דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ליגת האומות: ישראל הוגרלה עם איטליה, בלגיה וצרפת החזקות

בהופעת הבכורה שלה בדרג א', נבחרת ישראל הוגרלה לבית אטרקטיבי במיוחד | סגנית אלופת העולם, אלופת אירופה וגם השדים האדומים יפגשו את הנבחרת מספטמבר עד נובמבר 2024

מנור סולומון במדי נבחרת ישראל בכדורגל מול בלארוס במוקדמות יורו 2024 (צילום: נוי אורן, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
מנור סולומון במדי נבחרת ישראל בכדורגל מול בלארוס במוקדמות יורו 2024 (צילום: נוי אורן, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הגרלת שלב הבתים של ליגת האומות לעונת 2024/25 נערכה הערב (חמישי), ונבחרת ישראל זכתה להגרלה אטרטקיבית. ישראל תפגוש את איטליה, בלגיה וצרפת במשחקים שייערכו מספטמבר עד נובמבר 2024.

מדובר בהופעת הבכורה של נבחרת ישראל בליגה א' והבכירה של ליגת האומות, אליה העפילה אחרי שסיימה ראשונה בבית עם אלבניה ואיסלנד. לנבחרת ישראל יהיה קשה מאוד בבית שכזה להימנע מהמקום האחרון, ואם אכן תסיים אחרונה היא תנשור חזרה לדרג ב'.

לאור העובדה שהיא עולה חדשה לדרג, ישראל שובצה לדרג הרביעי והאחרון בליגה. כעת מצפים לה מפגשים מול אלופת אירופה, השדים האדומים וסגנית אלופת העולם. ישראל כמובן עם הראש בפלייאוף מוקדמות היורו בחודש הבא, ואם תצליח להעפיל לטורניר שייערך הקיץ בגרמניה, היא תפגוש כבר אז את בלגיה בבית ה' שאליו הוגרלו כבר רומניה וסלובקיה.

קיליאן אמבפה חוגג עם אוליבייה ז'ירו במשחק שמינית הגמר של צרפת מול פולין (צילום: AP Photo/Ebrahim Noroozi)
קיליאן אמבפה חוגג עם אוליבייה ז'ירו במשחק שמינית הגמר של צרפת מול פולין (צילום: AP Photo/Ebrahim Noroozi)

המחזור הראשון של שלב הבתים יתחיל בין ה-5 ל-7 בספטמבר ויינעל עם המחזור השישי בין ה-17 ל-19 בנובמבר. במידה ותעפיל בצורה סנסציונית לשלב רבע הגמר, המשחקים ייערכו בחודש מרץ של 2025, כששלבי הגמר של הטורניר יתקיימו בין ה-4 ל-8 ביוני.

המנהל המקצועי, יוסי בניון: ״הגרלה מאתגרת עם נבחרות אדירות ושחקנים שזאת חוויה להתמודד מולם. הצלחנו להעפיל לדרג הראשון וזה מחייב. הראש כרגע במשחק מול איסלנד והלוואי שנתחיל את דרכנו בליגת האומות אחרי טורניר יורו מוצלח״.

אלי דסה, קפטן הנבחרת: "זכינו לקבל את הנבחרות הטובות בעולם, חווית כדורגל לכל המדינה ואני מקווה שעד אז נוכל לארח בבית שלנו עם אצטדיונים מלאים וכדורגל משובח. התגעגענו לקהל המדהים שלנו שחסר לנו מאוד".

שון גולדברג: "הגרלה מטורפת, הנבחרות הכי איכותיות שאפשר לקבל, עם שחקנים מהטופ העולמי. זאת הגרלה מרגשת מאוד, נעשה את המקסימום ונהנה מהקמפיין הזה. אם רוצים להתקדם בכדורגל הישראלי, זה יקרה רק במפגשים מול יריבות איכותיות. ידענו לא פעם להתעלות במפגשים עם נבחרות טובות מאתנו ואני מאמין בנו. זה בהחלט דומה לאתגר העצום שמחכה לנו במרץ הקרוב נגד איסלנד״.

ענאן חלאיילי: "הגרלה מאתגרת מאוד מול יריבות מהטופ העולמי, נתכונן אליהן בצורה הטובה ביותר ונבוא לכל משחק מוכנים מנטלית ופיזית כדי להצליח. אמבפה זה מודל לחיקוי עבורי ואני עוקב אחריו ולומד ממנו המון, לפגוש אותו זה חלום אבל במגרש אין הנחות".

ענאן חלאילי ונטע לביא במדי נבחרת ישראל מול שוויץ במוקדמות יורו 2024 (צילום: AP/Dance Erdos)
ענאן חלאילי ונטע לביא במדי נבחרת ישראל מול שוויץ במוקדמות יורו 2024 (צילום: AP/Dance Erdos)

שינו זוארץ, יו״ר ההתאחדות לכדורגל: ״יש מי שמבקשים לסלק אותנו, אבל אנחנו כאן, על הבמה הכי גדולה, בדרג הבכיר ביותר בליגת האומות, שזימן לנו מפגשים עם ענקיות. כרגע אנחנו מייחלים לשני דברים – העפלה ליורו וסיום מצב הלחימה שיאפשר למדינה הנפלאה שלנו ולקהל הנהדר לארח שוב משחקים וליהנות יחד אתנו ממפגשים בינ״ל חלומיים. קשה לי להביע במלים עד כמה התגעגעתי למשחקי נבחרות בארץ מול אצטדיון מלא באוהבי ישראל. אני משוכנע שהצוות המקצועי והשחקנים ייצגו אותנו על הצד הטוב ביותר גם בדרג הכי מאתגר שיש״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!