
אוגדה 162 החלה בשבוע שעבר בפשיטה אוגדתית במרכז העיר עזה ובצפונה, ובמרחב שאטי. צוותי הקרב החטיבתיים נח"ל ו-401 חזרו לאזורים שכוחות צה"ל פעלו בהם בעבר לצורך טיפול ביעדי הטרור.
בפשיטות בצפון הרצועה פושטת האוגדה על תאי שטח נבחרים באופן מעמיק וייסודי. הכוחות חיסלו מאות מחבלים ועצרו עשרות מחבלים לצורכי חקירה, ובפשיטות יזומות על יעדי הטרור איתרו אמצעי לחימה רבים.
"אוגדה 162, שנלחמת יותר מ-100 יום בעזה, מגבירה את קצב המבצעים והלחץ על חמאס שנשאר במרחב", אמר מאו"ג 162 תא"ל איציק כהן. "האוגדה בעיצומו של מבצע במרחב שאטי, מול יעדים אסטרטגיים של חמאס מעל לקרקע ומתחתיה. מדובר במרחב שכדי להגיע אליו בתחילת התמרון נדרשו מאיתנו שלוש אוגדות ושלושה ימים. כעת נדרשו שני צוותי קרב, שהגיעו לאותו המרחב בשעה וחצי. הכוחות באוגדה מונעים מחמאס לשקם את יכולותיו, מחסלים מאות מחבלים ועוצרים עשרות מחבלים אחרים".
"אנחנו בפאתי שכונת רימאל בפשיטה אוגדתית, שמטרתה השמדת אויב ותשתיות במרחב העיר עזה", הסביר סא"ל תומר, מג"ד 50. "אנחנו יום-יום נמצאים, יוצאים לפשיטות מקומיות גדודיות וחטיבתיות כדי להשמיד את האויב ואת התשתיות במרחב. אנחנו כאן ונמשיך לבצע את משימתנו".


