דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

בספורטיאדה הקרובה: מסלול מיוחד לנכי צה"ל וחגיגות 100 שנה למרכז הפועל

בישיבת דירקטוריון של מרכז הפועל יחד עם שר התרבות והספורט, מיקי זוהר ויו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, סוכם שהספורטיאדה ה-41 תתקיים ב-29 באוקטובר | מנכ"לית מרכז הפועל, כנרת צדף: "הצלחתה של קבוצה היא הצלחתם של העובדים ומקור לגאווה"

ישיבת דירקטוריון מרכז הפועל יחד עם שר התרבות והספורט, מיקי זוהר ויו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
ישיבת דירקטוריון מרכז הפועל יחד עם שר התרבות והספורט, מיקי זוהר ויו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הספורטיאדה ה-41 תתקיים ב-29 באוקטובר ותהיה בסימן חגיגות ה-100 שנה למרכז הפועל. כך סוכם היום (רביעי) בישיבת דירקטוריון של מרכז הפועל יחד עם שר התרבות והספורט, מיקי זוהר ויו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד. במהלך הישיבה הוצגו בפני השר, יו"ר ההסתדרות וחברי הדירקטוריון הפעילות הענפה של 25,000 ספורטאי ליגה למקומות עבודה ומועד הספורטיאדה השנה.

אחד מאירועי הספורט למקומות עבודה הגדולים בעולם, לא התקיים בשנה החולפת בעקבות המלחמה. לדברי מרכז הפועל, השנה ייפתח מסלול מיוחד עבור אלפי נכי צה"ל בענפי השחייה, ריצה ואופני טנדם, במטרה לנסות לסייע להם להשתלב בענפי הספורט, להשתקם ולחזור במהרה לשגרה.

רוכבי אופני הטנדם בספורטיאדה (צילום: דוברות ההסתדרות)
רוכבי אופני הטנדם בספורטיאדה (צילום: דוברות ההסתדרות)

בשורה נוספת עלתה לדיון היום בדירקטוריון ולראשונה מרכז הפועל יסבסד חצי מעלות הביטוח. הסבסוד מגיע באמצעות ההקצבות אותן הגדיל השר מיקי זוהר, והמרכז יסבסד באופן רוחבי לכלל אגודות הפועל 50 אחוזים מעלות הביטוח של פוליסות תאונות אישיות – אותן פוליסות שהתייקרו אשתקד בסכומים שאגודות הספורט מתקשות לממן (סבסוד בשיעור של מיליון וחצי ש"ח).

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "ההסתדרות בעיני היא הגוף חשוב שמבטיח זכויות עובדים ויש לכך משמעות גדולה בעיני. אני רוצה להודות ליו"ר ההסתדרות, על שיתוף הפעולה ועל הסיוע למרכז הפועל. תמיד האמנתי בשיתופי פעולה בין השטח, הציבור והמשרד. החיבור שלי למרכזי הספורט הוא לא רק כשר, אלא גם כמי שאוהב ספורט וניהל ספורט בעבר. כנרת ופרוספר עושים עבודה מדהימה, הפועל מתחילה לצמוח וצריך להמשיך ולהעצים את הגוף הזה. בניגוד לשרים בעבר, שאולי סברו שצריך לסגור את מרכזי הספורט, אני חשבתי ההפך, שצריך להגדיל את תקציב ולחזק את המרכזים כזרוע ביצועית של המשרד".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, פנה לשר זוהר ואמר: "אנו מעריכים ומכבדים את הפעילות שלך ואת הרוח החיובית שאתה מביא לתפקיד. ההבנה שלך לגבי חשיבות הספורט, לרבות הספורט העממי והליגה למקומות עבודה – משמעותית מאוד. דירקטוריון הפועל בראשות פרוספר בן חמו והמנכ"לית עו"ד כנרת צדף, התכנס כאן כדי להודות לך. אנו מבקשים ומאמינים שתמשיך לדאוג לספורט ולתרבות".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בפתיחת הספורטיאדה ה-40 (צילום: עדי מלול)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בפתיחת הספורטיאדה ה-40 (צילום: עדי מלול)

יו"ר דירקטוריון הפועל, פרוספר בן חמו: "יושבים פה חברי דירקטוריון מרכז הפועל ועובדי מרכז הפועל. הספורט הוא של כולם. בספורט אין ימין ואין שמאל – יש רק ספורט מקצועי-תחרותי, אתגרי ועממי-קהילתי, והעזרה של שר הספורט היא להצלחה של כולם. הספורט במרכז הפועל נמצא בתנופה אדירה. ההסתדרות של היום דוחפת ומקדמת אותנו, ואנו ניתן את כל מה שצריך לטובת הספורט בפריפריה ובמרכז, במרכזים ובאיגודים, לילדים ולמבוגרים".

מנכ"לית מרכז הפועל, כנרת צדף: "שמחת להציג היום בפני שר התרבות והספורט, יו"ר ההסתדרות וחברי הדירקטוריון את הפעילות הענפה של מרכז הפעול בתחום הספורט במקומות עבודה. אני רואה בה חשיבות עליונה בחוסן החברתי וחיזוק הקשר בין העובדים בינם לבין עצמם לבין מקום העבודה. הצלחתה של קבוצה היא הצלחתם של העובדים ומקום העבודה משמש מקור לגאווה. הישיבה הזאת היא הזדמנות לומר תודה לחברי הדירקטוריון ולעובדים. המקום הזה – בית ההסתדרות – הוא הבית האבא והאמא שלנו. כך אנו מרגישים. הזיקה להסתדרות היא בעיקר בספורט העממי, כאשר 50% מפעילות מרכז הפועל היא ספורט קהילתי".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!