דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם קיבוצי

חברה ועבודה / ניסנקורן על ההסכם החדש ב'תרו': "משמש ככלי לצמצום פערים"

ההסכם החדש שיחול על כ-700 עובדי חברת התרופות יבטיח לעובדים תוספות שכר מצטברות, טיפולי שיניים מסובסדים ויכלול לראשונה התייחסות לשילוב עובדים עם מוגבלויות

הסכם קיבוצי חדש בחברת התרופות "תרו" (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות)
הסכם קיבוצי חדש בחברת התרופות "תרו" (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי חדש נחתם בחברת התרופות הענקית תרו ישראל שיחול על כ-700 עובדי החברה. ההסכם החדש ממשיך חלק מההטבות השונות שהוסדרו בהסכם הראשון שנחתם בחברה ב-2011 ומעגן שיפור בתנאים רבים נוספים.

"ההסכם נבנה בזכות מודל של שיתוף בין ההנהלה לבין העובדים", אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן במעמד חתימת ההסכם בלשכתו. ניסנקורן הוסיף כי "ההסכם שמיטיב את תנאי העובדים, משמש ככלי לצמצום פערים וכולל לראשונה התייחסות לנושאים חשובים כמו שילוב עובדים עם מוגבלות".

המזכיר הארצי של הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, שהוביל במשותף עם אריה זולא, מזכיר האיגוד המקצועי במרחב חיפה המטפל במפעל, את המו"מ על ההסכם מטעם ההסתדרות, אמר כי "אחרי דיאלוג ממושך בין הצדדים, הגענו להסכם שמשפר את הביטחון הכלכלי והתעסוקתי של העובדים, מבלי להתפשר על איתנות החברה. אני רוצה לברך את עובדי תרו ואת הוועד בראשות עדי חיון, על הנחישות והבגרות שהפגינו לאורך התהליך ואת ההנהלה שהייתה שותפה חשובה לדרך הידברות מכבדת. תודה מיוחדת ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וליו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה הרצל יאקה, על התמיכה ועל המעורבות האישית שלהם להצלחת המו"מ".

ההסכם החדש כולל תוספות שכר מצטברות בגובה ממוצע של 8.5% במהלך תקופת ההסכם עד סוף שנת 2019, לעובדים שהוותק שלהם בחברה גדול משנה. חלק מתוספת השכר יינתן בהתאם לציוני העובדים בהערכת ביצועיהם, וחלק נוסף מהתוספת יינתן באופן דיפרנציאלי, על פי שיקול דעתה של החברה. ההסכם החדש כולל גם מענקי הוקרה לעובדים מצטיינים ותשלום שכר עבור שהייה בכוננות.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).

העובדים הקבועים בחברה יהיו זכאים במסגרת ההסכם למשכורת 13 שתשולם בשני חלקים בערב ראש השנה ולפני חג הפסח. כמו כן יועלה ערך השי המוענק לאירועים משפחתיים ל-400 שקל וגובה הסכום המוענק בתלושי החג – יוגדל ב-40% ויעמוד על 500 שקל נטו. לרגל החתימה על ההסכם יקבלו העובדים גם מענק חתימה חד פעמי בסך 1,700 שקל. הוסכם הוסכם שבכל אחת מהשנים 2017-2018, ייצאו עובדי החברה לנופש שנתי במימון החברה והוועד בגובה של 1,760 שקל לעובד.

כל עובד אשר ישלים 25 שנות ותק כעובד החברה, יהיה זכאי למתנת יובל בסך 2,500 שקל למטרת נופש. עובדים קבועים מגיל 60 ומעלה יוכלו לבקש שלא להיות משובצים במשמרות הלילה. ההסכם מסדיר גם את השתתפותם של גמלאי החברה באירועים שונים שתקיים תרו, ולראשונה, ההסכם כולל גם התייחסות לשילוב הולם ולעידוד התעסוקה של אנשים עם מוגבלות בחברה.

עוד בהסכם נקבע ביטוח שיניים מסובסד על ידי החברה לעובדים. עובדים בעלי ותק של שלוש שנים ומעלה, שהם הורים לילדים בגיל הרך יהיו זכאים להשתתפות החברה בעלות המעונות וגני הילדים בשווי אלפי שקלים בשנה. עובדים קבועים בחברה ייהנו גם מהשתתפות החברה בעלות קייטנות הקיץ לילדים עד גיל 10, בסכום של 750 שקל לילד. עובדים שאחד מילדיהם מתגייס לצה"ל, יהיו זכאים לערכת גיוס בעלות של 600 שקל מתנת החברה. עוד הוסכם בין הצדדים כי תרו תקצה מדי שנה סכום של 200 אלף שקל להענקת מלגות לילדי החברה למימון לימודים לתואר ראשון.

ההסכם מחזק גם את בטחונם התעסוקתי של העובדים ובמסגרתו הוסכם על מנגנון פיטורים הוגן ושקוף. במקרים של פיטורי עובד בגין אי התאמה, יהיה רשאי הוועד לבקש מההנהלה לתת לעובד הזדמנות נוספת לשפר את ביצועיו והחברה תשקול את כוונתה מחדש לאחר תקופת ניסיון של עד שלושה חודשים.

"ההסכם החדש הצליח לשמור על התנאים שהשגנו בהסכם הקודם ולהוסיף תנאים חדשים המביאים לשיפור משמעותי בזכויות העובדים ובתנאי הרווחה" אמרה עדי חיון יו"ר ועד העובדים, "לאורך כל התהליך היה לנו ברור כי בתור ועד אחראי מוטלת עלינו החובה לא רק להצדיק את האמון שנתנו בנו העובדים אלא גם להבטיח שהשיפור בתנאים ייעשה מתוך מחשבה על הצלחת המפעל. אנו גאים בהסכם שהושג ומבקשים להודות לכל מי שסייע בגיבושו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!