דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
21.5°תל אביב
  • 16.6°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 28.9°אילת
  • 22.9°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

בסוריה, בעיראק ובתימן: ארה"ב מרחיבה את הפעילות ההתקפית נגד שליחיה של איראן במזרח התיכון

כוחות אמריקאיים ובריטיים תקפו מטרות של המיליציות הפרו-איראניות בסוריה ובעיראק | הקואליציה בראשות ארה"ב תקפה יעדים צבאיים של החות'ים בתימן

מטוס ממריא מנושאת המטוסים אייזנאוור בים סוף (צילום: Kaitlin Watt/U.S. Navy via AP)
מטוס ממריא מנושאת המטוסים אייזנאוור בים סוף (צילום: Kaitlin Watt/U.S. Navy via AP)
אוריאל לוי

ארה"ב מרחיבה בימים האחרונים את הפעילות ההתקפית נגד שלוחיה של איראן בסוריה ובעיראק ונגד החות'ים בתימן, עם עשרות הפצצות מדי יום. היועץ האמריקאי לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אמר אתמול (ראשון) שצפויות תקיפות נוספות באזור. לדבריו, בוושינגטון מאמינים שהתקיפות עד כה הצליחו לצמצם את יכולותיהן של המיליציות הפרו-איראניות. סאליבן סירב לומר אם ארה"ב תתקוף גם בתוך איראן, אך הבהיר כי פניה אינן למלחמה.

ביום שישי הפציצו האמריקאים והבריטים יותר מ-85 מטרות של המיליציות הפרו-איראניות בעיראק ובסוריה, באמצעות טילי שיוט מסוג טומהוק ששיגרו מהים, ובאמצעות מטוסים שהמריאו מנושאות מטוסים ומבסיסים שונים של ארה"ב ובריטניה במזרח התיכון.

ארה"ב השתמשה במפציצים כבדים מסוג B-1 שהמריאו משטחה, הפציצו את היעדים ושבו לבסיסם, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. יעדי ההפצצות בעיראק ובסוריה כללו את המרכז הלוגיסטי העיקרי של המיליציות השיעיות על גבול סוריה-עיראק, מחסני טילים, כני שיגור ובסיסים צבאיים.

לפי דיווחי משמרות המהפכה והמיליציות הנאמנות לה, נהרגו בהפצצות כ-40 בני אדם בסוריה ובעיראק. שר החוץ של עיראק גינה את המתקפות וקרא להן "פגיעה בריבונות העיראקית". גורם צבאי רשמי בעיראק דיווח כי נהרגו בהפצצות 16 בני אדם, בהם אזרחים ופעילים במילציות הפרו-איראניות, ו-23 נפצעו. ראמי עבדול-רחמן, העומד בראש מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, אמר כי ההפצצות בסוריה הרגו לפחות 23 בני אדם.

ארה"ב תקפה בתגובה למתקפת המיליציות על בסיס אמריקאי בירדן לפני שבוע, שהרגה שלושה חיילים אמריקאים ופצעה כ-40. שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין אמר לאחר התקיפות שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן הורה על פעולות נוספות נגד משמרות המהפכה וארגונים הקשורים אליה. "זו רק ההתחלה", אמר אוסטין. "אנחנו לא מחפשים מלחמה במזרח התיכון או בכל מקום אחר, אבל לא נסבול התקפות על כוחות אמריקאיים".

הקואליציה בראשות ארה"ב ובריטניה תקפה גם בתימן

האמריקאים והבריטים תקפו אתמול יעדים צבאיים של החות'ים בתימן. לפי ההודעה הרשמית של המדינות, הן תקפו 36 מטרות של החות'ים ב-13 אתרים שונים. יעדי המתקפה היו בסיסים צבאיים, מפעל להרכבת מל"טים, כני שיגור של רקטות שהיו טמונים מתחת לאדמה ומצבורי נשק. מטוסי F-18 שהמריאו מנושאת המטוסים אייזנהאואר ביצעו את התקיפות, וכן ספינות אמריקאיות בים האדום ששיגרו טילי טומהוק. ארה"ב ובריטניה הודו לאוסטרליה, בחריין, קנדה, דנמרק, הולנד וניו זילנד, שלדבריהן לקחו חלק בתקיפות.

זו הפעם השלישית שארה"ב, בריטניה ושאר חברות הקואליציה נגד החות'ים תוקפות בתימן מאז 11 בינואר, בתגובה למתקפות שמבצעים שליחי איראן נגד ספינות וכלי שיט בינלאומיים בים האדום.

יאיא שריע, דובר הצבא החות'י, אמר שהמתקפה לא תעבור ללא תגובה, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. החות'ים לא דיווחו על נפגעים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!