דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מכון הייצוא פותח מחדש את ענף הגפן והיין: "אימפקט חיובי לישראל"

המכון סיכם עם מועצת הגפן והיין בישראל על חידוש הפעולה המשותפת, לאחר שדעכה בתקופת הקורונה | ייצוא היין הוכפל בעשור האחרון ומכניס 66 מיליון ש"ח לתעשייה הישראלית

סוביניון בלאן אודם של יקב רקנאטי (צילום: מעין חי)
סוביניון בלאן אודם של יקב רקנאטי. שווי תעשיית היין הישראלית מוערך ביותר ממיליארד שקלים בשנה (צילום: מעין חי)
מאיה רונן

מכון הייצוא פותח מחדש את ענף הגפן והיין, שמייצא יין בשווי 66 מיליון שקלים בשנה, וימנה ראש ענף במשרה מלאה. צופים גידול משמעותי במכירות של יינות פרימיום ישראליים בסין ובארה"ב.

בפגישה שקיימו היום יו"ר המכון אבי בלשניקוב, מנכ"לית מכון הייצוא נילי שלו ומנכ"ל מועצת הגפן והיין בישראל צחי דותן, הם סיכמו על חידוש הפעילות המשותפת שדעכה בעקבות מגפת הקורונה.

התוכנית: לחזק את מעמד היין הישראלי בשוק הגלובלי

השלושה דנו בדרכים ליצירת שיתוף פעולה רחב וממושך בין שני הגופים, במטרה לקדם את ההכרה ביינות ישראליים ולחזק את מעמדם בתעשייה העולמית. בין היתר דנו באסטרטגיות לקידום תעשיית הגפן והיין הישראלית בשווקים בינלאומיים ולשילוב יצרני היין הישראלים בתערוכות בכירות ברחבי העולם.

הפגישה נערכה במסגרת תוכניתו של בלשניקוב לחזק את נוכחותה של תעשיית היין הישראלית בשוק הגלובלי. "אנו מאמינים שהחיבור החדש הזה יביא לשינוי חיובי ויחזק את תעשיית היין הישראלית, תוך הצגתה בבמות הבינלאומיות החשובות ביותר", אמר בלשניקוב, "אנו מתחייבים לעבודה משותפת שתקדם את המטרות שהצבנו".

אבי בלשניקוב, יו"ר מכון הייצוא. "החיבור יציג את התעשייה בבמות הבינלאומיות החשובות ביותר" (צילום: מכון הייצוא)
אבי בלשניקוב, יו"ר מכון הייצוא. "החיבור יציג את התעשייה בבמות הבינלאומיות החשובות ביותר" (צילום: מכון הייצוא)

ענף היין במכון הייצוא פעל בעצימות מוגברת עד לשנת 2020. בענף תוכנן גם קמפיין בשוק האמריקאי במימון משותף עם משרד הכלכלה, משרד החקלאות והיקבים. בעקבות הקורונה נעצר הקמפיין, ומאז פעילות המכון בתחום הצטמצמה. ההחלטה לחזק את תחום הגפן והיין התקבלה עם כניסת בלשניקוב לתפקיד יו"ר מכון הייצוא בחודש שעבר.

זוכים להערכה עולמית בזכות המחקר והפיתוח

שווי תעשיית היין הישראלית מוערך ביותר ממיליארד שקלים בשנה. כ-90% מהיין המיוצר הוא כשר וכ-50% מהייצור נמכר בחגי תשרי ופסח. כ-20% מכלל הייצור מיוצא לחו"ל, מרביתו לשווקים הכשרים.

היין הישראלי זוכה להערכה והוקרה בעולם בזכות השימוש בטכנולוגיות חקלאיות חדשניות, צורות הגידול המגוונות ואיכות הבציר. בעשורים האחרונים בולטת גם ההשקעה הרבה במחקר ופיתוח של זנים מקומיים. "ליין הישראלי יתרונות רבים מעבר להיותו ענף ייצוא", אמרה שלו המנכ"לית. "יתרונות אלו מחזקים את התדמית הישראלית בעולמות היין והקולינריה ומייצרים אימפקט חיובי על ישראל, במיוחד בימים אלו".

נילי שלו, מנכ"לית מכון הייצוא. "היין מחזק את התדמית הישראלית" (צילום: מכון הייצוא)
נילי שלו, מנכ"לית מכון הייצוא. "היין מחזק את התדמית הישראלית" (צילום: מכון הייצוא)

ייצוא היין מישראל נמצא במגמת עלייה בשנים האחרונות. יעדי הייצוא המובילים הם בריטניה, גרמניה וארצות הברית, שבה בולטת העדפה ליינות פרימיום בהשוואה ליתר המדינות. בעשור האחרון הוכפל ייצוא היין מישראל בזכות העלייה בביקוש מארה"ב, והגיע ל-66 מיליון דולר בשנת 2022. בשנת 2023 הוערך הייצוא ב-58 מיליון דולר.

עתיד הייצוא של תעשיית היין הישראלית נראה מבטיח. בשנת 2024 צופים במכון הייצוא גידול משמעותי בכמות הנמכרת של יינות פרימיום בסין (כ-60%) ובארה"ב (כ-26%). עד שנת 2027 צפוי גידול משמעותי של שוק היין הישראלי באוסטרליה, בריטניה וגרמניה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!