דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
18.3°תל אביב
  • 11.6°ירושלים
  • 18.3°תל אביב
  • 14.7°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 20.2°אילת
  • 17.8°טבריה
  • 11.1°צפת
  • 17.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

האוצר: ירידה בשיעור הנעדרים מעבודתם בגלל המלחמה

לפי ניתוח שפרסם אגף הכלכלנית הראשית, ענפי האירוח והאוכל, האמנות והבינוי מובילים בירידה בשיעור הנעדרים מעבודתם | באזור הצפון, אשקלון ובאר שבע שיעור גבוה יותר של נעדרים מעבודה

פועל בניין. ארכיון (צילום: קובי גדעון / פלאש90).
ענף הבינוי הציג ירידה משמעותית בשיעור הנעדרים מעבודתם (צילום: קובי גדעון / פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שיעור הנעדרים ממקומות העבודה מסיבות הקשורות למלחמה ירד בחודש דצמבר ברוב ענפי הכלכלה. כך עולה מניתוח שפרסם היום (חמישי) אגף הכלכלנית הראשית באוצר. ירידות משמעותיות נרשמו בענף האירוח והאוכל (מ-27% ל-18%) בענף האמנות (מ-22% ל-13%) ובענף הבינוי (מ-20% לכ-12%). עם זאת, שיעור הנעדרים בענפים אלה נותר גבוה בהשוואה לשאר הענפים. 

בנוסף, בחודש דצמבר נרשמה ירידה של א

חוז אחד בשיעור הנעדרים מעבודתם על רקע המלחמה בענף ההיי-טק (מ-9% ל-8%).  

בפילוח לפי מיקום גיאוגרפי, נמצא שיעור גבוה של נעדרים ממקומות עבודתם באיזור הצפון – 21% ברמת הגולן ו-17% בנפת צפת – רובם על רקע צמצום הפעילות הכלכלית. שיעורי נעדרים גבוהים יחסית נרשמו גם בנפת אשקלון (10%) ובנפת באר שבע (9%).  

גם בנפת תל אביב נרשם שיעור גבוה יחסית של נעדרים ממקומות העבודה – 9%, שהם 32 אלף עובדים, ש-55% מהם נעדרו על רקע סיבות של צמצום הפעילות הכלכלית. זאת בשל תמהיל ענפי התעסוקה באזור הנוטה לענפים המושפעים מצמצום הפעילות הכלכלית.

27% מהנעדרים על רקע המלחמה בנפה הם מענף השירותים המקצועיים. כמו כן, כמחצית מסך העובדים שכן עבדו בעיר (בניכוי הנעדרים) הועסקו בארבעה ענפים עיקריים: מידע ותקשורת (16%), שירותים מקצועיים (13%), בריאות (12%) ומסחר (8%). 

עצמאים נעדרים מעבודתם יותר

בעוד שבקרב שכירים נרשם שיעור היעדרות של 6% על רקע המלחמה, בקרב עצמאים נרשמו שיעורי היעדרות גבוהים יותר: 10% בקרב עצמאים יחידים, 9% בקרב עצמאים המעסיקים עד שני עובדים ו-8% בקרב עצמאים המעסיקים שלושה עובדים ומעלה. בנוסף, רבים מהעצמאים שנעדרו מעבודתם עשו זאת מסיבות כלכליות, כגון סגירת העסק או צמצום פעילותו, בעוד שבקרב השכירים עיקר ההיעדרות היא בשל סיבות לא כלכליות, כגון מילואים. 

בעוד שבחודש אוקטובר נעדרו 765 אלף עובדים ממקומות עבודתם על רקע המלחמה (18% מכלל המועסקים), בנובמבר נעדרו 401 אלף (9%) ובדצמבר 285 אלף (7%). 

הירידה בשיעור הנעדרים מעבודתם על רקע המלחמה חלה בשלושת החודשים האחרונים בכלל המגזרים, אולם הייתה בולטת יותר במגזר הערבי, החרדי – ובקרב נשים בכלל. בקרב גברים ערבים ירד שיעור הנעדרים מ-29% באוקטובר ל-12% בנובמבר ול-6% בדצמבר. בקרב נשים ערביות – מ-23% באוקטובר ל-6% בנובמבר ול-2% בלבד בדצמבר.  

בקרב גברם חרדים ירד שיעור הנעדרים מעבודתם מ-15% באוקטובר ל-4% בנובמבר ול-3% בדצמבר, ובקרב נשים ערביות ירד שיעור הנעדרות מעבודתן מ-17% באוקטובר ל-4% בנובמבר ול-2% בדצמבר. 

שיעור הגברים היהודים שאינם חרדים שנעדרו מעבודתם ירד באופן המתון ביותר, והיה הגבוה ביותר מבין קבוצות האוכלוסיה בחודש דצמבר, על רקע שירות המילואים. בחודש אוקטובר עמד נתון זה על 17%, בנובמבר על 12% ובדצמבר על 11%. בקרב נשים יהודיות שאינן חרדיות עמד שיעור הנעדרות מעבודתן באוקטובר על 16%, בנובמבר על 7% ובדצמבר על 4%. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!