דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
28.4°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 29.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 25.1°צפת
  • 28.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / דובר צה"ל: הגענו למרבית המתחמים התת-קרקעיים האסטרטגיים של חמאס

אם ובנה נפצעו קשה מפגיעת נ"ט בקריית שמונה | סא״ל (מיל׳) נתנאל יעקב אלקובי, בן 36 מחיפה, רס״ן (מיל׳) יאיר כהן, בן 30 מרמת גן, ורס״ל (מיל׳) זיו חן, בן 27 מכפר סבא, נפלו בקרבות בדרום הרצועה | מחבל ניסה לדרוס אזרחים בצומת גוש עציון ונעצר

  • המנהרה בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
    המנהרה בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
  • חדר במנהרה בחאן יונס שהוסבה ממקום שהות לבכירי חמאס למקום להחזקת חטופים (צילום: דובר צה"ל)
    חדר במנהרה בחאן יונס שהוסבה ממקום שהות לבכירי חמאס למקום להחזקת חטופים (צילום: דובר צה"ל)
  • זירת הפגיעה בקריית שמונה של טיל נ"ט שנורה מלבנון (צילום: אייל מרגולין/פלאש90)
    זירת הפגיעה בקריית שמונה של טיל נ"ט שנורה מלבנון (צילום: אייל מרגולין/פלאש90)
  • זירת הפגיעה בקריית שמונה של טיל נ"ט שנורה מלבנון (צילום: אייל מרגולין/פלאש90)
    זירת הפגיעה בקריית שמונה של טיל נ"ט שנורה מלבנון (צילום: אייל מרגולין/פלאש90)
  • לוחמי צה"ל שנפלו בקרבות בדרום רצועת עזה. סא"ל (במיל') נתנאל יעקב אלקובי (מימין), רס״ן (במיל׳) יאיר כהן, ורס"ל (במיל') זיו חן (צילומים: דובר צה"ל)
    לוחמי צה"ל שנפלו בקרבות בדרום רצועת עזה. סא"ל (במיל') נתנאל יעקב אלקובי (מימין), רס״ן (במיל׳) יאיר כהן, ורס"ל (במיל') זיו חן (צילומים: דובר צה"ל)
  • לוחמי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    לוחמי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-130 למלחמה: ישראל מחזיקה בתיעוד של יחיא סינוואר במנהרות בח'אן יונס. כך פורסם הערב (שלישי). בסרטון נראה סינוואר מוקף בנשים וילדים כשהוא צועד עם כפכפים ונראה עייף.

נער בן 15 ואימו בת ה-47 נפצעו היום (שלישי) באורח בינוני, מירי נ"ט מלבנון לעבר קריית שמונה. הם מטופלים בבית החולים רמב"ם בחיפה. מבית החולים נמסר כי השניים במצב קשה, אך יציב.

שלושה לוחמי צה"ל נפלו בקרבות בדרום רצועת עזה, כך התיר לפרסום הבוקר דובר צה"ל. סא״ל (מיל׳) נתנאל יעקב אלקובי, בן 36 מחיפה, מפקד גדוד 630, חטיבה דרומית; רס״ן (מיל׳) יאיר כהן, בן 30 מרמת גן, ממלא מקום מפקד פלוגה בגדוד 630, חטיבה דרומית; ורס״ל (מיל׳) זיו חן, בן 27 מכפר סבא, לוחם מילואים בגדוד 630, חטיבה דרומית. שני לוחמים במילואים מגדוד 630, חטיבה דרומית, נפצעו קשה.

משלחת ישראלית בהובלת ראש המוסד דוד ברנע נחתה בקהיר לשיחות על עסקת חטופים. בשיחות משתתפים ראש ה-CIA וויליאם ברנס ונציגי מצרים וקטאר.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

צה"ל תקף שתי עמדות צבאיות של חיזבאללה בשטח לבנון

דיווח בלבנון: תקיפות נרחבות של מטוסי קרב ישראלים בדרום המדינה

דובר צה"ל: חיסלנו תשעה מחבלים בשטח לבנון

דובר צה"ל אישר: אציג הערב סרטון של סינוואר במנהרות

דיווח: הסתיימה פסגת קהיר, המשלחת הישראלית בדרכה לארץ

עוד מהרמטכ"ל: "לא ידענו בוודאות שנצליח לחלץ את החטופים. לא נפסיק לנסות להשיבם הביתה"

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר ברצועת עזה. בסיום הביקור אמר: "אנחנו נלחמים מזה כארבעה חודשים, ויש עוד דרך לפנינו. המלחמה משנה את פניה, ונמשיך אותה עד להשלמת המטרות.
"אנחנו נערכים לכך שהלחימה תימשך עוד זמן רב ומרעננים את הכוחות. אנחנו מתקדמים על פי התוכנית. חוזרים לכל מקום שיש בו טרור בצפון הרצועה ומגיעים למקומות שהאויב לא דמיין שנגיע אליהם בדרום. זו המשמעות של לפרק את חמאס".
הלוי התייחס לחילוץ החטופים: "כשיצאנו למבצע לא ידענו בוודאות שהוא יצליח. הפעם הצלחנו, אבל היו עוד מבצעים שלא צלחו או נכשלו. אנחנו לא נפסיק לנסות ולהשיב חטופים הביתה".

