דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
28.4°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 29.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 25.1°צפת
  • 28.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

מטה המאבק למען החטופים: "גורלם של 134 חטופים נמצא כעת בידי חברי הקבינט"

במטה המאבק בירכו על פעולת החילוץ של פרננדו סימון מרמן ולואיס הר משבי חמאס | חן אביגדורי, שאשתו ובתו שבו מהשבי, קורא לעסקה נוספת: "הלחץ הצבאי עזר לעסקה, אבל מה שהביא את החטופים הביתה זה נייר ועט ולא רובה וחרב"

חן אביגדורי בדיון בכנסת 12.2.2024 (צילום: דוברות הכנסת)
חן אביגדורי (משמאל) בדיון בוועדת הכנסת. "אם יש צורך נדבר שוב עם השטן" (צילום: דוברות הכנסת)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות שחרור החטופים פרננדו סימון מרמן ולואיס הר לפנות בוקר (שני), מסר מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים כי אמצעי התקשורת מתבקשים לאפשר למשפחות להתאחד עם יקיריהן בפרטיות ולא לפנות אליהן לעת עתה.

"אנו מחזקים ומברכים את חיילי צה"ל וכוחות הימ"מ ושב"כ שפעלו בעוז ובגבורה למען שחרורם של שני החטופים, ואת מקבלי ההחלטות על ההחלטה האמיצה. גורלם של 134 חטופים נמצא כעת בידי חברי הקבינט לקראת דיוני קהיר. זמנם של כל שאר החטופים אשר מוחזקים בשבי, אזל! הדריכות והחשש לגורלם מתגבר כעת עוד יותר והיד הקלה על ההדק של רוצחי חמאס מסכנת את חייהם", נמסר עוד מהמטה.

פרננדו סימון מרמן ולואיס הר נחטפו בבוקר 7 באוקטובר מקיבוץ ניר יצחק, בו הם מתגוררים. קלרה מרמן, אחותו של פרננדו ובת זוגו של לואיס נחטפה גם היא, לצד גבריאלה ליימברג, אחותם של פרננדו וקלרה, ובתה של גבריאלה, מייה ליימברג בת ה-17. שלושתן שוחררו בעסקאות הפעימות.

פרננדו הרמן ולואיס הר שחולצו משבי חמאס ברפיח (צילום: מטה משפחות החטופים)
פרננדו הרמן ולואיס הר שחולצו משבי חמאס ברפיח (צילום: מטה משפחות החטופים)

"מטה משפחות החטופים עומד בקשר רציף עם המשפחות, וימשיך לסייע להן בכל הנדרש ועל פי רצון המשפחות", נמסר.

חן אביגדורי: "הפכתי מטרה אישית לתגובות נוראיות בטוויטר"

ובתוך כך, נציגי משפחות החטופים נשאו דברים בדיון משותף של ועדת החינוך התרבות והספורט בכנסת, יחד עם הוועדה לענייני צעירים.

צביקה מור, אביו של איתן, שאיבטח את המסיבה בנובה ונחטף לעזה, אמר בדיון: "כל המשפחות שמחות בשובם של שני היקירים ששוחררו הלילה. אנחנו גאים בממשלה ובצבא שלנו על האומץ והניסיון שנעשה כל העת להשבת החטופים, בדרך ששומרת על הכבוד הלאומי שלנו ומבטיחה את בטחון חייהם של כלל אזרחי המדינה. לכניעה לארגוני הטרור, מעבר לנזק בהווה, יש נזק מאוד גדול בעתיד. לא רק שבישראל תמיד נהיה תחת סכנת חטיפה, אלא כך גם יהודים בכל העולם, כי האויבים ילמדו שכדאי לחטוף יהודים".

יזהר ליפשיץ, בנו של עודד שחטוף בעזה, אמר: "אם נמשיך כך, אני אקבל את אבא שלי בן ה-83 בשקית, במאה אחוז. לגמור עם חאן יונס זה לא הניצחון. הניצחון הוא להחזיר את החטופים חיים. אנחנו פונים לממשלה לקבל החלטה אמיצה, כי אם לא נעשה זאת היום או מחר, ההזדמנות תחלוף ונקבל את יקירינו בשקיות. אנחנו רוצים מו"מ מיידי".

חן אביגדורי, שרעייתו ובתו שוחררו משבי חמאס לאחר למעלה מ-50 יום: "בתי ואשתי נהנות מחופש של חודשיים אחרי ששוחררו משבי השטן. אם יש צורך נדבר שוב עם השטן. הלחץ הצבאי עזר לעסקה, אבל מה שהביא את החטופים הביתה זה נייר ועט ולא רובה וחרב. אין הפרדה בין משפחת חטופים אחת לאחרת, ולא בין משפחות חללים. לי יש במשפחה שלושה נרצחים, חטוף שנשאר בעזה ושישה משוחררים. אני מבקש – בלי ההפרדה, כי היא לא נכונה. מי שעושה אותה מנסה לסכסך בינינו".

אביגדורי ציין כי לאחרונה הפך "מטרה אישית לתגובות נוראיות בטוויטר, כשהעדינה בהן קוראת לי 'משתף פעולה של חמאס'. אני מבקש מאנשי החינוך בוועדה להוקיע את האנשים האלה מתוך המחנה. היה גם מי שכתב לי שטוב שחטפו קיבוצניקים, כי זה פחות מצביעי שמאל. מבחינתי, האנשים האלה צריכים להיות מוצאים מחוץ למחנה. הם לא אחים שלי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!