דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
28.4°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 29.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 25.1°צפת
  • 28.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / שני ניסיונות פיגוע בכמה דקות: בגוש עציון מחבל ניסה לדקור חיילים ונוטרל; בירושלים שוטר נפצע קל ליד שער האריות

ארה"ב, בריטניה, הולנד והאיחוד האירופי הביעו דאגה מאסון הומניטרי אם צה״ל יפעל ברפיח | שלושה לוחמי צה"ל נפצעו קשה בקרבות בדרום רצועת עזה | "וול סטריט ג'ורנל" פרסם מסרים בין קהיר לחמאס בנוגע לעסקה | גלנט: "העמקת הלחימה מקרבת לעסקה ריאלית"

  • זירת פיגוע הדקירה בירושלים (צילום: דוברות איחוד הצלה)
    זירת פיגוע הדקירה בירושלים (צילום: דוברות איחוד הצלה)
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן (צילומים: עמוס בן-גרשום/לע"מ, AP Photo/Evan Vucci)
    ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן (צילומים: עמוס בן-גרשום/לע"מ, AP Photo/Evan Vucci)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • קבינט ניהול המלחמה (צילום ארכיון: קובי גדעון, לע"מ)
    קבינט ניהול המלחמה (צילום ארכיון: קובי גדעון, לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-128 למלחמה: שלושה לוחמי צה"ל נפצעו קשה בקרבות בדרום רצועת עזה.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

נתניהו ללוחמי ימ״מ שהשתתפו בחילוץ בעזה: ״אחד המבצעים המוצלחים בתולדות ישראל״

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם לוחמי הימ"מ שהשתתפו במבצע חילוץ את שני החטופים הלילה: "זהו אחד ממבצעי החילוץ המוצלחים בתולדות מדינת ישראל – חיסלתם את החוטפים, את המחבלים, עשיתם את דרככם חזרה לארץ ללא פגע – מבצע מושלם, ביצוע מושלם״.

ניסיון פיגוע בגוש עציון: מחבל ניסה לדקור לוחמי צה"ל, אין נפגעים לכוחות

מחבל ניסה לדקור כוח צה"ל ליד הכפר הפלסטיני חוסאן באזור בית לחם, והלוחמים חיסלו אותו. אין נפגעים בקרב הכוחות.

לוחמי צה״ל תפסו כ-20 מחבלים שהתחבאו בבית החולים אל-אמל

צוות הקרב של חטיבת גבעתי, שייטת 13 וכוחות מיוחדים נוספים, פעלו מוקדם יותר השבוע, בהכוונה מודיעינית של שב״כ ואמ״ן בבית החולים אמל שבמערב חאן יונס. הכוחות תפסו כ-20 מחבלים, בהם מחבלים המשתייכים לארגון הטרור חמאס, שהתחבאו בבית החולים, והביאו אותם להמשך חקירת כוחות הביטחון בישראל.

הפעילות כללה תיאום מקדים עם בית החולים והכוחות סרקו את בית החולים בצורה מדויקת וסלקטיבית, ללא הפעלת אש וללא פגיעה בחולים או בצוות הרפואי. לאחר הפעילות, צה״ל באמצעות מנהלת התיאום והקישור לעזה של מתפ״ש איפשר הכנסה של עשרות בלוני חמצן שנתרמו מארגונים בינלאומיים למטופלי בית החולים.

לוחמי צה״ל תודרכו מראש על חשיבותה של מניעת הפגיעה בחולים, צוותים רפואיים, אזרחים וציוד רפואי, בהתאם לדין הבינלאומי.

פיגוע בירושלים: שוטר כבן 30 נפצע קל, הדוקר נוטרל

יחיאל שטרן, דני שמואלי ויוסף גבאי חובשי איחוד הצלה: "לאחר הסיוע הראשוני בזירה, הפצוע, כבן 30, הועלה למיני אמבולנס (מינילנס) של איחוד הצלה שהסיע אותו בסמטאות העיר העתיקה לעבר ניידת טיפול נמרץ של איחוד הצלה, שהמתינה מחוץ לשער שכם, ופינתה אותו לחדר טראומה של בית החולים הדסה הר הצופים. בשלב זה מצבו מוגדר קל".

