דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.4°תל אביב
  • 14.0°ירושלים
  • 19.4°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 11.3°צפת
  • 18.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ליאור דרוק מתקדמת בדירוג האולימפי: "ניצחתי כבר סייפות טובות, מאמינה שאשיג את המטרה"

סייפת הרומח בת ה-20 תתחרה בסוף השבוע בטורניר הגרנד פרי היוקרתי בטורינו ותקווה לצבור נקודות חשובות, שיקדמו אותה למשחקים האולימפיים | בראיון ל'דבר' היא מספרת על המעבר לבוגרות והניצחון על אלופת העולם לשעבר: "אני לא עושה חשבון ולא ביישנית, מבחינתי השמיים הם הגבול"

הסייפת ליאור דרוק. "הכי חשוב לי לפני הכל זה לייצג את המדינה שלנו" (צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל)
הסייפת ליאור דרוק. "הכי חשוב לי לפני הכל זה לייצג את המדינה שלנו" (צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

סייפת הרומח ליאור דרוק תשתתף ביום שישי הקרוב בטורניר הגרנד פרי היוקרתי בטורינו שבאיטליה, במטרה להמשיך להשתפר ולצבור נקודות חשובות בדירוג האולימפי. "אני מאמינה שהדרך הכי נכונה לעשות את הכל היא צעד אחרי צעד", אומרת דרוק בראיון ל'דבר'. "הגעתי העונה בתחרות בסרביה ל-32 האחרונות ומבחינתי השלב הבא הוא לעשות טופ 16. חשוב לי להישאר עם הרגליים על הקרקע ולהשיג את המטרות הגדולות שאני מכוונת אליהן בהמשך".

דרוק מסומנת כבעלת פוטנציאל גדול להעפיל למשחקים האולימפיים בפריז 2024. הסייפת בת ה-20 דורגה במקום הראשון בעולם לנערות ב-2023, זכתה במדליית הארד באליפות אירופה ב-2022 ובמדליית הכסף הקבוצתית ב-2023. העונה היא עושה את צעדיה הראשונים בבוגרות עם הישגים מרשמים הכוללים העפלה ל-32 האחרונות בגביע העולם בסרביה וניצחון על אלופת העולם לשעבר יסאורה ת'יבוס.

הקיץ הרשימה דרוק עם הגעה לרבע הגמר במשחקים האירופאים שנעכרו בפולין. היא ניצחה בשלב 32 האחרונות 9:15 את אדריאנה טוקר מספרד, בשמינית הגמר ניצחה 7:15 את קייט ביארדמור הבריטית וברבע הגמר הפסידה 15:13 ליוליה ולציק-קלימצזוק הפולניה המדורגת במקום ה-9 בעולם.

"זה היה וואו, ההפקה שם הייתה מטורפת", נזכרת דרוק באווירה שהייתה במשחקים האירופאים. "הפסדתי לפולניה הכי בכירה בתחרות, שגם לקחה בסוף את המקום הראשון. הובלתי ברוב הקרב ובסוף הפסדתי. זה היה בשבילי הפסד כואב, ממש רציתי את המדליה, הרגשתי שאני כבר ברמה הזאת".

"זה היה רגע פורץ דרך מבחינתי"

כאמור, בחודש דצמבר הגיעה דרוק להישג השיא שלה בקריירת הבוגרות, כאשר עלתה ל-32 האחרונות בטורניר גביע העולם בסרביה, שהעניק לה ניקוד משמעותי בדירוג האולימפי. "זאת הייתה התחרות הראשונה שהשתתפתי בה מאז שהתחילה המלחמה. הגעתי לתחרות ברגשות מעורבים. בשיחה לפני התחרות אמרתי לפסיכולוגית ספורט שלי שהכי חשוב לי לפני הכל זה לייצג את המדינה שלנו. זאת הפעם הראשונה שאמרתי לה מטרה שהוא לא הישג כלשהו בתחרות".

הסייפת ליאור דרוק (צילום: דניאל נוביקוב)
הסייפת ליאור דרוק (צילום: דניאל נוביקוב)

דרוק החלה את הטורניר בצורה לא טובה עם 3 הפסדים ו-3 ניצחונות בשלב הבתים ודורגה רק במקום ה-95 מתוך 216 המשתתפות. בשלב הנוקאאוט משהו בתוכה השתחרר והיא הצליחה מקרב לקרב לעלות את הרמה שלה. בסיבוב הראשון היא ניצחה 6:15 את קרן איה הצרפתייה והמשיכה לניצחון בתוצאה זהה על יאנג קאו הקנדית.

בסיבוב השלישי השיגה את הניצחון הגדול בקריירה שלה, כאשר היא ניצחה 10:15 את יסאורה ת'יבוס הצרפתייה, אלופת העולם ב-2022 עם 9 מדליות באליפויות העולם ו-10 מדליות באליפויות אירופה. "בכניסה ל-32 קיבלתי את אלופת העולם. היא אחת הסייפות הכי טובות בעולם. לא ציפיתי לנצח את הקרב הזה. לפני זה אף פעם לא ניצחתי מישהי מהטופ העולמי ובטח לא אלופות עולם".

"באופי שלי אני לא עושה חשבון ולא ביישנית. הגעתי עם הסיוף הטוב מהשלבים הקודמים והפתעתי את עצמי, שזה הספיק כדי לנצח אותה ועוד לנצח באופן מוחץ. זאת הייתה הרגשה מעולה, גם עם המצב שאנו נמצאים בו במדינה זה היה פשוט מטורף. זה היה רגע פורץ דרך מבחינתי וזה הוכיח לי שאני יכולה ומכאן השמיים הם הגבול".

