דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טבע ישראלי

שמירה על הטבע / כך עברייני סביבה מנסים לצוד בניגוד לחוק ציפורי שיר מוגנות

בעזרת רמקולים ורשתות לכידה אכזריות ומתוחכמות, ניסתה כנופיית ציידי חוחיות לתפוס את הציפורים המוגדרות כערכי טבע מוגנים. ציד חיות בר ובאופן מיוחד ציד חוחיות הן תופעות מדאיגות ונפוצות בהן נאבקות יחדיו המשטרה ורשות הטבע והגנים

חוחית חופשיה (צילום: Francis C. Franklin מתוך ויקימדיה קומונס).
חוחית חופשיה (צילום: Francis C. Franklin מתוך ויקימדיה קומונס).

במסגרת מאמצי הפיקוח והאכיפה על פעילויות ציד, איתרו לאחרונה פקחי רשות הטבע והגנים ולוחמי מג"ב זירת מלכודות ופעילות ציד לא חוקי של כנופיה שעסקה על פי החשד בציד חוחיות, ציפורי שיר קטנות ומוגנות, בסמוך ליישוב טובא זנגריה.

הכנופיה השתמשה במלכודות מתוחכמות שהורכבו מפיתיון חוחיות חיות הקשורות באכזריות למקלות יחד עם רשתות לכידה המופעלות מרחוק באמצעות חוטים. בזירה נמצאו בנוסף שאריות מזון וכן רמקולים ניידים, שהשמיעו ציוצי חוחיות על מנת לפתות את החוחיות להגיע לכיוון המלכודת ואז ללכוד אותן מרחוק באמצעות הרשתות שהוצבו בשטח.

רמקול בו השתמשו על מנת ללכוד את החוחיות (קרדיט: דוברות המשטרה).
רמקול בו השתמשו על מנת ללכוד את החוחיות (קרדיט: דוברות המשטרה).

במסגרת מבצע האכיפה בשטח נתפס על ידי כוחות מג"ב בשיתוף פקחי רשות הטבע והגנים חשוד אחד, שכבר קשר עצמו לזירה, כאשר על פי הממצאים בשטח וההערכות ראשוניות נראה כי בציד עסקו חשודים נוספים אשר ברחו מהזירה עם הגעת הפקחים ולוחמי מג"ב.

בעקבות תפיסת החשוד בזירה והממצאים בשטח, פתחה רשות הטבע והגנים בחקירה ועם השלמתה תפעל להגיש כתבי אישום כנגד מפירי החוק.

חוחיות במלכודת (קרדיט: דוברות המשטרה).
חוחיות במלכודת (קרדיט: דוברות המשטרה).

"לצערנו אנו נתקלים בתופעה נרחבת של ציד חוחיות לא חוקי, כאשר הציידים, מעבר לזה שעושים זאת בניגוד לחוק גם משתמשים במלכודות אכזריות ביותר ומגוון אמצעים מתקדמים יותר כגון הרמקולים הניידים המשמיעים ציוצים" הסביר נתן באינוסוביץ, פקח במחוז צפון של רשות הטבע והגנים. "אנו נמשיך לפעול במירב המשאבים העומדים לרשותנו על מנת לצמצם ולמגר תופעה זו ולהעמיד את האחראים על כך לדין. במקביל נפעל עד כמה שניתן כדי להחמיר את העונשים הקבועים בחוק, שכרגע כנראה אינם מרתיעים מספיק את מפירי החוק", הוסיף.

ציד החוחיות, ציפורי שיר קטנות המוגדרות כערכי טבע מוגנים,  אסור על פי החוק יחד עם גידול ומסחר בהן, אך הדבר אינו מרתיע כנראה עברייני סביבה רבים הפועלים לצוד בדרכים מתוחכמות את הציפור לצורכי גידול ומסחר בגין בצע כסף. זאת תוך התעללות אכזרית בציפורים הניצודות ואלו המשמשות כפיתיון. אחת הסיבות לתופעת הציד של החוחיות הוא הביקוש בקרב מגזרים מסוימים ל'בנדוק', הכלאה של זכר חוחית עם קנרית, שמטרתה ליצור מין ציפור בעל צבעי נוצות יפים וקול ערב.

ממשטרת ישראל נמסר כי במשטרה ובמשמר הגבול רואים בשיתוף הפעולה עם רשות הטבע והגנים מפתח להצלחה בהתמודדות עם עבריינים אשר פועלים לפגיעה במשאבי הטבע של ישראל ובמקרה הזה בבעלי החיים. האמצעים בהם משתמשים הציידים אשר פועלים בניגוד לחוק, גורמים לפגיעה ממשית בבעלי החיים, פגיעה שלעיתים אף בלתי הפיכה.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!