מצרים: מגנים את כוונת ישראל להרחיב את הפעולה הצבאית לרפיח

משרד החוץ המצרי גינה בחריפות את הכוונה של ישראל לפתוח במבצע צבאי ברפיח, והתריע מפני ההשלכות הקשות של פעולה כזו, "בעיקר לנוכח הסיכונים בהחמרת האסון ההומניטרי ברצועת עזה. זהו האזור האחרון הבטוח ברצועה".

ביידן הזהיר את נתניהו מפני אסון הומניטרי אם צה״ל ייכנס לרפיח לפני פינוי האוכלוסייה

השיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הסתיימה לאחר 45 דקות. קבינט המלחמה מתכנס כעת לדון במגעים לעסקת חטופים, לקראת הגעתו של ראש ה-CIA וויליאם ברנס לקהיר ביום שלישי. מוקדם יותר, גורם רשמי בממשל ביידן דיווח שהשיחה עם נתניהו תתמקד בנושא החטופים.
ביידן הזהיר מפני אסון הומניטרי אם צה״ל ייכנס לרפיח לפני פינוי האוכלוסייה. נתניהו הגיב כי ישראל פועלת לפנות את התושבים משם, וכי צה"ל יפעל לפי הדין הבינלאומי.

ביידן הדגיש את הצורך לנצל את ההתקדמות שהושגה במשא ומתן כדי להבטיח את שחרור כל בני הערובה בהקדם האפשרי.

קבינט המלחמה מתכנס לדון בעסקת חטופים

ביידן ונתניהו משוחחים; קבינט המלחמה יתכנס ב-19:00

שלושה לוחמי צה"ל נפצעו קשה בקרבות בדרום רצועת עזה

קצין בגדוד ההנדסה 603, עוצבת 'סער מגולן' (7), נפצע קשה אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

קצין ולוחם מסיירת צנחנים נפצעו קשה שלשום בקרב בדרום רצועת עזה.

תשתיות טרור, עמדה צבאית, עמדת שיגור ומבנה צבאי: צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בלבנון

מטוסי קרב תקפו מטרות טרור של חיזבאללה בלבנון, בהן תשתיות טרור ועמדת שיגור של הארגון במרחב הכפר מרווחין.

צה"ל תקף עמדה צבאית, מבנה צבאי ותשתית טרור נוספת ששימשו את ארגון הטרור במרחב הכפרים רמיה, יארון ושיחין בדרום לבנון.

מוקדם יותר היום, כוחות צה"ל ירו לעבר חשוד שזיהו במרחב הכפר כילא.

 

רקטות שוגרו למרחב רכס רמים בין מנרה ליפתח, אין נפגעים

וול סטריט ג'ורנל: מצרים הזהירה את חמאס - תגיעו להסכם תוך שבועיים או שישראל תיכנס לרפיח

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי מצרים העבירה מסרים לארגון הטרור ולפיהם עליהם להגיע להסכם תוך שבועיים או שישראל תחל בפעילות הקרקעית בעיר שהפכה למקלט ליותר ממיליון עקורים.

לפי הדיווח, התוכנית של ישראל לפעול ברפיח מאיימת גם על היחסים עם בין ירושלים לקהיר, שם גורמים רשמיים מודאגים מ"שיטפון של פלסטינים" נמלטים שייכנסו לסיני.

ב"ג'ורנל" ציינו כי גורמים מצריים לחצו שוב ושוב לאחרונה על עמיתיהם הישראלים להגביל את היקף המבצע המתוכנן ברפיח, והזהירו כי באפשרותה של קהיר להשעות את הסכם השלום עם ישראל.

שליחת האו"ם לשטחים הפלסטיניים: "קורבנות 7/10 לא נרצחו בשל יהדותם, אלא בגלל הדיכוי הישראלי"

השליחה המיוחדת לשטחים הפלסטיניים מטעם מועצת האו"ם לזכויות האדם, פרנצ'סקה אלבנזה, התייחסה לאמירה של נשיא צרפת עמנואל מקרון ולפיה הטבח ב-7 באוקטובר היה הגדול ביותר נגד יהודים במאה הנוכחית, וטענה כי "הקורבנות בטבח לא נרצחו בגלל יהדותם, אלא בתגובה לדיכוי הישראלי". בציוץ ברשת החברתית X כתבה אתמול: "צרפת והקהילה הבינלאומית לא עשו דבר כדי למנוע זאת (את ה'דיכוי')".

