דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09.05.24
22.8°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 25.1°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.1°באר שבע
  • 30.0°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 23.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

מבצע חילוץ החטופים מרפיח: הכוחות המיוחדים פרצו לדירה בלב העיר ונאבקו עם מחבלים חמושים

פרננדו מרמן ולואיס הר חולצו הלילה על ידי לוחמי שב״כ ו-ימ״מ ובגיבוי של חטיבה 7, שייטת 13 וחיל האוויר מדירה בקומה השנייה בבניין בעיר | המבצע תוכנן זמן רב וארך שעה | מחבלים רבים נהרגו תוך כדי פעולת החילוץ

מסוק עם החטופים ששוחררו ברפיח נוחת בישראל (צילום: דובר צה"ל)
מסוק עם החטופים ששוחררו ברפיח נוחת בישראל (צילום: דובר צה"ל)
אורן דגן

במבצע חילוץ מיוחד, חולצו הלילה (בין ראשון לשני) החטופים פרננדו סימון מרמן ולואיס הר, שנחטפו מקיבוץ ניר יצחק, כשהם בחיים. השניים הוחזקו על ידי חמאס ברפיח. הם הועברו לבית החולים שיבא, שם מסרו כי מצב מוגדר טוב בהערכה ראשונית, והם מוקפים בבני משפחותיהם. במבצע השתתפו כוחות שב״כ ו-ימ״מ, כוחות רגליים של צה"ל וכן חיל האוויר.

דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי, עדכן כי המבצע נוהל מחמ״ל המבצעים המיוחדים של השב״כ, ובוצע על ידי לוחמי הימ״מ והיחידה המבצעית של שב״כ. "על המבצע הזה צה״ל ושב״כ עובדים כבר תקופת זמן ממושכת, לא היו תנאים עד כה לבצע אותו והמתנו עד שיתממשו התנאים".

פרננדו הרמן ולואיס הר שחולצו משבי חמאס ברפיח (צילום: מטה משפחות החטופים)
פרננדו הרמן ולואיס הר שחולצו משבי חמאס ברפיח (צילום: מטה משפחות החטופים)

לדבריו, במבצע הייתה מורכבות מאוד גדולה בהגעה אל היעד בלב רפיח. הכוחות הגיעו ליעד בצורה חשאית סביב השעה 01:00 בלילה, וביצעו פעולה "מורכבת מאוד" על מתחם של בניין, שבקומה השנייה שלו הוחזקו החטופים. לדברי תא"ל הגרי, "זו הייתה עבודה חשאית עם חיפויים, מעטפת אווירית גדולה, מודיעין אינטימי".

"כשהכוחות הגיעו לשם – התבצעה פריצה לתוך המבנה. בבתים ליד היו חמושים שומרים, בתוך הבית היו שלושה מחבלים ששמרו על החטופים. הכוחות הסתערו לתוך המבנה בפריצה חמה בהפעלת מטען, כי הדלת הייתה נעולה. הם נכנסו לתוך המבנה, ושלפו את שני החטופים החוצה מהמבנה.

"התנהל במקום קרב יריות, הופעלה אש רחבה מאוד מהאוויר, נפתחה אש מהמבנים הסמוכים. חיל האוויר תקף שם בעוצמה – יש מחבלים רבים שחוסלו הלילה בפעולה הזו. בפעולה יש לוחם אחד שנפצע קל, מעבר לכך – אין נפגעים לכוחותינו.

"לאחר מכן הכוח ניתק מגע, כוחות של חטיבה 7 עם שייטת 13 ליווה החוצה את הכוחות על נמ״רים (נגמ״שי מרכבה). הפעולה כולה נמשכה ביעד עצמו כשעה מקצה לקצה. הם הגיעו למנחת סמוך, הבאנו לשם את החטופים ומשם המריאו לשיבא – שם הם פגשו את בני משפחותיהם.

לדברי תת אלוף הגרי: "זה היה לילה עם הרבה מאוד מתח אבל תוצאה מאוד מרגשת.
יש לנו עוד 134 חטופים ואנחנו זוכרים שנמשיך לעשות כל מה שיכולים כדי להשיב אותם הביתה".

בחפ״ק של המבצע ישבו ראש השב״כ, הרמטכ״ל, מפכ״ל המשטרה, מפקד הימ״מ, ראש אמ״ץ, ראש אמ״ן, מפקד חיל האוויר. גם שר הביטחון וראש הממשלה הגיעו לחפ״ק. מפקד פיקוד הדרום פיקד על התקיפות מהאוויר מהפיקוד בבאר שבע, יחד עם מפקד אוגדה 98.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!