דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
28.4°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 29.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 25.1°צפת
  • 28.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

אלפים הפגינו למען המשך המלחמה בעזה: "חייבים לנצח ולקיים את צוואת הנופלים"

"עצרת הניצחון" נערכה מול קריית הממשלה בירושלים תחת הכותרת "עכשיו מכריעים – לא מתקפלים" | אורי, מפגינה ממצפה רמון: "אני מריחה את הסיום, ואני פה כדי להראות שיש קבוצה גדולה של אנשים שבעד המלחמה"

מפגינים בירושלים למען המשך המלחמה בעזה (צילום: יהל פרג')
מפגינים בירושלים למען המשך המלחמה בעזה (צילום: יהל פרג')
יהל פרג'

אלפי בני אדם השתתפו הערב (חמישי) בהפגנת הימין בירושלים, בדרישה מראש הממשלה בנימין נתניהו לא להפסיק את הלחימה בעזה עד לניצחון מוחלט. בעצרת נראו שלטים עם הכיתוב "רק לחץ על חמאס יחזיר את החטופים" וכרזות "רק טרנספר יביא שלום", ובמקום חולקו פליירים ונמכרו חולצות כתומות עם הכיתוב "חוזרים לחבל עזה". אלפים הגיעו לעצרת עטופים בדגלי ישראל.

פלייר שחולק בהפגנה למען חזרה לגוש קטיף (צילום: יהל פרג')
פלייר שחולק בהפגנה למען חזרה לגוש קטיף (צילום: יהל פרג')

הדר הגיעה עם בעלה ושלושת ילדיהם ממצפה רמון. "בעלי היה במילואים ארבעה חודשים, עברנו תקופה לא קלה, ואני רוצה שתהיה לזה הצדקה. ילדתי בתחילת המלחמה, עברתי תקופה לא פשוטה ולא היה לי ספק שאשלח אותו. הגעתי כדי להגיד לממשלה שרוצים לנצח.

"אין ניצחון בלי התיישבות, אבל אני מציאותית – ריאלית אין לי תוכנית, שהמנהיגים ישברו את הראש לבד, שלא להיכנע ללחצים. אני מריחה את הסיום, ואני פה כדי להראות שיש קבוצה גדולה של אנשים שבעד המלחמה".

אורי (60) הגיעה מקריית אתא עם שלט שהכינה בבית, מצדו האחד כתבה ׳ירדן היא בלסטין׳ ובצד השני ׳עזה היא מוצב קדמי של מדינות ערב נגדנו׳. "הגעתי כדי לתמוך בממשלה, כדי שזה לא יהיה עוד סבב. הם יכלו לשגשג כל כך אם היו באים איתנו בטוב, אני מצפה שעזה תוחרב ל-40 שנה, שיידעו שמי שנסה להתעסק איתנו זו תהיה הצורה שלו". היא מספרת שהייתה 30 שנה בשמאל, ו"ראתה שזה לא עובד". היא משוכנעת שהתקשורת מהנדסת את התודעה ומעוניינת לראות בפוליטיקה את שי קלך, טייס לשעבר שהימין אימץ כי תמך במהפכה המשפטית, ואת המשפיען גדי טאוב.

אורי מקריית אתא. "הפלסטינים יכלו לשגשג כל כך אם היו באים איתנו בטוב" (צילום: יהל פרג')
אורי מקריית אתא. "הפלסטינים יכלו לשגשג כל כך אם היו באים איתנו בטוב" (צילום: יהל פרג')

איציק ונועה בונצל, הוריו של סמ"ר עמית בונצל שנפל בקרבות ברצועה, אמרו בפתיחת העצרת: "ראש הממשלה וקבינט המלחמה חייבים לשמוע את הקריאה והדרישה שלנו לניצחון מוחלט. עמית נפל ב-6 בדצמבר. כמה ימים לפני הוא כתב ביומן שלו, שנמסר לנו עם חפציו, כי הוא גאה להיות חייל בצה"ל, וש'התחושה היא שאנחנו במהלך היסטורי, וחייבים לסיימו בניצחון מוחץ'. אנחנו מחויבים לקיים את צוואתו של עמית ושל יתר הנופלים".

הזוג בונצל פנה אל משפחות החטופים: "קשה לנו לדמיין את עוצמת הכאב, החרדה והייסורים שעוברים עליכם. אנו מבקשים מכם בשעה הטעונה והקשה הזו שבה מתנהל משא ומתן לשחרור החטופים, לא לראות בנו אויבים אלא אחים, אחים שמנהלים מחלוקת לשם שמיים, רק על השאלה מה הדרך הנכונה לשחרור אחינו. קבלו אותנו, החוששים מאובדן כושר ההרתעה הישראלית, משחרור סינווארים נוספים. אל תראו בנו אויבים כאשר אנו דורשים להמשיך את המלחמה ולהכריע את החמאס. אחים אנחנו".

הרב בני קלמנזון, שבנו אלחנן קלמנזון שנפל בקרבות ב-7 באוקטובר בעת שחילץ תושבים מקיבוץ בארי: "ב-7 באוקטובר גילינו שבעולם הנאור רצח יהודים יכול להיות לגיטימי, איך מלמדים באוניברסיטאות הבולטות בעולם שרצח יהודים תלוי בהקשר. למדנו שיש שואה לגיטימית, שיש פוגרומים לגיטימיים. בארץ הרוצחים שממערב לנו, בקהילה הנאצית של עזה – אני אומר את זה כחוקר שואה – יודעים שרצח תינוקות, אונס נשים והתעללות בזקנים הם לגיטימיים בעולם. הם יודעים שגם בקהילות שלהם אם אתה רוצח ומתעלל בגופות אתה זוכה לכבוד ולתהילה. אם מדינת ישראל לא תביס את הרוע הזה, רצח ילדים ואונס נשים יהיה העיסוק הכי משתלם בשוק התעסוקה העזתי.

"החטופים יקרים ללב כולנו, כולנו מתפללים בכל יום לחילוצם, והדרך היחידה הריאלית לבצע זאת היא להמחיש לרוצחי עזה שאם חייהם יקרים להם, כדאי להם מאוד להחזיר את אחינו".

בין הנואמים בעצרת היו הילה ברוך לילאן, תושבת שדרות ונציגת פורום עוטף ישראל; אלוף במיל' עוזי דיין, לשעבר ראש המל"ל וסגן הרמטכ"ל; רב סרן במיל' גלעד אך, מיוזמי מאהל המילואמניקים; שירה מש בת ה-12, שאביה, לוחם השיריון רס"ר אוריה מש, נפל בקרבות בצפון הרצועה; גדעאן עבאס, אחיו של רס"ן ג'מאל עבאס, מפקד פלוגה בגדוד 101 בחטיבת הצנחנים, שנפל בקרבות בעזה; מירה הופמן, מטעם אמהות הלוחמים; חתן פרס ישראל, הרב אלי סדן, מייסד וראש מכינת בני דוד בעלי; אליהו לייבמן, ראש מועצת קריית ארבע, אביו של החטוף אליקים ליבמן; שרית זוסמן, אמו של רס"ל במיל בן זוסמן שנפל בקרבות ברצועה; רפאל סלאב, מארגון 1.7.0.1; פרידה מרציאנו, אמו של סמל איתי-אל מרציאנו שנפל ב-7 באוקטובר; ואל"מ (במיל) ארז אשל, ראש מכינת עין פרת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!