בציוץ הבהרה שפרסמה הלילה כתבה: "צר לי שחלק קראו את הציוץ שלי ככזה ש'מצדיק' את פשעי חמאס, אותם גיניתי בחריפות כמה פעמים. אני דוחה כל גזענות, כולל אנטישמיות. עם זאת, הסבר הפשעים האלה כ'אנטישמיות' מטשטש את הסיבה האמיתית שבגינה הם קרו".

קמפיין לשחרור החטופים ישודר בפרומואים ל"סופרבול" ויגיע לעשרות מיליוני צופים

מערך ההסברה הלאומי, באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית, העלה במהלך סוף השבוע בארה"ב קמפיין משולב, של פרסומת בטלוויזיות החכמות, שילוט חוצות בערים גדולות ותשדיר רדיו להעלאת המודעות לשחרור החטופים, לקראת משחק הסופרבול שייערך הלילה בלאס וגאס.

כחלק מהקמפיין, יפורסם בטלוויזיות החכמות של חברת הסטרימינג שמשדרת את הסופרבול, סרטון של משרד התפוצות ומערך ההסברה הלאומי הקורא לשחרור החטופים שנמצאים בשבי חמאס.

בנוסף, יעלה סרטון של מערך ההסברה הלאומי, המיועד לאתרי אקטואליה ותוכן, וגם שלטי חוצות בוושינגטון ובניו יורק בעלי מסר זהה, לצד תשדיר ברדיו דיגיטלי בתחומי הספורט והאקטואליה.

כלל תכני הקמפיין, על פי ההערכות, יגיעו בסופו של דבר לעשרות מיליוני חשיפות ברחבי ארצות הברית. מערך ההסברה עדכן כי כבר בימיו הראשונים הגיע הקמפיין לכ-10 מיליון חשיפות.

צה"ל "מעמיק" את הפגיעה בחמאס: כ-100 מחבלים חוסלו בחאן יונס בשבועות האחרונים

בשבועות האחרונים צוות הקרב של חטיבת גבעתי העמיק את הפגיעה בגדוד מערב חאן יונס וחיזק את האחיזה המבצעית במרחב. כך נמסר נמסר מדובר צה"ל, שתיאר כי הכוחות תוקפים מהאוויר ומהיבשה במרחבים צפופים ומלאי אויבים, וחיסלו תוך כחודש כ-100 מחבלים בהיתקלויות, ירי פגזי טנקים, מארבי צלפים ותקיפות אוויריות.

בין היתר, במהלך הלחימה, מכלול האש החטיבתי זיהה שלושה מחבלים שיצאו מבית פעיל והעמיסו מטען חשוד על אופנוע, והכווינו כלי טיס שחיסל אותם. לאחר מכן אירעו פיצוצי משנה, המעידים על כי החשודים נשאו אמצעי לחימה. בנוסף, חוליית מחבלים ביצעה ירי טיל נ"ט לעבר כלי הנדסי של כוח גבעתי, אך ארבעת המחבלים שביצעו את הירי אותרו וחוסלו אותם באמצעות ירי צלפים.

שגריר רוסיה בישראל: "תרמנו לשחרור חטופים, ואנו ממשיכים במאמצים"

שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, אמר בריאיון לערוץ הרוסי RT כי מוסקבה תרמה "באופן פעיל" לשחרור חטופים המוחזקים ברצועת עזה בעסקה הקודמת. לדבריו, "אנו ממשיכים במאמצים ולא מפסיקים לפעול לאיתור האזרחים הרוסים שנותרו שם – כדי ליצור את התנאים לשחרורם".

חמאס: ״כל מתקפה ישראלית על רפיח פירושה פיצוץ המו״מ על עסקה לשחרור חטופים״

בחמאס הגיבו על האמירות האחרונות שהגיעו מצד ישראל בנוגע להמשך המלחמה, ואיימו כי "כל מתקפה ישראלית על העיר רפיח פירושה טרפוד המשא ומתן על כל עסקה לשחרור חטופים".

