דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרידה

העיתונאי ושדר הספורט המיתולוגי נסים קיוויתי הלך לעולמו בגיל 97

קיוויתי, תל-אביבי שמשפחתו ממוצא עיראקי, החל את דרכו ברשות השידור, וסיקר במשך כשני עשורים חמש אולימפיאדות ושני מונדיאלים | הוא נחשב לאחד הקולות הזכורים משידורי הספורט הישראלים, בין היתר בשער של אלי אוחנה נגד אוסטרליה

שדרן הספורט נסים קיוויתי (צילום ארכיון: חיים צח/ לע״מ)
שדרן הספורט נסים קיוויתי (צילום ארכיון: חיים צח/ לע״מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אבל בעולם הספורט: נסים קיוויתי, ששימש מגיש ושדר במחלקת הספורט של קול ישראל והיה במהלך שנות ה-70 וה-80 לאחד מפסי הקול הזכורים של אירועי ספורט בארץ ובעולם, הלך לעולמו הבוקר (ראשון) בגיל 97.

קיוויתי נולד בתל אביב בשם נסים כוויתי למשפחה שמוצאה בעיראק. בצעירותו היה אתלט וזכה בגיל 20 באליפות ("רבנאות") ארץ ישראל בריצת 1,500 מטר. במקביל היה פעיל בגדנ"ע ובהגנה. במלחמת העצמאות שירת כלוחם בחטיבת גבעתי. באליפות ישראל שנערכה ביולי 1949 זכה בתארים גם בריצות 400 מטר ו-800 מטר.

את הקריירה העשירה שלו כשדרן ספורט בענפי האתלטיקה והשחייה בערוץ הראשון החל קיוויתי באולימפיאדת מינכן (1972), שם הוא גם סיקר את טבח הספורטאים. הוא המשיך לשדר את מרבית התחרויות בענפים אלה גם בארבע האולימפיאדות הבאות: אולימפיאדת מונטריאול (1976), אולימפיאדת מוסקבה (1980), אולימפיאדת לוס אנג'לס (1984) ואולימפיאדת סיאול (1988).

השידורים הישירים שלו באתלטיקה היו לרוב לצד הפרשן ד"ר גלעד ויינגרטן, ואת שידורי השחייה ביחד עם הפרשן ומאמן השחייה יוסף טלקי. במקביל, המשיך את עבודתו העיתונאית בידיעות אחרונות, עד שבשנת 1979 התפטר כדי להתמסר לקריירה הטלוויזיונית במחלקת הספורט של הטלוויזיה הישראלית בניהולו של אלכס גלעדי. מאותה עת החל לשדר נוסף על תחרויות שחייה ואתלטיקה קלה, גם תחרויות טניס וכדורגל יחד עם יורם ארבל.

קוויתי שידר את משחקי הכדורגל שהתקיימו במונדיאל 1986 שנערך במקסיקו, ובמונדיאל 1990 באיטליה. במסגרת עבודתו במחלקת הספורט ברשות השידור השתתף בהנחיית מבט ספורט, וכן את "משחק השבת" תוכנית סיכום משחקי השבת. כמו כן שידר משחקים בליגת העל בכדורגל ומשחקי נבחרת ישראל, וכן משחקים מליגת העל בכדורסל במהלך שנות השמונים ותחילת שנות התשעים עד פרישתו.

בין היתר, שידור ברדיו של השתתפותה הראשונה של ישראל במשחקים האולימפיים בהלסינקי 1952, גמר ריצת 100 מטר משוכות נשים באולימפיאדת מונטריאול 1976, בהשתתפות אסתר רוט, גמר ריצת 100 מטר גברים באולימפיאדת סיאול 1988, בהשתתפות קארל לואיס ובן ג'ונסון.

בטלוויזיה הספיק לשדר את משחקה של נבחרת ישראל בכדורגל נגד נבחרת אוסטרליה, במוקדמות מונדיאל 1990, בו הבקיע אלי אוחנה שער שהפך לאחד הזכורים בפנתיאון הישראלי, והבטיח את העפלת הנבחרת למשחק הפלייאוף מול נבחרת קולומביה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!