דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

עיריית טירה פתחה בשביתה כללית בעקבות הירי במורשיד עבד אלחי בבאר שבע

עבד אלחי נורה על ידי שוטרים לאחר שהתפרע ברחוב וניסה לחטוף נשק | בעיריית טירה צפו בסרטון מהאירוע וטוענים: "הוא לא היווה סכנה"

מורשיד עבד אלחי (צילום: רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים
מורשיד עבד אלחי. התפרע ונורה (צילום מתוך הרשתות החברתיות, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)
יניב שרון

עיריית טירה הודיעה היום (רביעי) על שביתה כללית בעקבות מותו של מורשיד עבד אלחי, שנורה למוות על ידי שוטרים לאחר שהתפרע ברחוב בבאר שבע.

בבוקר יום שני השבוע התקבל דיווח במשטרה על אדם שקרא קריאות "אללה הוא אכבר", תוך שהוא מתפרע ותוקף אזרחים ברחוב הצבי בעיר. שוטרי תחנת באר שבע הגיעו למקום וטענו כי במהלך מעצרו החל עבד אלחי לתקוף אותם ואף ניסה לחטוף נשק. במהלך המעצר השוטרים ביצעו שימוש בטייזר כדי לעצור אותו, אך לטענתם עבד אלחי המשיך להתפרע. השוטרים אף ביצעו ירי אזהרה לאוויר, ולאחר מכן, על פי הטענה, לעבר רגליו. עבד אלחי נעצר והועבר לטיפול רפואי, במהלכו נקבע מותו.

מבירור ראשוני עלה כי קודם לאירוע בבאר שבע, עבד אלחי איים בהתאבדות ונעצר על ידי ניידות תנועה, אך נמלט מהכוחות לאזור בית החולים סורוקה.

מפקד המחוז, ניצב אמיר כהן, הורה לבדוק את כלל נסיבות המקרה. על פי המשטרה, ככל הנראה מדובר באירוע על רקע פלילי.

בימים האחרונים הגיע לידי עיריית טירה סרטון מהאירוע, ובו, לטענת נציגיה, נראה כי עבד אלחי אינו נושא נשק ואינו מהווה איום על השוטרים בעת שנורה ונהרג.

בהודעתה של עיריית טירה נאמר כי הם שוקלים לפנות לבית המשפט על מנת שיורה על חקירה במידה והמשטרה לא תחקור את המקרה ותפרסם את העובדות והראיות לציבור: "אנו רואים בפעולה זו, המוכיחה את ששיערנו, דוגמא לקלות ההחלטה להרוג אזרחים ערבים והמצאת עובדות, תוך תמיכה ישירה ומתן חסינות מצד השר לבטחון לאומי, בן גביר. בכך נשקפת סכנה לנו ולכלל האזרחים הערבים במדינה".

בשבוע האחרון אירעו כמה מקרים בהם נורו אזרחים ערבים על ידי כוחות הביטחון. ביום שבת, 3 בפברואר, נורה למוות ג'ומעה אלדנפירי, בן 18, על ידי חבר כיתת הכוננות מהיישוב רתמים. אלדנפירי, עם שניים מחבריו, פרצו ליישוב, ואלדנפירי נתפס ונאזק. על פי דיווח המשטרה, אלדנפירי השתחרר מהאזיקים ואיים על חבר כיתת הכוננות, שירה לעברו בתגובה. מנגד, אביו של אלדנפירי, ג'מיל אלדנפירי, טוען כי בנו נורה מאחור.

ביום שני, 5 בפברואר, נורה למוות על ידי חיילי מג"ב הנער בן ה-14 ודיע עליאן, תושב ג'בל אלמוכבר בירושלים, לאחר שניסה לדקור אותם במחסום אלעיזריה בקרבת כפר אדומים. אחד הסרטונים מהאירוע מראה כי עליאן נורה מאחור בעודו בורח מהמקום.

תגובת דוברות המשטרה: "במוקד 100 של משטרת ישראל התקבל דיווח בדבר חשוד שצעק קריאות "אללה וואכבר" תוך שהוא מתפרע ותוקף אזרחים ברחוב הצבי בבאר שבע. שוטרי תחנת באר שבע במחוז הדרומי הגיעו אל המקום ובמהלך מעצרו של החשוד הוא החל להתפרע, לתקוף את השוטרים וניסה לחטוף את נשקו של אחד מהשוטרים וניידת שיטור עירוני". 
 
"במהלך מעצרו השוטרים ביצעו שימוש בטייזר ובאמצעים בכדי לעצור אותו והוא המשיך להתפרע. השוטרים ביצעו ירי אזהרה לאוויר ולאחר מכן לעבר רגלו, החשוד תושב טירה נעצר הועבר לטיפול רפואי ובמהלכו של הטיפול נקבע מותו.בבירור ראשוני קודם לאירוע בבאר שבע החשוד איים בהתאבדות ונעצר על ידי ניידות מתנ"א והחל להימלט מהכוחות תוך שהוא נסע נסיעה פרועה ונמלט לכוחות באזור בית החולים סורוקה. מפקד המחוז ניצב אמיר כהן הורה למפקד מרחב הנגב לבדוק את כלל הנסיבות, ככל הנראה מדובר באירוע על רקע פלילי".
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!