גלנט: ״העמקת הפעולה מקרבת אותנו לעסקה ריאלית להשבת חטופים״

שר הביטחון יואב גלנט אמר הבוקר לקראת תצוגת האמש"ט (איסוף מסמכים ושלל טכני) בפני שרי הממשלה בבסיס ג'וליס כי "חדרנו לליבה הרגישה ביותר של החמאס – המודיעין שלהם משמש כעת נגדם". לדבריו, "העמקת הפעולה מקרבת אותנו לעסקה ריאלית להשבת חטופים נוספים". גלנט ציין לפני ישיבת הממשלה שתיערך במקום כי "ניתן לראות פה חלק קטן מהדברים – טילים, מטענים, מוקשים, הרבה מאוד מפות, אמצעי קשר, מסמכים, מחשבים, כוננים, כל הדברים הללו מביאים לכך שהמודיעין שצה"ל מסתמך עליו עכשיו, הוא לא רק המודיעין".

משרד הבריאות בעזה: יותר מ-28 אלף פלסטינים נהרגו מתחילת המלחמה

משרד הבריאות בעזה, שנשלט על ידי חמאס עדכן את מניין ההרוגים במלחמה. לפי הנתונים המתעדכנים, 28,167 בני אדם נהרגו מאז 7 באוקטובר ברצועה "כתוצאה מהתוקפנות הישראלית". בנוסף, 67,784 בני אדם נוספים נפצעו.

בתום 12 שעות: לוחמי צה״ל השלימו מבצע לסיכול טרור צפונית לחברון, 8 מבוקשים נעצרו

לאחר יותר מ-12 שעות, לוחמי צה"ל במילואים מגדוד 910 השלימו בהכוונת שב״כ מבצע לסיכול טרור בכפר בית אומר שבחטיבת עציון. במסגרת המבצע לוחמי המילואים סרקו מבנים ותחקרו עשרות חשודים. הכוחות עצרו שמונה מבוקשים ואיתרו מעבדה לייצור מטעני נפץ. הלוחמים החרימו עשרות רכבים בלתי חוקיים לצד ציוד צבאי, חומרי הסתה, בקבוקי תבערה מוכנים לשימוש ואמצעי לחימה נוספים. בעיר בית לחם עצרו הלוחמים שני מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה.

מתחילת המלחמה נעצרו 3,060 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל ל-1,350 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

תיעוד: חוליית מחבלים יורה טילי נ״ט ומחוסלת מהאוויר ומהקרקע, מחסן אמל״ח הושמד במרכז הרצועה

כרם שלום: 18 מפגינים שחסמו את מעבר הסיוע לרצועה עוכבו על ידי המשטרה

18 מפגינים שסירבו לפנות את המעבר בכרם שלום עוכבו לתחנת המשטרה. המשטרה הבהירה כי הפינוי, שבוצע על ידי כוחות הביטחון, התקיים ללא כל שימוש בכוח "למעט נשיאת המוחים בצורה מסודרת".

נתניהו מגיב לאזהרות: ״נפעל ברפיח ונספק במקביל מעבר פתוח לאוכלוסיה האזרחית״

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בריאיון לרשת ABC האמריקנית כי צה"ל ייכנס לרפיח ויכניע את כוחות חמאס בעיר, ושב על אמירתו כי "הניצחון בהישג יד". ברקע אזהרתם של ארגוני הסיוע ומדינות רבות מפני פעולה צבאית ברפיח, בה שוהים כ-1.4 מיליון פליטים פלסטינים, נתניהו הדגיש כי הוא מסכים עם העמדה האמריקאית, והוסיף: ״נפעל שם ובמקביל נספק מעבר פתוח לאוכלוסיה האזרחית, על מנת שתתפנה". עוד מתח נתניהו ביקורת על הקריאות לא להיכנס לרפיח, ואמר: "אלו שאומרים שאסור לנו לפעול שם בשום צורה אומרים לנו למעשה להשאיר שם את חמאס ולהפסיד במלחמה".

במחאה על העברת הסיוע לרצועה: כ-40 מפגינים חסמו את מעבר כרם שלום, המשטרה פעלה לפנותם

כ-40 מפגינים חוסמים את מעבר כרם שלום, במטרה למנוע כניסת משאיות סיוע לרצועת עזה. המשטרה הגיעה לאזור והחלה בניסיון פינוי את המוחים, שנכון לשעה זו מסרבים לעשות כן ואף ניסו להקים מאהל במקום.

