היו שתי הישראליות בקרב צמוד על המקום הראשון. הדרמה נמשכה עד השניות האחרונות של המרוץ, כאשר לרגע כבר היה נדמה שהמתחרה ההולנדית מצליחה לעקוף את שתיהן, אך קנטור הצליחה להגדיל את הפער במקום הראשון וספיצ'קוב חצתה את קו הסיום מיד אחריה.

קטי ספיצ'קוב באליפות העולם בגלישת רוח (צילום: sailing energy)
קטי ספיצ'קוב באליפות העולם בגלישת רוח (צילום: sailing energy)

בעלייה של שתי הישראליות לגמר הן הבטיחו שתי מדליות וודאיות לישראל גם השנה, בדיוק כמו בשנה שעברה, אז עמדו על הפודיום שחר טיבי וקטי ספיצ'קוב, בתור אלופת העולם וסגניתה ובשנה לפניה, שם דניאלה פלג סיימה עם מדליית הכסף ומאיה מוריס עם הארד.

שתי הישראליות התייצבו לשיוט הגמר, שם המתינה להם בכר הבריטית אמה ווילסון, שניצחה את המוקדמות. ווילסון פסלה בזינוק הראשון וקיבלה עיכוב של 5 שניות לזינוק החוזר. הזינוק השני בגמר היה חלק, כאשר שתי הישראליות מזנקות ביחד, אך הדרמה הייתה רחוקה מסיום. ווילסון, בשיוט יוצא דופן החלה לסגור את הפער מהישראליות, עד שנצמדה אליהן במצוף השני. השלוש נצמדו אחת לשניה, אך בחירת קו של ספיצ'קוב הכניסה אותה לבעיה והיא נותרה מאחור, בעוד קנטור המשיכה להוביל על ווילסון בהפרש קטן עד לקו הסיום.

אצל הגברים עלה אתמול תום ראובני לרבע הגמר מהמקום השישי, והתייצב היום על מנת לנסות ולסיים בין שני המובילים ולעלות לחצי הגמר. ראובני החל עם זינוק חלש, שמיקם אותו באחורי הדבוקה. הוא ניסה לרדוף ולצמצם את המרחק, אך סיים לבסוף במקום החמישי ולא העפיל לחצי הגמר. ההעפלה לרבע הגמר תעניק לראובני ניקוד חשוב במאבק על הנציגות לפריז בינו לבין יואב עומר.

שרון קנטור וקטי ספיצ'קוב מתחבקות בסיום גמר אליפות העולם בגלישת רוח (צילום: sailing energy)
שרון קנטור וקטי ספיצ'קוב מתחבקות בסיום גמר אליפות העולם בגלישת רוח (צילום: sailing energy)

דקות אחרי השיוט המותח התחבקו קנטור וספיצ'קוב על סירת המאמן שחר צוברי. שרון קנטור סיפרה: "היה יום כל כך קשה. עבדתי קשה בכל שיוט ושיוט ובסוף עמדתי מול אמה, שהייתה כל כך מהירה, וקטי. שיוט הגמר היה לי כל כך כיף ואני פשוט מאושרת עכשיו".

רגע לפני טקס הפודיום אמרה קנטור: "אני עדיין לא מעכלת את זה שאני אלופת עולם השנה. אני רוצה לומר המון תודה למשפחה שלי שתומכת בי תמיד ולמאמן שלי, שחר צוברי האלוף. זה יהיה מאוד מיוחד ועוצמתי לעמוד על הפודיום עם קטי לידי. אנחנו נעמוד עם דגל ישראל ונניף אותו בגאווה, כי בימים האלה זה הדבר הכי משמעותי שאנחנו יכולות לעשות בתור ספורטאיות, לייצג את המדינה שלנו בכבוד".

קטי ספיצ'קוב אמרה אחרי התחרות: "קודם כל כל הכבוד לשרון ואמה על תחרות מדהימה. השאיפה שלי הייתה להגיע יותר רחוק, אבל כנראה זה מה שהצלחתי היום ונראה מה יהיה איתי בהמשך".

שחר צוברי, מאמן נבחרת הנשים: "שמח ששוב הצלחנו להוכיח שאנחנו נבחרת מאוד מאוד חזקה. לשרון מגיע לעמוד בראש הפודיום. המצב בנבחרת היה מאוד מתוח לקראת התחרות, אבל למרות הלחץ, למרות המבחנים ואחרי תחרות עם הרבה תהפוכות הבאנו שתי מדליות ישראליות ושנה שניה ברציפות את תואר אלופת העולם. זה לא מובן מאליו שעם כל הלחצים מסביב ועם התחושה הקשה עם כל מה שקורה בארץ הצלחנו להגיע לכאן ולזכות באליפות העולם. אני מרגיש שניתנה לי הזכות לעבוד איתן ומקווה שנמשיך להסב גאווה למדינה, גם בתקופות קשות וגם בטובות".

שרון קנטור והמאמן שחר צוברי חוגגים את הזכייה באליפות העולם בגלישת רוח (צילום: sailing energy)
שרון קנטור והמאמן שחר צוברי חוגגים את הזכייה באליפות העולם בגלישת רוח (צילום: sailing energy)

שי בובר, יו"ר איגוד השייט: "שלוש שנים ברצף הנבחרת מצליחה להשיג שתי מדליות באליפות עולם. מדובר בעבודה קשה של הנבחרת עם המאמנים שחר צוברי וסתיו ביימל והצוות המקצועי שעוטף אותן. שרון הוכיחה היום שהיא קורצה מחומר אחר וגם עם הגב לקיר, אחרי יום שיוטים לא טוב, היא הגיעה לרגע ההכרעה וניצחה את שלושת השיוטים בדרך לזהב. כל הכבוד גם לקטי, על מדליה שניה באליפות עולם ברצף".

גילי לוסטיג מנכ״ל הוועד האולימפי בישראל: "שנה שלישית ברציפות שענף השייט מצליח לזכות בשתי מדליות באליפות העולם וחשוב יותר לזכות שוב באליפות העולם. איגוד השייט בנה נבחרת בניצוחו של שחר צוברי, שהיא כיום הטובה בעולם. 6 גולשות ב 16 הראשונות.
הופעה מרשימה ביותר לשרון קנטור שניצחה היום את הרבע גמר , החצי גמר וכמובן את הגמר. קטי ספיצקוב גם היא עשתה תחרות נהדרת ושנה שניה ברציפות עומדמ על הפודיום באליפות העולם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!