דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
21.5°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 22.1°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 23.5°באר שבע
  • 30.2°אילת
  • 23.7°טבריה
  • 24.1°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / חיזבאללה שיגר כ-40 רקטות לאורך גבול הצפון; גלנט: "נפעל בכל גזרה ונבוא חשבון עם כל מי שתקף אותנו"

רס"ל (במיל') שמעון יהושע אסולין, בן 24, מבית שמש, לוחם בגדוד ההנדסה 924, חטיבת הראל (10), נפל בקרבות | צבא ארה"ב תקף 13 מטרות בבירת תימן ויותר מ-85 אתרים בעיראק ובסוריה של מיליציות פרו-איראניות

  • מערכת כיפת ברזל מיירטת רקטות שחדרו מדרום לבנון (צילום ארכיון: דובר צה״ל)
    מערכת כיפת ברזל מיירטת רקטות שחדרו מדרום לבנון (צילום ארכיון: דובר צה״ל)
  • רס"ל (במיל') שמעון יהושע אסולין ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
    רס"ל (במיל') שמעון יהושע אסולין ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
  • לוחמי צה"ל בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
    לוחמי צה"ל בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • נזק בעיר אנבאר בעיראק בעקבות התקיפות האמריקאיות (צילום: Anadolu via Reuters Connect)
    נזק בעיר אנבאר בעיראק בעקבות התקיפות האמריקאיות (צילום: Anadolu via Reuters Connect)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-121 למלחמה: חיזבאללה שיגר כ-40 רקטות לאורך גבול הצפון מהבוקר (ראשון). שר הביטחון יואב גלנט ביקר בבסיסים בצפון וקיים הערכות מצב עם המפקדים במרחב. "אם חיזבאללה חושב שכשתהיה הפסקת אש בדרום נחדול את האש נגדו", אמר, "הוא טועה בגדול".

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

המיליציות הפרו-איראניות: תקפנו את בסיס הכוחות האמריקאיים בשדה הנפט אל-עומר במזרח סוריה

מטוסי קרב של צה"ל תקפו מפקדה, מבנה צבאי ועמדת תצפית של חיזבאללה בלבנון

מטוסי קרב תקפו מפקדה מבצעית ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר יארון. צה"ל תקף גם עמדת תצפית של ארגון הטרור במרחב הכפר מרון א-ראס.

הסתיים הדיון בקבינט המלחמה

בכיר בחמאס לערוץ אל-אקצא: "ממשיכים בהתייעצויות, נגיב בקרוב למתווה"

"חמאס לא מסר את תגובתו למתווה ומקיים התייעצויות סופיות עם מרכיבי העם הפלסטיני והפלגים הלאומיים באופן שישרת את האינטרס של העם הפלסטיני בעצירת 'התוקפנות', שיקום עזה ושחרור האסירים", אמר בכיר בחמאס לערוץ אל-אקצא. "התגובה צפויה להימסר בקרוב".

השר גלנט לשליחו של ביידן למזה"ת: "מוכנים לפתור את המשבר בדרך מדינית, אך ערוכים לכל אפשרות אחרת"

שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם שליחו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן למזרח התיכון, עמוס הוכשטייין. בפגישה, שהתקיימה בלשכת שר הביטחון בתל אביב, השניים שוחחו על הצורך בשינוי המצב הביטחוני בגבול הצפון, ועל הדרכים להשיב את תושבי הצפון לביתם רק לאחר שינוי המצב הביטחוני במרחב.

שר הביטחון גלנט הדגיש שמדינת ישראל מחויבת לשיפור המצב הביטחוני במרחב הצפון, הכולל את החזרת תושבי הצפון לבתיהם לאחר הסרה של איום הפשיטה והירי הישיר משטח לבנון.

השר גלנט והשליח הוכשטיין דנו באפשרויות השונות לקידום הדרכים המדיניות שיביאו לסיום העימות בגבול הצפון. השר גלנט הדגיש כי מחויבותה של ישראל עבור תושבי הצפון גדולה מכל מחויבות אחרת, ואמר כי ישראל מוכנה לפתור את המשבר בדרך מדינית, אך ערוכה לכל אפשרות אחרת.