הרמטכ"ל: "יש דבר אחד ברור בימים מאתגרים אלה - כולם צריכים להתגייס להגנה על הבית"

הרמטכ״ל הרצי הלוי התייחס היום לחוק הגיוס וסוגיית גיוס החרדים: ״דבר אחד ברור מאוד – כולם צריכים להתגייס להגנה על הבית. זו תקופה אחרת, מה שהיה לפניה – נכון שייבחן שנית. צה״ל תמיד שאף להביא לשורותיו מכל חלקי החברה הישראלית. יש לנו הזדמנות היסטורית – נדע לייצר את התנאים הנכונים לכל אוכלוסייה״.

גלנט ללוחמי גולני: ״המציאות הוכיחה שאם נדרש אתם תוכלו להגיע לכל מקום - גם בלבנון״

שר הביטחון יואב גלנט, ביקר היום את לוחמי חטיבת גולני, במסגרת תרגיל שמקיימת אוגדה 36 בצפון הארץ. בסיומו אמר ללוחמים: "זאת לא מלחמה שפתחנו בה ביוזמתנו, זה לא משהו שחיפשנו אותו, זה נכפה עלינו – יצאנו מהבור העמוק שהיינו בו ביום הראשון, והדוגמא של חטיבת גולני היא הדוגמא הכי מובהקת לעניין״.

"בצפון אתם נכנסים לקרב הגנה, יש לכם פה תקופה אחת שהיא תקופת אימון, היא נשענת על הלוחמים הכי מנוסים שיש היום בצה"ל – האויב שונה ותנאי השטח שונים״.

"אם האוגדה על חטיבותיה מתייצבת בגבול הצפון היא יכולה להגיע לכל מקום שאנחנו נחליט בלבנון וגם מעבר לזה״.

חיזבאללה לקח אחריות על ירי לעבר ישראל בפעם השביעית היום

משרד הבריאות הפלסטיני בעזה: 133 הרוגים ברצועה ביממה האחרונה

בידי ישראל תיעוד של יחיא סנוואר במנהרות בח'אן יונס

בידי ישראל סרטון באורך דקה שבו נראה יחיא סינוואר כשהוא מוקף בנשים וילדים, ככל הנראה בני משפחתו, במנהרה בח'אן יונס. מניתוח הסרטון עולה כי מצבו טוב.

התיעוד אותר לאחרונה בחומרי המודיעין שנתפסו במנהרות בחאן יונס. מדובר בתיעוד לא עדכני, שככל הנראה לא צולם בשבועות האחרונים.

על פי דיווח בגלי צה"ל, לאחרונה נמצאו מסמכים שכתב ככל הנראה יחיא סינוואר במקומות המסתור שלו במנהרות. בין השאר מדובר במסמכים שכתב בכתב ידו, אך לא ניתן לפרסם מה כתוב בהם.

כלי טיס מאויש מרחוק מסוג "רוכב שמיים" נפל הלילה בשטח לבנון. אין חשש לדלף מידע

דובר צה״ל מסר כי  כלי טיס מאויש מרחוק מסוג "רוכב שמיים" נפל הלילה (ג') בשטח לבנון בעקבות תקלה טכנית. דובר צה"ל: "אין חשש לדלף מידע. האירוע מתוחקר".

צה"ל תקף מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנים צבאיים של חיזבאללה מהם פעלו מחבלים במרחב הכפרים חולא, קלעת דבה, יארון, מיס אל ג׳בל, יארין ושיחין שבדרום לבנון.

מטוסי קרב תקפו תשתית טרור נוספת במרחב רמיה וכוחות צה"ל ביצעו במהלך היום ירי ארטילרי לעבר מספר מוקדים בדרום לבנון.

נסראללה: לא יהיה פתרון בצפון עד שלא תהיה הפסקה של המלחמה בעזה

מזכ"ל חיזבאללה נסראללה נאם היום והשיב לדברי שר הביטחון גלנט: "אם אתה לא רוצה להפסיק את המלחמה איתנו, אהלן וסהלן. כשישראל תעצור את הלחימה בעזה, נשוב למשוואות שהיו ותגובותינו יהיו פרופורציונליות. אם היא תממש את האיומים – 100 אלף התושבים שפונו מהצפון, לא ישובו לבתיהם".

