דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
23.1°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 23.2°אשדוד
  • 23.8°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 26.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת הנשים בכדורסל תפתח את קמפיין מוקדמות אליפות אירופה: "יש מוטיבציה גבוהה"

נבחרת ישראל תארח הערב (ה', 18:00) את אירלנד בריגה שבלטביה ותפגוש למשחק חוץ את הנבחרת המקומית ביום ראשון בשבוע הבא | לפני האימון המסכם התקיים טקס ודקת דומיה לציון 4 חודשים לאירועי ה-7 לאוקטובר

אליסה בארון (במרכז) במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול איטליה ביורובאסקט נשים 2023 (צילום: Fiba)
אליסה בארון (במרכז) במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול איטליה ביורובאסקט נשים 2023 (צילום: Fiba)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל תפגוש היום (חמישי) את נבחרת אירלנד (18:00, שידור בערוץ הספורט) בפתיחת מוקדמות אליפות אירופה 2025. נבחרת ישראל תארח את נבחרת אירלנד בריגה שבלטביה ותפגוש למשחק חוץ את הנבחרת המקומית ביום ראשון בשבוע הבא.

ישראל שובצה בבית מספר חמש עם נבחרת צרפת שסיימה במקום השלישי באליפות הקודמת, לטביה שסיימה במקום ה-13 באליפות אירופה ואירלנד שנחשבת לנבחרת החלשה בבית. עד כה נערכו שני משחקים בלבד בשלב הבתים, שהסתיימו עם ניצחונות קלים של צרפת על לטביה (49:71) ואירלנד (48:100).

דניאל רבר במדי נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל (צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל בישראל)
דניאל רבר במדי נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל (צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל בישראל)

ישראל אשר אירחה את אליפות אירופה ב-2023, תנסה להעפיל פעם שניה ברציפות. צרפת צפויה לסיים במקום ה-1 בבית וישראל תאבק על המקום השני עם לטביה. מכל בית הקבוצה שתסיים ראשונה תעפיל לאליפות אירופה ו-4 מתוך 8 הסגניות הטובות יצטרפו אליהן.

כמה שחקניות אירלנד איימו להחרים את המפגש מול ישראל על רקע המלחמה בעזה, אך הנבחרת תתייצב למשחק כמתוכנן. הפגנות פרו-פלסטיניות התקיימו נגד ההחלטה להתמודד מול ישראל.

הנבחרת הישראלית החליטה להתעסק בעצמה וזו תהיה בכורה במדים הלאומיים ללא מעט שחקניות, דור סער, הצמד שישחק בקיץ גם בנבחרת העתודה הילה קארש ודוריאן דהן סויץ'. "הבנות באו במוטיבציה מאוד גבוהה, מתאמנות חזק ואנחנו עושים את ההכנה הכי טובה שאפשר למשחק הזה", אמר המאמן שרון דרוקר והוסיף: "אנחנו רוצים לפתוח ברגל ימין את הקמפיין".

הנבחרת שינתה את פניה מאליפות אירופה שהתקיימה בארץ ותגיע בלי הגבוהות שלה אלכס כהן וג'ניפר פליישר וגם ללא שחקניות המכללות, ירדן וליאור גרזון, אמי רינת ורומי לוי. דרוקר התייחס לנקודה הזו: "בנינו שיטה אחרת, לשחק הרבה יותר פתוח, לאיים עם קליעה והבנות הבינו ויודעות לשחק את זה. לדעתי ההגנה תכריע אם ננצח. אם נשמור חזק, נלחץ את הכדור ונשבש לאיריות את המשחק נהיה בסדר אני מאמין".

על האיריות אמר דרוקר: "אנחנו עובדים עליהם בצורה טקטית בלבד. ראינו מי הסגל שהגיע, למדנו את התכונות שלה והכל טקטי לחלוטין".

נבחרת הנשים בכדורסל בטקס לציון 4 חודשים לטבח ב-7 באוקטובר (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת הנשים בכדורסל בטקס לציון 4 חודשים לטבח ב-7 באוקטובר (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

לפני האימון התקיים טקס ודקת דומיה לציון 4 חודשים לאירועי ה-7 לאוקטובר. השחקניות והצוות לבשו את חולצות Bring them home, דיסקיות ושלטים שקוראים להחזרת השבויים ארצה. המאמן שרון דרוקר נשא דברים מרגשים והנבחרת עמדה דקת דומיה. למשחק מחר תעלה הנבחרת עם סרטים שחורים על גופיות המשחק של השחקניות והצוות יענוד את סמל מטה החטופים.

סגל הנבחרת למשחקים: עדן רוטברג, ג'ני סימס, אליסה בארון, אופיר קסטן רז, דניאל קארש, דור סער, נועה מגד, הילה קארש, גילי אייזנר, דוריאן דהן סוויץ, עדן ציפל, צליל וטורי ודניאל רבר. מאמן הנבחרת הוא שרון דרוקר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!