 

דיווח בעיתון הפלסטיני אל-קודס: חמאס מתעקש על נסיגת צה"ל מהרצועה ועל ערבויות לסיום המלחמה

"אנחנו עדיין לא על סף עסקה, יש פערים גדולים בין שני הצדדים", אמר מקור בחמאס לעיתון הפלסטיני אל-קודס. "אנחנו מתעקשים על נסיגת צה"ל מהרצועה ועל ערבויות לסיום המלחמה".

קבינט המלחמה מתכנס

דיווח באל-ערביה: חמאס מסרב לעסקה ודורש לשחרר יותר אסירים פלסטינים

חמאס מסרב עד כה לאישור עסקת חליפין דומה להסכמים הקודמים, ומעוניין בהגדלת מספר האסירים הפלסטינים שישוחררו, לפי דיווח בערוץ אל-ערביה הסעודי. ישראל הודיעה למתווכים על התנגדותה למספר האסירים שנקב בו ארגון הטרור.

לוחמי צנחנים פשטו על מבנה ששימש את מפקד חטיבת חאן יונס לניהול הלחימה

במערב חאן יונס, לוחמי צוות קרב חטיבת הצנחנים חיסלו מחבלים שהיו בקרבת הכוחות בירי מטווח קצר. ביממה האחרונה פשטו הלוחמים על מבנה רב-קומתי ששימש את מפקד חטיבת חאן יונס לניהול לחימה ואיתרו בו אמצעי לחימה רבים, בהם קלצ'ניקוב, מחסניות, ציוד צבאי, ואמצעים טכנולוגיים.

כוחות החטיבה חיסלו מחבל שהתקרב כשהוא חמוש בסכין והשליך שני רימונים לעברם. בפשיטות נוספות של הכוחות אותר מצבור של רקטות  אר.פי.ג'י בתוך בתי מחבלים.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי במרחב חאן יונס חיסלו מחבל שנצפה מתקרב לכוחות. מכלול האש החטיבתי הכווין כלי טיס שתקף וחיסל שני מחבלים שנצפו מתקרבים למבנה. מטוס קרב חיסל צלף של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, בהכוונה של מרכז האש של אוגדה 98.

בצפון הרצועה, לוחמי צוות קרב חטיבה 401 חיסלו שבעה מחבלי חמאס. במהלך פשיטות על מבנים רבים איתרו לוחמי החטיבה שבעה רובי קלצ'ניקוב, שלושה אקדחים, ציוד צבאי, תחמושת רבה ורימונים.

בתקיפות חיל האוויר ביממה האחרונה ברחבי הרצועה, מטוסי קרב תקפו מטרות של ארגון הטרור חמאס, בהן תשתיות טרור ועמדות שיגור. כוחות זרוע הים ממשיכים לסייע לכוחות הקרקעיים הפועלים ברצועת עזה באש ובתצפית מהים. ביממה האחרונה, תקפו הכוחות מטרות המשמשות את ארגוני הטרור ברצועת עזה, בהן תשתיות טרור ומבנה שזיהו בו מחבלים.

אזעקה נוספת הופעלה בקריית שמונה, בפעם השנייה בחצי שעה

אזעקה במטולה; יורט שיגור שזוהה לקריית שמונה וסביבתה

אזעקה בקריית שמונה והסביבה

דובר צה"ל: שתי נפילות אותרו בשטחים פתוחים במושב מרגליות

אזעקות גם בגליל המערבי

אזעקות צבע אדום נשמעו לפני זמן קצר באילון ובערב אל עראמשה שבגליל המערבי.

נתניהו עונה לבן גביר: ״לא זקוק לעזרה כדי לנווט את יחסינו מול ארה״ב והעולם״

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה בקריה בתל אביב: ״אני רוצה להגיד לכם משהו מהניסיון שלי: יש כאלה שאומרים ״כן״ לכל דבר, במקומות שחייבים להגיד ״לא״. הם מקבלים מחיאות כפיים מהקהילה הבינלאומית, אבל מסכנים את הביטחון הלאומי שלנו. ויש כאלה שאומרים ״לא״ לכל דבר, מקבלים מחיאות כפיים בבית, אבל גם הם מסכנים אינטרסים חיוניים. אני מבקש להגיד לכם משהו מניסיוני: החוכמה היא לדעת איך לנווט – להגיד ״כן״ כשאפשר, ולהגיד ״לא״ כשצריך. אני לא צריך עזרה כדי לדעת איך לנווט את יחסינו מול ארה״ב והקהילה הבינלאומית, תוך עמידה איתנה על האינטרסים הלאומיים שלנו. ברוך ה׳, אני עושה זאת כמה שנים״.

