דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ח"כ גפני לשר סמוטריץ' בדיון בוועדת הכספים: "תן סיוע למפעל פרי גליל"

בדיון אמר גפני כי אם אין כוונה לחדש את המכסים על מוצרים חקלאיים מעובדים ועל שמנים לתעשייה, יש לסייע לפרי גליל | סמוטריץ' השיב: "אני מוכן ללמוד ספציפית את סולבר ופרי גליל"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני במליאת הכנסת. "מנשימים את זה מלאכותית" (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"מי שאוהב את ארץ ישראל צריך לדאוג לחקלאות בארץ ישראל ולא בטורקיה ובסין". כך אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', בדיון בוועדת הכספים על חוק התקציב לשנת 2024. ח"כ גפני קרא לסמוטריץ' לתת מענה למפעל פרי גליל, המפטר בימים אלה למעלה ממחצית מעובדיו.

בדיונים קודמים בנושא הבהירו ח"כ גפני ורבים מחברי הוועדה כי הם תומכים בחידוש המכסים על מוצרים חקלאיים מעובדים ועל שמנים לתעשייה, שהסרתם מאיימת על קיומם של מפעלים כמו פרי הגליל שבחצור הגלילית, והמפעל החיוני סולבר באשקלון, המחזיק בעתודות הלאומיות של חלבון למשק החי בישראל.

"אתה לא רוצה להעלות מכס על מוצרים וחקלאי הגליל ישבתו מעבודה מכיוון שכבר לא מזמינים אצלם סחורה לפרי הגליל", אמר ח"כ גפני. "האהבה לארץ ישראל בסופו של דבר גורמת לכך שחקלאי הגליל לא יגדלו את האפונה והתירס. מי שיגדל את זה הם הטורקים, שאין להם הוצאות כמו שיש לנו פה, ומי שישלם את המחיר זה 130 העובדים שיוצאים לפיטורים ועובדי סולבר באשקלון. אם אתה לא רוצה להעלות את המכס תן להם סיוע. אי אפשר לאחוז במקל משתי הקצוות – מי שאוהב את ארץ ישראל צריך לדאוג לחקלאות בארץ ישראל ולא בטורקיה או בסין".

סמוטריץ' השיב לדברים ואמר שמשרדו עוסק באתגרי החקלאות והתעשייה הישראלית. "איפה שיש לנו יתרון יחסי אנחנו צריכים לייצר, ואיפה שלא – אנחנו לא צריכים לייצר. על כל מפעל שייסגר ייפתחו אחרים, כי אנחנו משקיעים בעידוד הון ופיתוח גם בתקציב הזה, גם בתעשייה – בהקמה של מפעלים, סכומי עתק, ובדגש על הפריפריה".

על אף התמיכה שהביע משרד החקלאות בהעלאת המכסים על מוצרים אלה, לנוכח הסכנה להמשך ייצורם בישראל והשלכותיה על החקלאות המקומית, טען שר האוצר כי החזרת המכסים "תשרת דווקא את המפעלים הגדולים והמונופוליסטיים, שמעלים מחירים ואחראים ליוקר המחיה".

"אני מוכן ללמוד ספציפית את סולבר ופרי גליל", אמר סמוטריץ'. "אבל כל מפעל שנסגר זה כואב, וכל עובד שיוצא לאבטלה זה כואב. לא למדתי את זה לעומק, אבל לדעתי מנשימים את זה מלאכותית, וזה לא יכול להימשך לנצח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!