דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

מנכ"ל חברת החשמל: "מתחננים לנתונים כדי לתת לאנשים הנחות שמגיעות להם"

על פי דו"ח של מבקר המדינה, כ-158 אלף מהזכאים להנחות בחשמל לא מקבלים אותן בפועל | מנכ"ל חברת החשמל טוען שמשרד המשפטים מתעכב כמעט שנתיים בהעברת המידע הדרוש: "בירוקרטיה מטורפת על כל צעד ושעל"

מאיר שפיגלר (צילום: אוליבר פיטוסי / פלאש 90)
מאיר שפיגלר (צילום: אוליבר פיטוסי / פלאש 90)
הדס יום טוב

"אנחנו מתחננים לנתונים כדי לתת לאנשים הנחות בחשמל שמגיעות להם", אמר מנכ"ל חברת החשמל ויו"ר הביטוח הלאומי לשעבר מאיר שפיגלר. שפיגלר ביקר בחריפות את משרד המשפטים על העיכוב: "זה לא מאתמול ולא מלפני חודש, אלא כבר קרוב לשנתיים. בתקופה בה אני מנכ"ל החברה שלחתי שני מכתבים בנושא. אנחנו מאוד רוצים לתת כל מה שצריך לכל מי שמגיע, אבל יש פרמטרים, ואני לא יודע ליישם אותם בלי שיש לי את הנתונים הרלוונטיים".

ועדת הכלכלה התכנסה לדיון מזורז בנושא אי מימוש ההנחות בחשמל כבר בפעם השנייה, בעקבות דו"ח שפרסם מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור לפני כחודש. מהדו"ח עלה כי כ-158,000 מהזכאים להנחות בחשבון החשמל, שהם כ-36% מתוך כ-471,000 הזכאים לא מקבלים אותן בפועל, כולל ניצולי שואה וחיילים בודדים.

על פי הדו"ח, שיעור המיצוי נמוך במיוחד בקרב משפחות עם ארבעה ילדים, ומרבית הזכאים שלא מקבלים את ההנחה אינם רשומים כלקוחות חברת החשמל.

נציגת משרד המשפטים רוני קאופמן הסבירה שכדי לקבל נתונים לגבי הזכאים, חברת החשמל צריכה לזכות במעמד של "גוף ציבורי". "אנחנו בוחנים הכרה בחברת החשמל כגוף ציבורי לצורך מתן מידע לגבי אוכלוסיות ספציפיות. אין לנו מחלוקת עם זה, אבל כל גוף ציבורי, גם משרדי הממשלה, מחויבים לעמוד בתנאים ספציפיים ולהיות מקור סמכות בדין. הנושא נמצא בדיונים". בהמשך טענה קאופמן כי משרד המשפטים לא קיבל את הפנייה הרלוונטית מחברת החשמל.

"אני לא מבין למה לא נותנים לנו את הכלים והנתונים לבצע את החתכים הנדרשים כדי למצות את הזכאויות להנחות?", אמר שפיגלר, "אני לא מבין למה יש בירוקרטיה מטורפת כזו על כל צעד ושעל".

נציגת רשות החשמל טענה שהבעיה היא לא בנתונים, אלא בתת מיצוי בקרב הזכאים. "חברת החשמל מקבלת את כל הנתונים. הלוואי והיינו יכולים לדעת מי הזכאים שלא מקבלים". שפיגלר תקף גם את הרשות: "אנחנו הוצאנו מכתבים ופירטנו את הנתונים, אתם לא עשיתם עד כה שום דבר בנושא הזה".

"אני לא רואה סיבה לא לתת לחברת החשמל את האישור להיות גוף ציבורי ולקבל את הנתונים האלה. אם 'מקורות' יכולים, למה הם לא?", שאל יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן (הליכוד), את נציגי משרד המשפטים, ותקף גם הוא את רשות החשמל: "ניכר שאתם אדישים לסיטואציה".

"חברת החשמל צריכה לקבל אישור גוף ציבורי לצורך קבלת הנתונים וסיפוק צרכי האוכלוסייה", אמר ביטן, והורה למשרד המשפטים לטפל באישור העברת הנתונים. "חברת החשמל היא שלוחה של המדינה, ואני מצפה ממשרד המשפטים לתת את האישור בתוך 30 יום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!