אזעקה בגליל העליון

אזעקה נשמעה לפני זמן קצר במרגליות שבגליל העליון.

חיל האוויר תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור של חיזבאללה בכפר מיס אל-ג'בל שבדרום לבנון. תקיפת צה"ל מגיעה ברקע האזעקות הרבות שנשמעו בגליל העליון בשעות האחרונות.

משרד הבריאות בעזה: 27,365 פלסטינים נהרגו ו-66,630 נפצעו מפרוץ המלחמה

חיזבאללה מאשר: 178 מחבלים מהארגון חוסלו בתקיפות צה״ל מאז תחילת המלחמה

ארגון הטרור חיזבאללה הודיע על מותו של מחבל נוסף בדרום לבנון. מדובר במחבל ה-178 שחוסל מאז תחילת המלחמה.

האזעקות בגליל העליון: לא זוהו שיגורים למרחב, צה״ל אישר כי מדובר בהתרעות שווא

אזעקות נוספות בגליל

אזעקות נשמעו באזור התעשיה מבואות חרמון, רמות נפתלי ויפתח שבגליל.

דיווח בסעודיה: חמאס ימסור את תשובתו הערב למתווה שגובש בפריז

חמאס והפלגים הפלסטיניים ימסרו את תשובתם על ההצעה לעסקת חטופים שגובשה בפריז בשעה 19:00 בערב. כך מדווח הערוץ הסעודי "אל-חדת'". לא נמסר אימות לדיווח, שלא הופיע בכלי תקשורת אחרים בעולם הערבי. באותה שעה צפוי להתכנס גם קבינט המלחמה.

קבינט המלחמה יתכנס הערב ב-19:00

אזעקה בגליל העליון

אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בקיבוץ מנרה שבגליל העליון.

כמעט 4 חודשים לתחילת המלחמה: הושלם השלב הראשון של תכנית החימוש בכ-70 כיתות כוננות בעוטף

צה"ל ומשרד הביטחון סיימו את השלב הראשון בתכנית ״משיב הרוח״, לחיזוק כיתות הכוננות בכ-70 יישובים בעוטף עזה. במסגרת התכנית, כיתות הכוננות קיבלו ציוד הכולל בין היתר נשקים, אפודים קרמיים, מדים, נעליים וקסדות שנרכשו ונבדקו בסטנדרטים הגבוהים ביותר. בשבועות הקרובים תתבצע הצטיידות נוספת, שתכלול נשקים, ציוד רפואי ולוגיסטי נוסף. זאת במקביל להשלמת חלוקת הציוד לכיתות כוננות נוספות בפיקוד הצפון.
לצד רכש הציוד וחלוקתו, מתבצעים אימוני כוחות הגנת היישוב שנמשכים ביתר שאת מאז תחילת הלחימה, ושיתרחבו בהמשך, לטובת חיזוק בטחון התושבים.

תיעוד: חיל האוויר משמיד ומחסל יעדי טרור ומחבלים בסיוע כוחות יבשה ברחבי הרצועה

כוחות צה"ל ממשיכים לחסל מחבלים מהאוויר, מהים ומהיבשה ברחבי רצועת עזה; לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים פשטו על מבנה ששימש את מפקד חטיבת חאן יונס לניהול הלחימה.

במערב חאן יונס, לוחמי צוות קרב חטיבת הצנחנים חיסלו מחבלים שהיו בקרבת הכוחות בירי מטווח קצר. ביממה האחרונה פשטו הלוחמים על מבנה בן מספר קומות ששימש את מפקד חטיבת חאן יונס לניהול לחימה ואיתרו בו אמצעי לחימה רבים וביניהם קלאצ'ניקוב, מחסניות, ציוד צבאי, ואמצעים טכנולוגיים. מחבל שהתקרב לכוחות החטיבה כשהוא חמוש בסכין והשליך שני רימונים לעבר הלוחמים, חוסל על ידם בירי. בפשיטות נוספות של הכוחות אותר מצבור של רקטות RPG בתוך בתי מחבלים.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי במרחב חאן יונס, חיסלו מחבל שנצפה מתקרב לכוחות. כמו כן, מכלול האש החטיבתי הכווין כלי טיס שתקף וחיסל שני מחבלים שניצפו מתקרבים למבנה. בנוסף, מטוס קרב חיסל צלף של ארגון הטרור הג׳יאהד האסלאמי, בהכוונה של מרכז האש של אוגדה 98.

