דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
19.3°תל אביב
  • 12.6°ירושלים
  • 19.3°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.3°אשדוד
  • 17.0°באר שבע
  • 25.6°אילת
  • 19.3°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת הנשים בכדורסל הביסה את אירלנד, שסירבה ללחוץ ידיים לישראליות

ישראל שלטה כבר מדקות הפתיחה וניצחה את האיריות 57:87 במשחק הפתיחה של מוקדמות היורובאסקט | הובילו את ישראל: עדן ציפל 17 נקודות (6 רב', 4 חט') ועדן רוטברג 16 נקודות | ביום ראשון תשחק ישראל מול לטביה

שחקניות נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל חוגגות ניצחון על אירלנד במוקדמות היורובאסקט (צילום: Renars Koris)
שחקניות נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל חוגגות ניצחון על אירלנד במוקדמות היורובאסקט (צילום: Renars Koris)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים של ישראל ניצחה הערב (חמישי) על אירלנד, במשחק הראשון של מוקדמות יורובאסקט 2025, המשחק הביתי של ישראל נערך בריגה בירת לטביה. ישראל שלטה כבר מדקות הפתיחה והביסה את האיריות 57:87. ביום ראשון ב-17:00 תשחק ישראל משחק חוץ מול הלטביות.

הנבחרת האורחת נהגה בחוסר ספורטיביות כשסירבה ללחוץ ידיים לישראליות, במחאה על המלחמה בעזה. לפני תחילת המשחק נבחרת הנשים של אירלנד באמצעות משקיף המשחק, הודיעו לנבחרת ישראל שאין בכוונתם לעמוד מול נבחרת ישראל בזמן הצגת השחקניות ולא ילחצו ידיים ויחליפו תשורות כמקובל.

נבחרת הנשים של אירלנד בכדורסל לא מכבדת את טקס הפתיחה במשחק מול ישראל במוקדמות היורובאסקט (צילום: Renars Koris)
נבחרת הנשים של אירלנד בכדורסל לא מכבדת את טקס הפתיחה במשחק מול ישראל במוקדמות היורובאסקט (צילום: Renars Koris)

הנבחרת של שרון דרוקר פתחה טוב את המשחק עם לחץ הגנתי שתורגם לחטיפות מצד אחד, וצמד שלשות של אליסה בארון וסל בצבע של עדן רוטברג בצד השני שהעלו אותנו ליתרון 0:7. האיריות במיני מומנטום השוו את התוצאה, אבל הנבחרת הגיבה מהר כש-7 נוספות של רוטברג שוב פותחות פער – 9:17. שלשה של דניאל רבר העלתה את ישראל לראשונה ליתרון דו ספרתי ולאחר מכן עדן ציפל הגדילה, ועד סוף הרבע הנבחרות החליפו סלים כשהיתרון של ישראל נשמר סביב ה-10-12 הפרש. 16:26 לישראל אחרי 10 דקות.

גם הרבע השני נפתח טוב לישראל עם צמד שלשות של ציפל ו-5 אישיות של דניאל קארש שעלתה מהספסל, והיתרון גדל ל-22:37. חטיפות נוספות של הנבחרת לא נוצלו הפעם לנקודות ואירלנד שוב צמצמה, אך הנבחרת התעוררה בזמן, חזרה לצלוף מבחוץ ובהמשך עם נקודות מהקו גם הגדילה לפלוס 20. בתום המחצית הראשונה 32:51 לישראל.

הרבע השלישי נפתח לו בעצלתיים כשאירלנד לא מצליחה לייצר כלום, וישראל חוטפת, רצה ואט אט מגדילה את הפער עם נקודות של רוטברג, ציפל ורבר. גם פסק זמן של אירלנד לא שינה את המגמה והיתרון של ישראל טיפס ל-32:64. אירלנד מצא נקודות ראשונות ברבע הזה שלא עזרו לה יותר מדי, והפער נשמר סביב ה-30. סוף שלישי 40:69 ישראל.

עדן רוטברג (עם הכדור) במדי נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל מול אירלנד במוקדמות היורובאסקט (צילום: Renars Koris)
עדן רוטברג (עם הכדור) במדי נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל מול אירלנד במוקדמות היורובאסקט (צילום: Renars Koris)

הרבע האחרון נפתח עם 3 שלשות רצופות של דור סער שקירבו את ההפרש כבר לאזור ה-40, ולמרות הפער הגבוה הנבחרת המשיכה ללחוץ, לחטוף כדורים וגם לחלק כמה חסימות מרשימות למדי. הרבע המשיך לו עם קצת חילופי סלים ויתרון של ישראל שנשאר סביב ה-30, ובסיום 57:87 לישראל.

קלעו לישראל: עדן ציפל 17 (6 רב', 4 חט'), עדן רוטברג 16 (6/7 ל-2), אליסה בארון 15 (7 רב', 3 חט'), דור סער 12 (4/6 ל-3), דניאל קארש 9 (3 חט'), דניאל רבר 8 (7 רב'), ג'ני סימס 5 (9 רב', 6 אס'), הילה קארש 3, דוריאן דהן סוויץ' 2 (2 חס').

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!