דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

המחאה לשחרור החטופים: מפגינים חסמו את איילון דרום והבעירו מדורה

אלפים בעצרת בכיכר החטופים בת"א: "הגיע רגע האמת - חיים או מוות" | נכדיו בני ה-10 של עמירם קופר, החטוף בעזה: "למה סבא שלנו צריך לשבת 127 ימים בשבי?" | המפגינים הניפו שלט עם הכיתוב "חיי הממשלה לא על חשבון חיי החטופים"

מפגינים חוסמים את נתיבי איילון, בקריאה לשחרור החטופים (צילום: 
לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים)
מפגינים חוסמים את נתיבי איילון, בקריאה לשחרור החטופים (צילום: לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אלפים השתתפו הערב (שבת) בעצרת בכיכר החטופים בתל אביב, תחת הסיסמה: ״רגע האמת – חיים או מוות!״. בני משפחות החטופים, בכירי צה״ל לשעבר, לצד משוחרר עסקת ג׳יבריל, קראו לקבינט המלחמה לא לפספס את רגע האמת ושחרר את יקיריהם שנמצאים 127 ימים בשבי החמאס. מפגינים הבעירו מדורה בנתיבי איילון וחסמו את איילון דרום לשעה: "חיי הממשלה לא על חשבון חיי החטופים".

בין הדוברים בעצרת: הילי קופר ואור נוחומוביץ בני ה 10, נכדיו של עמירם קופר. עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר. עידית אהל, אמו של אלון אהל ויעל אדר, אמו של תמיר אדר אשר גופתו מוחזקת בשבי.

הילי קופר ואור נוחומוביץ, בני 10, נכדיו של החטוף עמירם קופר נאמו בעצרת. "סבא שלנו הוא סבא מיוחד, כבר 127 ימים לא ראינו אותו", צעקו הנכדים יחד. "כבר 127 ימים שאתה לא שורק מנגינות ולא אוכל איתנו ארוחות שישי כמו שאנחנו רגילים. קשה לדמיין מה עובר עליך, האם קר לך, האם מטפלים בך".

"סבא, אתה יודע שכל שבת אנחנו באים לכיכר החטופים וצועקים לשחרורך, האם אתה יודע שאנחנו עושים הכול כדי שתחזור? אנחנו מבקשים מכם חברי הממשלה לדמיין שזה סבא שלכם, האם הייתם יכולים להשאיר אותו שם? למה סבא שלנו צריך לשבת 127 ימים בשבי חמאס בלי אוכל, בלי מים, ובקושי יש לו אוויר לנשום. אנחנו עצובים שסבא לא איתנו, למה אף אחד לא מציל אותו? למה אף אחד לא שומע אותו? אין לו הרבה זמן. נתניהו – אנחנו פונים אליך כי אתה ראש הממשלה שלנו. אנחנו מבקשים שתחזיר את סבא שלנו ואת כל החטופים הביתה עכשיו".

הילי קופר ואור נוחומוביץ בני ה 10, נכדיו של עמירם קופר החטוף בעזה, נואמים בעצרת לשחרור החטופים (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
הילי קופר ואור נוחומוביץ בני ה 10, נכדיו של עמירם קופר החטוף בעזה, נואמים בעצרת לשחרור החטופים (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

אלה בן עמי, בתו של אוהד בן עמי שנחטף על-ידי חמאס ב-7 באוקטובר, מתחה מוקדם יותר ביקורת על אי-שליחת נציג ישראלי למשא ומתן בקהיר על עסקת חטופים: "זו החובה של המדינה שלנו, זו אחריותה להחזיר את החטופים הביתה, הדבר הבסיסי הוא לשלוח נציג".

בן עמי הוסיפה כי "מתנהל קמפיין נגדנו, משפחות החטופים, שקורע לי את הלב ומצלק אותו אף יותר. אני קוראת לכל אזרחי ישראל, בואו לחבק אותנו ולהיות מאחורינו, אנחנו צריכים אתכם".

הזמר דני בסן "הקדיש" לראש הממשלה בנימין נתניהו את השיר "ככלות הקול והתמונה" בעצרת השבועית בכיכר החטופים בתל אביב. "אני רוצה להפנות לאיש אחד שיר, אותו איש עומד בראש ממשלתנו – ולשאול אותו שאלה – מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו?".

אייל קלדרון, בן דודו של עופר קלדרון שנמצא כבר 126 ימים בשבי חמאס: "אני קורא להפסיק עם הקמפיין המזעזע נגד משפחות החטופים. מדובר בספין תקשורתי. לא יכול להיות שיש שיחות בקהיר וממשלת ישראל לא שולחת נציגות. התחייבתם לעשות כל דבר אפשרי וכאן אתם חוטאים. אני קורא לכל אזרחי ישראל: בואו ותתמכו בנו ותהיו איתנו במלחמה על תקומת מדינת ישראל – להציל את יקירנו, להציל את המדינה".

הפגנות נגד הממשלה בת"א התקיימו בקיסריה, אבן יהודה, צומת נהלל, חורפיש, אלקוש, רחובות, צומת צמח, נס ציונה חיפה (מרכז חורב) צומת כרכור, אילת בית הנשיא בירושלים, בית שמש, באר שבע, כרמיאל, ראש פינה וכפר סבא. בת"א, המפגינים חסמו את הכביש ברחוב קפלן, בקטע שבין רחוב אבן גבירול לקניון עזריאלי, שתי מפגינות נעצרו על ידי המשטרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!