בצפון הרצועה, לוחמי צוות קרב חטיבה 401 חיסלו שבעה מחבלי חמאס. במהלך פשיטות על מבנים רבים איתרו לוחמי החטיבה שבעה רובי קלאצ’ניקוב, שלושה אקדחים, ציוד צבאי, תחמושת רבה ורימונים. בתקיפות חיל האוויר ביממה האחרונה ברחבי הרצועה, מטוסי קרב תקפו מספר מטרות של ארגון הטרור חמאס, ביניהן תשתיות טרור ועמדות שיגור.

כוחות זרוע הים ממשיכים לסייע לכוחות הקרקעיים הפועלים ברצועת עזה באש ובתצפית מהים. ביממה האחרונה, תקפו הכוחות מספר מטרות המשמשות את ארגוני הטרור ברצועת עזה, בהן תשתיות טרור ומבנה בו זוהו מחבלים.

בכיר בחות׳ים על התקיפות שביצעה ארה״ב הלילה: ״הסלמה תוביל להסלמה״

מוחמד אל בוכאיטי, חבר בכיר במועצה המדינית החות'ית, אמר כי הארגון ימשיך בפעולות הצבאיות שלו עד שיוסר המצור על עזה. עוד הוסיף כי אנשיו יגיבו לתקיפות האחרונות של ארה"ב ובריטניה בתימן, והזהיר: "הסלמה תוביל להסלמה".

הותר לפרסום: רס"ל (במיל') שמעון יהושע אסולין נפל בקרב בדרום רצועת עזה

ראש ממשלת אוסטרליה: ״בוחנים את הטענות בנוגע לאונר״א, לא רוצים שאנשים יגוועו ברעב״

ראש ממשלת אוסטרליה, אנתוני אלבניז, אמר הלילה (ראשון) שממשלתו בוחנת את הטענות לפיהן חלק מעובדי סוכנות הפליטים הפלסטינית של האו"ם – אונר"א, היו מעורבים בטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. זאת, לאחר שאוסטרליה הודיעה בחודש שעבר על הפסקת המימון לאונר"א. "אנחנו בודקים את הטענות יחד עם מדינות נוספות כמו קנדה, בריטניה וארה"ב", אמר אלבניז, והוסיף: "אנחנו לא רוצים שאנשים יגוועו ברעב, ואונר"א הוא הארגון היחיד שיכול לסייע שם".

ארה״ב תקפה סדרה של יעדים בתימן הקשורים לחות׳ים ולכוחות פרו-איראנים

ארצות הברית ביצעה סדרה של תקיפות נגד מטרות הקשורות לאיראן בתימן, כך אמרו לרויטרס שני גורמים אמריקנים. מעל 35 פשיטות אמריקאיות-בריטיות בוצעו על הבירה צנעא ומספר מחוזות נוספים. שר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין אמר: "תקפנו 13 יעדים שקשורים לחות'ים"

ארצות הברית, בריטניה ובעלות בריתן תקפו 36 מטרות של הח'ותים בתימן

צבאות ארצות הברית ובריטניה תקפו 36 מטרות חות'יות בתימן, ב14 נקודות שונות, בסיוע אוסטרליה, בחריין, קנדה, דנמרק, הולנד וניו זילנד, כך הצהירו המדינות בהצהרה רשמית.

"ההתקפות הממוקדות האלו נועדו לשבש את יכולת החות'ים לאיים על הסחר העולמי ועל חיי ספנים חפים מפשע", הן מסרו.

שני גורמים רשמיים אמריקאים לרויטרס: ארה"ב תוקפת בתימן סדרת מטרות הקשורות לאיראן

דיווחים בתימן: התקיפות האמריקאיות מתרחבות גם למחוזות חג'ה, אל-ביידה, חודידה, תעז ודמאר

דיווחים בתימן: האמריקאים תוקפים באזור הבירה צנעא

צה״ל התיר לפרסום כי רס"ל (במיל') שמעון יהושע אסולין נפל בקרב בדרום רצועת עזה. אסולין, בן 24, מבית שמש, לוחם בגדוד ההנדסה 924, חטיבת הראל (10).

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!