האיחוד האירופי: מתקפה ישראלית ברפיח תוביל לאסון, יש לחדש את המשא ומתן לשחרור חטופים

שר החוץ של האיחוד האירופי, ז'וזפ בורל, התייחס הלילה (ראשון) בחשבון ה-x שלו לאפשרות שצה"ל ירחיב את התמרון הקרקעי לרפיח, וכתב: "אני מהדהד את האזהרה של כמה מדינות החברות באיחוד האירופי – לפיה מתקפה ישראלית ברפיח תוביל לאסון הומניטרי בל יתואר ולמתיחות חמורה עם מצרים". לדבריו, "חידוש המשא ומתן לשחרור החטופים ועצירת פעולות האיבה היא הדרך היחידה למנוע שפיכות דמים".

שר החוץ של בריטניה: מודאג מפעולה צבאית ברפיח, להעדיף את הפסקת הלחימה

שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון התייחס להוראה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לצה"ל ולמערכת הביטחון להיערך לפעילות ברפיח בדרום רצועת עזה. קמרון ציין כי הוא "מודאג מאוד בנוגע לאפשרות של תקיפה צבאית ברפיח – שבה מסתתרת יותר ממחצית מאוכלוסיית הרצועה". קמרון הוסיף בחשבון ה-X שלו כי "העדיפות חייבת להיות הפסקה מיידית בלחימה כדי להכניס סיוע ולהוציא משם את החטופים, ואז להתקדם לעבר הפסקת אש קבועה".

כיפת ברזל יירטה מטרה חשודה בדרום הגליל, פיצוצים נשמעו גם בטבריה

כיפת ברזל יירטה מטרה אווירית חשודה, אחרי האזעקה החריגה שהופעלה בקדרים שבדרום הגליל העליון. במקביל, תושבים דיווחו כי פיצוץ נשמע באזור טבריה.

המשטרה עצרה 11 מפגינים על הפרות סדר בקפלן ואיילון

מתאם פעולות הממשלה בשטחים נגד מנכ"ל אונר"א: "איך לא ידעת על המנהרה?"

בחשבון ה-X של מתאם פעולות הממשלה בשטחים תקפו בחריפות את מנכ"ל אונר"א: "איך לא ידעת? חפירת מנהרה אורכת יותר מ- 4 חודשים. הזמנו פקידים בכירים מהאו"ם לראות. בפגישות קודמות איתך ועם אחרים באו"ם הצהרנו על השימוש שעושה חמאס במטה אונר"א בעזה. בחרת להתעלם כדי שתוכל מאוחר יותר לנסות ולהכחישן".

שר החוץ כ"ץ על חשיפת מנהרת הטרור של חמאס מתחת למטה אונר"א בעזה: "מזכ"ל אונר"א חייב להתפטר"

צה"ל: הכנסנו יותר מ-20 בלוני חמצן וציוד רפואי לבית חולים בחאן יונס

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, עדכן כי כוחות צה"ל הכניסו יותר מ-20 בלוני חמצן וציוד רפואי נוסף לבית החולים "אל-אמל" בחאן יונס, שהתקבלו על ידי ארגוני סיוע בינלאומיים. "הכנסת הציוד תואמה על ידי קציני מפקדת התיאום והקישור לעזה עם בית החולים", אמר. לדבריו, לנוכח השימוש של מחבלים בבתי חולים כמקומות מסתור, והלחימה האינטנסיבית במרחב בית החולים, בוצע תיאום מורכב, בין היתר מול ארגון סיוע בינלאומי וגורמים מקומיים.

איחוד האמירויות: "מזהירים ממבצע צבאי ברפיח, שמלאה בעקורים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) בריאיון לרשת ABC האמריקנית: "הניצחון במרחק נגיעה". לדבריו, "אנחנו נגיע לגדודי חמאס האחרונים שנמצאים ברפיח, ונעשה את זה – ובזה אני מסכים עם האמריקנים – תוך שנבטיח מעבר בטוח לאוכלוסייה האזרחית". הוא נשאל לאן יתפנו יותר ממיליון עקורים אם צה"ל אכן ייכנס לרפיח והשיב: "יש הרבה מקום ש'ניקינו' מצפון לרפיח".

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!