סייפת הרומח ליאור דרוק בדו-קרב (צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל)
סייפת הרומח ליאור דרוק בדו-קרב (צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל)

דרוק גדלה בקיבוץ יקום בשרון. בגיל עשר היא הגיעה לראשונה למועדון הסייף של הפועל כפר סבא והתאהבה בענף. "הגעתי לסייף דרך הסרט 'אבא מתארס' שראיתי בכיתה ד'. יש בו חלק קטן של שתי בנות עושות סייף. לקח לי בערך שנה לשכנע את אמא שלי עד שהיא רשמה אותי לחוג. עשיתי מלא חוגים והייתי כל חודשיים הולכת לחוג אחר ופורשת, וגם היא לא הבינה ממני מה אני רוצה ממנה".

מה את אוהבת בסייף?
"בתור ילדה מה שמשך אותי הוא המסגרת של המועדון לספורט עצמו. יש לנו מועדון מאוד חזק, יש שם משהו מיוחד, כמו משפחה. וגם זה ענף פשוט מגניב, הסייף עצמו כיף. כל אחד שיבוא, גם אם הוא לא מבין ופשוט ינסה לסייף, זה מאוד כיף".

לצד ההצלחה האישית, דרוק מובילה את נבחרת הנשים הצעירה של ישראל להישגים מרשימים. דרוק ביחד עם גילי קוריצקי בת ה-15 ומאי טיאגונוב קגן בת ה-17 זכו בשנה שעברה במדליית הכסף באליפות אירופה לנערות והפתיעו בינואר עם ניצחונות על נבחרות אוקראינה ואוסטריה החזקות בדרך למקום ה-12 בגביע העולם בצרפת וכניסה של הנבחרת לסגל האולימפי הבכיר של ישראל.

ליאר דרוק (משמאל) בנבחרת הנשים בסייף. אנחנו מאוד חזקות ומכניסות ללחץ את הנבחרות האחרות". (צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל)
ליאר דרוק (משמאל) בנבחרת הנשים בסייף. אנחנו מאוד חזקות ומכניסות ללחץ את הנבחרות האחרות". (צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל)

"הקבוצה שלנו ממש צעירה, כאשר בטופ העולמי הספורטאיות הבכירות הן בגילאי 28 ל-32 . זה היה יום מטורף ,זאת הייתה רק התחרות הרביעית שלנו בבוגרות, כל הדרך עוד לפנינו. בעיני יש לנו קבוצה עם המון פוטנציאל. אנחנו מאוד חזקות ומכניסות ללחץ את הנבחרות האחרות".

ביום רביעי שעבר זכה סייף הדקר, יובל פרילייך במדליית הזהב בגרנד פרי בדוחא וקפץ למקום השישי בדירוג האולימפי שיבטיח לו כמעט בוודאות את המקום בפריז 2024. דרוק, חברתו למועדון הפועל כפר סבא צפתה בתחרות עם משפחתה בבית.

"יובל הוא ספורטאי מדהים בעיני, אני לוקחת ממנו הרבה השראה. הוא עבר המון כדי להגיע לרגע הזה. אני זוכרת שהיו לו גם הרבה תחרויות לא טובות. אנחנו בשנה אולימפית, הייתי בשוק בגלל שידעתי כמה שזה חשוב מבחינת הדירוג. זאת פשוט גאווה מטורפת ליובל, לנו כמדינה ולענף הסיוף בכלל. זה גם בלתי נתפס המקום שהוא עשה את זה. אני ממש שמחה בשבילו".

הסייף יובל פרייליך לאחר הניצחון שלו מול אנדריאה סנטרלי האיטלקי באליפות אירופה (צילום: Federico Gambarini/dpa Reuters)
הסייף יובל פרייליך לאחר הניצחון שלו מול אנדריאה סנטרלי האיטלקי באליפות אירופה (צילום: Federico Gambarini/dpa Reuters)

דרוק מדורגת כעת במקום ה-55 בעולם עם 24.500 נקודות. יש לה סיכוי תיאורטי קטן להיכנס דרך הדירוג, אך כרגע היא אינה בונה עליו. "הפסדתי שלוש תחרויות במסע האולימפי. שתי תחרויות בגלל פציעה ותחרות נוספת בקהיר שלא נסעתי אליה. אסור לנו להפסיד תחרויות בשנה אולימפית, לכן עשו מאמץ מטורף כדי להטיס את יובל לדוחא. אז אם אני מנסה להגיע דרך הדירוג זה לא אפשרי".

רגע האמת שלה יהיה בתחרות ההזדמנות האחרונה בסוף חודש אפריל בלוקסמבורג . דרוק תצטרך להתעלות ולסיים במקום הראשון בין הסייפות האירופאיות שעוד לא הבטיחו את מקומן בפריז. "הרמה בתחרות תהיה גבוה מאוד. זה נראה לי פשוט מטורף לנצח את היום ולזכות בכרטיס לאולימפיאדה, אבל אנחנו מאמינים שאני יכולה לעשות את זה. ניצחתי כבר סייפות טובות יותר מאלו שיהיו שם, זה לא יהיה פשוט, אבל ביום טוב הכל אפשרי". דרוק גם מודה לספונסרים שלה, "לא יכולתי לעשות זאת ללא התמיכה הכלכלית של חברת דוראל אנרגיה וקרן JTLV".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!