שר החוץ הרוסי: "המזרח התיכון כולו נדחף לאסון על ידי עמיתינו האמריקאים"

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב טען כי עמדתה של ישראל מקשה על השגת יציבות בעזה, וכי האמריקאים אשמים בכך, כך דווח בכלי התקשורת הסעודי אל חדת'. לברוב: "האמריקאים העדיפו להמר על הרחבת ההגמוניה שלהם באזור, והם פועלים להדיר את רוסיה ממאמצים בינלאומיים שונים שמטרתם ליצור תנאים לביסוס שלום ויציבות מתמשכים".

הלוויתו של רס"ן (מיל') יאיר כהן, שנפל בקרבות ברצועה, נערכת כעת בבית העלמין קריית שאול

משרד החוץ הצרפתי: "בעד סנקציות ברמה האירופית נגד מתנחלים אלימים, עובדים עם שותפינו האירופיים"

לפי מסמך של משרד החוץ הצרפתי, בו הוכרז על סנקציות נגד 28 מתנחלים אלימים: "קולוניזציה אינה חוקית על פי החוק הבינלאומי, וחייבת להיפסק. המשכה לא מתיישב עם יצירת מדינה פלסטינית בת קיימא, שהיא הפתרון היחיד שיאפשר לישראלים ופלסטינים לחיות זה לצד זה בשלום ובביטחון".


אחרי ארה"ב ובריטניה: צרפת תאסור כניסה למדינה של 28 "מתנחלים אלימים"

משרד החוץ של צרפת הודיעה שיטיל סנקציות על 28 מתנחלים בעקבות "מעשי תוקפנות ואלימות בגדה המערבית". זאת בהמשך להודעת בריטניה אתמול שתטיל סנקציות על ארבעה מתנחלים, ולהודעת ארצות הברית מהשבוע שעבר בדבר סנקציות על ארבעה מתנחלים (שונים, מלבד אחד שהוטלו עליו סנקציות על ידי שתי המדינות).

כוחות הביטחון עצרו את אחד מראשי חמאס בג'נין, עומר פאיד

שני לוחמי מג"ב נפצעו מרסיסים ופנו לקבלת טיפול רפואי.

הסנאט האמריקני אישר חבילת סיוע לישראל

הסנאט האמריקני אישר הצעה לשלוח חבילת סיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן בסך 95 מיליארד דולרים. בהמשך יצביע גם בית הנבחרים על ההצעה, אך יו"ר בית הנבחרים הבהיר כי יכול לקחת שבועות או חודשים עד שיצביעו על זה.

הפצועים מהמטח לעבר קריית שמונה - אם ובנה

דיווח ב-"וול סטריט ג'ורנל": ישראל הציעה להקים מתחמי אוהלים לפינוי תושבי רפיח

לקראת תמרון קרקעי של כוחות צה"ל ברפיח, ישראל הציעה להקים מתחמי אוהלים לתושבים שיפונו, כחלק מתוכנית שתמומן על-ידי ארצות הברית ומדינות ערביות. כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל". לפי הדיווח, ההצעה הוצגה למצרים בימים האחרונים והיא כוללת הקמת 15 מתחמים, שכל אחד מהם יכיל כ-25 אלף אוהלים, בדרום מערב הרצועה. לפי גורמים רשמיים, מצרים תהיה אחראית על הקמת מחנות האוהלים ובתי חולים במרחב.

18 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים

דובר צה"ל: לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר 18 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. במבצע בג'נין בחטיבת מנשה, כלי הנדסה חשפו צירים מחשש להימצאות מטענים שהוטמנו במטרה לפגוע בכוחותינו.

הכוחות עצרו שלושה מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה. בקלקיליה שבחטיבת אפרים, עצרו הלוחמים שבעה מבוקשים ואיתרו אמצעי לחימה. במהלך הפעילות מחבל ניסה לדרוס את הכוח, הלוחמים ירו לעבר המחבל וחיסלו אותו.

בסילוואד שבבנימין עצרו הלוחמים שני מבוקשים והחרימו אלפי שקלים שיועדו על פי החשד לפעילות טרור. בכפר חווארה שבשומרון ובעיר חברון שביהודה החרימו הכוחות אמצעי לחימה.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,100 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל ל-1,350 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

לאחר הירי מלבנון: חברת החשמל מטפלת בפגיעה בחשמל בקריית שמונה

בחברת החשמל התקבל בשעה זו דיווח על פגיעה ברשת החשמל בקרית שמונה. צוותי החברה יתקנו את הקו בתיאום עם הצבא.

בתגובה לירי לעבר קריית שמונה: צה"ל משיב בירי ארטילרי ללבנון

שני פצועים מפגיעת נ"ט בקריית שמונה

חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח 2 פצועים עם חבלות בגפיים, בהם נער כבן 15 במצב קשה ואישה בת 47 במצב בינוני.

חובש בכיר במד"א אלכס מוצקין סיפר: "במרכז הכביש סמוך לכיכר שכבו אישה בת 47 ונער בן 15 כשהם בהכרה מלאה. הם סבלו מפציעות קשות בגפיים, בבטן ובפנים. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים ואנחנו מפנים אותם לחבירה עם מסוק מד"א שיפנה אותם לבית החולים".

משטרת ישראל: "שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז צפון מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. אנו קוראים לתושבים להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומר נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל".

משרד הבריאות בעזה: מתחילת המלחמה נהרגו 28,473 פלסטינים

משרד הבריאות ברצועת עזה, המצוי תחת שלטון חמאס, הודיע כי 28,473 פלסטינים נהרגו מתחילת המלחמה ו-68,146 נוספים נפצעו.

צה"ל חיסל 7 פעילי חיזבאללה ביממה האחרונה

מחבל ניסה לדרוס אזרחים בצומת גוש עציון ונעצר, אין נפגעים

דובר צה"ל: לפני זמן קצר מחבל ניסה לדרוס אזרחים בצומת גוש עציון. כוח צה״ל פתח במרדף אחר המחבל וירה בו. המחבל נתפס והועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו. הכוחות סרקו ברכבו של המחבל ואיתרו בו סכין.

ירי למושב מרגליות בגבול לבנון, אין נפגעים

ירי בוצע לעבר מושב מרגליות שבגבול לבנון. זוהו פגיעות במרחב סמוך ללולים, אין נפגעים אך נזק קל נגרם במקום.

צבע אדום בנתיב העשרה

רויטרס: צרפת הגישה ללבנון הצעה לסיום הסכסוך עם ישראל

צרפת העבירה ללבנון הצעה לסיום הסכסוך עם ישראל ולהסדרת הגבול השנוי במחלוקת, לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס. עוד דווח שההצעה כוללת נסיגה של יחידת העילית של חיזבאללה 10 ק"מ מהגבול.

צבא ארה"ב: החות'ים ירו אתמול שני טילים מתימן לעבר ספינה במצר באב אל-מנדב

הותר לפרסום: שלושה לוחמי צה"ל נפלו בקרב בדרום רצועת עזה

דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שלושה לוחמים שנפלו בקרבות בדרום הרצועה:

  • סא״ל (מיל׳) נתנאל יעקב אלקובי, בן 36 מחיפה, מפקד גדוד 630, חטיבה דרומית.
  • רס״ן (מיל׳) יאיר כהן, בן 30 מרמת גן, ממלא מקום מפקד פלוגה בגדוד 630, חטיבה דרומית.
  • רס״ל (מיל׳) זיו חן, בן 27 מכפר סבא, לוחם מילואים בגדוד 630, חטיבה דרומית.

ביידן: עובדים על עסקת חטופים ועצירת הלחימה לפחות ל-6 שבועות

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי ארצו ממשיכה לפעול להסכם שיוביל לשחרור חטופים משבי חמאס, במסגרת הפסקת אש שתימשך לפחות שישה שבועות. לדבריו, פעולה צבאית ברפיח לא צריכה להתקדם ללא "תוכנית מהימנה" עבור האוכלוסייה האזרחית, שצריכה להיות מוגנת. כמו כן, ציין ביידן כי "יותר מדי פלסטינים שנהרגו ברצועת עזה היו חפים מפשע".

הערכה: החטופים שחולצו מרפיח לא קיבלו את התרופות מצרפת שיועדו עבורם

בתגובה לירי לצפון: צה״ל תקף 2 מטרות חיזבאללה בדרום לבנון

דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב תקפו תשתית טרור של חיזבאללה באזור טלוסה שבדרום לבנון, ומבנה צבאי בכפר בלידא שבדרום לבנון. עוד נמסר כי כוחות צה"ל תקפו בירי מרגמות עמדת תצפית של ארגון הטרור באזור אל-חיעם.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי ארה"ב ממשיכה לפעול להסכם שיוביל לשחרור חטופים משבי חמאס, במסגרת הפסקת אש שתימשך לפחות שישה שבועות. עוד אמר ביידן, שנשא דברים לצד מלך ירדן עבדאללה השני, כי "יותר מדי פלסטינים שנהרגו ברצועת עזה היו חפים מפשע".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!